  • 21. Data: 2014-09-18 12:44:01
    Temat: Re: Piec gazowy czy inny ??
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-09-18 12:04, Marcin N pisze:

    > Nie bardzo się orientuję, jaki jest kompletny koszty pieca gazowego w
    > takiej konfiguracji:
    >
    > Mam gaz w ulicy przy domu i nic więcej.
    > Ile wydać trzeba na podłączenie tego gazu, instalację w kotłowni,
    > dodatkową wentylację kotłowni i piec gazowy kondensacyjny dla małego
    > domu rzędu 120 m2?

    Pierwszy z brzegu:

    http://allegro.pl/zestaw-dedietrich-mcr3-24-bs-150-k
    ociol-zasobnik-i4588216495.html

    Instalacja gazowa w zaleznosci od konfiguracji. Zwykle jakies 2-3 tysie,
    jak jest skrzynka w granicy dzialki.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2014-09-18 15:24:30
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 2014-09-18 10:24, Kris wrote:

    > Ile dni w roku bywa minus 20

    > Podejrzewam że nie dużo lepiej. Od kilku lat PC powietrzna(Altherma chyba) używa
    grupowicz Marek Dyjor. Kilka razy pytałem i do dzisiaj nie ujawnił kosztów
    ogrzewania. A z tego co pamiętam domek ma niewielki.

    Ja też używam Althermę.
    Staram się co roku umieszczać wyniki na grupie.
    Z tego co pamiętam - średnio płacimy ok. 1600-1700pln za CO/CWU za cały
    rok. Ta zima była łagodna i wyszło nawet mniej.

    Dom z powierzchnią użytkową ok. 140mkw.

    yarecky.

  • 23. Data: 2014-09-18 15:43:21
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 18 września 2014 11:58:13 UTC+2 użytkownik w...@g...com napisał:

    > Aż tak bardzo tania nie jest, bo - jeżeli byś kupił pompę monoblok (czyli w jednym
    kawałku) - to musisz albo bufor dokupić, albo bawić się w wymienniki ciepła, albo
    cały układ grzewczy zalać glikolem ;)

    > A jak kupisz pompę split, to parę tys. więcej trzeba dołożyć względem monoblok.
    >

    > A przede wszystkim co komu znaczy tania :) mi 15 tys. oznacza drogą, 10tys. oznacza
    tanią. A jak czytam fora - to ludzie pakuję 25-30tys. i widocznie akceptują tą cenę.

    > pzdr
    >
    > Bogdan

    Opis z jula cena 6000
    Niniejsza pompa ciepła sterowana inwerterowo korzysta z powietrza zewnętrznego jako
    źródła ciepła i nadaje się do ogrzewania pomieszczeń mieszkalnych o powierzchni do
    120 m? za pomocą wodnego systemu grzewczego. Urządzenie składa się z jednostki
    zewnętrznej, wewnętrznej z pompą obiegową i panelu sterowania do regulacji
    temperatury. Pompa ta może pokryć do 70% całkowitego zapotrzebowania na energię, a
    ponadto świetnie współpracuje ze zbiornikiem buforowym wielofunkcyjnym 418-025.
    Urządzenie można w łatwy sposób podłączyć do wszystkich wodnych układów grzewczych.
    Dzięki pompie zasilanie układu zwykłymi źródłami ciepła, niezależnie od tego, czy
    jest to olej, energia elektryczna, drewno, gaz czy pellety, stanowić będzie tylko
    ułamek całego zasilania. Pompa ciepła została opracowana specjalnie dla zimnego
    klimatu i posiada optymalny współczynnik wydajności dla niższych temperatur.
    Współczynnik wydajności chłodniczej (COP) 4,65. Urządzenie sterowane jest w prosty
    sposób za pomocą funkcjonalnego panelu ściennego i może być regulowane pod kątem
    temperatury powietrza i wody. Należy ją podłączyć wtyczką do uziemionej sieci
    elektrycznej. Instalacji powinien dokonać specjalista. Bezpiecznik: zwłoczny 10 A.
    Klasa energetyczna: A. Moc cieplna: maksymalnie 6,2+3 kW (nominalna 5,2+3 kW).
    Dołączony jest zestaw montażowy 4 m i uchwyt ścienny. W zestawie grzałka elektryczna
    3 kW, która wspomaga energią w najzimniejsze dni.

