  • 1. Data: 2009-06-05 19:38:34
    Temat: Pellet i dymienie
    Od: Stormy <s...@i...net.pl>

    Witam !

    Wsypałem ostatnio w ramach próby do swojego pieca (HEF EkoPlus 25kW)
    pellet zamiast ekogroszku. I niby wszystko działa, tylko widzę taki
    objaw, że w momencie jak piec przechodzi w stan przestoju (tzn. osiąga
    zadaną temperaturę i wyłącza na jakiś czas nadmuch) to pellet strasznie
    dymi. Przy ekogroszku taki objaw nie występował.
    Czy to jest normalna cecha pelletów czy może da się coś z tym zrobić?

    Drugie pytanie - czym się różni palnik retortowy na groszek od palnika
    do pelletów? Googlałem, ale nie mogę znaleźć nic konkretnego poza tym że
    są inne.

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2009-06-05 20:27:18
    Temat: Re: Pellet i dymienie
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 05 Jun 2009 21:38:34 +0200, Stormy napisał(a):

    > zadaną temperaturę i wyłącza na jakiś czas nadmuch) to pellet strasznie
    > dymi. Przy ekogroszku taki objaw nie występował. Czy to jest normalna
    > cecha pelletów czy może da się coś z tym zrobić?
    Pelety maja wiekszy udzial substancji lotnych, widac one sie wydzielaja i
    tak dymia.
    > czy może da się coś z tym zrobić?
    Chyba tylko dopalac powietrzem wtornym.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2009-06-07 14:14:06
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 05.06.2009 Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> napisał/a:

    > Pelety maja wiekszy udzial substancji lotnych, widac one sie wydzielaja i
    > tak dymia.
    > Chyba tylko dopalac powietrzem wtornym.

    Czym? Możesz jaśniej pls?

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 4. Data: 2009-06-07 14:48:57
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    szadok wrote:

    > Czym? Możesz jaśniej pls?

    Rzucil haslem - wiec wrzuc je do googla z laski swojej...

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2009-06-07 22:31:53
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 07 Jun 2009 16:14:06 +0200, szadok napisał(a):

    > Czym? Możesz jaśniej pls?
    Powietrzem podawanym ponad strefe paliwa, w obszar gazow palnych.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 6. Data: 2009-06-08 08:34:50
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 Jun 2009 21:38:34 +0200, Stormy <s...@i...net.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Drugie pytanie - czym się różni palnik retortowy na groszek od palnika
    > do pelletów? Googlałem, ale nie mogę znaleźć nic konkretnego poza tym że

    U Kostrzewy wygląda to tak:
    http://www.kostrzewa.com.pl/rodzaje-palnikow-4007.ht
    ml#tof

    RobertP.