  • 24. Data: 2014-09-18 16:00:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-18 15:24, yarecky pisze:

> [...]
    > Z tego co pamiętam - średnio płacimy ok. 1600-1700pln za CO/CWU za cały
    > rok. Ta zima była łagodna i wyszło nawet mniej.

    Napiszesz coś więcej o instalacji i domu?
    Jaka moc pompy, zbiornik CWU, jakie ściany zewnętrzne. Czy to pompa
    powietrzna?

    Wynik wydaje się znakomity.

    --
    MN

  • 25. Data: 2014-09-18 17:41:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    k...@g...com wrote:

    > Bezpiecznik: zwłoczny 10 A. [...] W zestawie grzałka elektryczna
    > 3 kW, która wspomaga energią w najzimniejsze dni.

    No to niech się zdecydują: albo 10A, albo 3kW...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 26. Data: 2014-09-18 17:45:50
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 18 września 2014 17:41:21 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > No to niech się zdecydują: albo 10A, albo 3kW...
    >

    > Pozdrawiam, Piotr

    Bełkot marketoidów. Raczej o cenę idzie. Że to już przestało kosztować miliony.
    Ciekawa sytuacja dwie pompy 6kW sporo tańsze od jednej 12kW. Przy dwóch niezawodność
    wielokrotnie większa.

  • 27. Data: 2014-09-18 19:25:22
    Od: n...@g...com

> [...]
    Dołączony jest zestaw montażowy 4 m i uchwyt ścienny. W zestawie grzałka elektryczna
    3 kW, która wspomaga energią w najzimniejsze dni.

    Przeczytałem dokładnie - wg mnie to naprawdę niezła oferta, z tymże dwie istotne
    rzeczy - 6kw ma przy 7stopniach , przy -7 ma 4kw, a przy -15kw ma 3kw (bez grzałki).
    Więc dla domu niskoenergochlonnego zapewne będzie pasować.
    Druga uwaga - to nie znalazłem COP w zależności od temperarury zewn. Ale
    podejrzewam, że na poziomie. Ale cena jak za splita bdb.

    pzdr
    Bogdan

  • 28. Data: 2014-09-19 08:14:42
    Od: w...@g...com

> [...]
    > Druga uwaga - to nie znalazłem COP w zależności od temperarury zewn. Ale
    podejrzewam, że na poziomie. Ale cena jak za splita bdb.

    Nie ma co gdybać, znalazłem wątek na forum, gdzie forumowicz zakupił właśnie i będzie
    testował, czy go nie wyciJulali ;)

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?212810-Pom
    pa-ciep%C5%82a-JULA/page1

    pzdr
    Bogdan

  • 29. Data: 2014-09-23 10:21:46
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "abracham" <l...@n...eu> napisał w wiadomości
    >i jak myslicie pojdzie w góre czy nie
    Węgiel pójdzie na pewno- wstrzymany na razie import z Ukrainy.
    T.

  • 30. Data: 2014-09-23 15:05:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    k...@g...com wrote:

    > Ciekawa sytuacja dwie pompy 6kW sporo tańsze od jednej 12kW. Przy dwóch
    niezawodność wielokrotnie większa.

    Głupie pytanie, ale się nie znam, to zadam: te pompy się daje
    (w sensie konstrukcyjnym) popędzać czymś innym niż zamontowany tam
    silnik elektryczny? Mam na myśli sytuacje typu przyszła zima i zerwało
    oblodzoną linię energetyczną. I co, ogrzewanie stoi?

    Pozdrawiam, Piotr