  • 11. Data: 2014-09-18 09:57:07
    Temat: Re: Piec gazowy czy inny ??
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-18 09:47, Pete pisze:

    > Masz rację, sama pompa kopsztuje tyle co piec z instalacją.
    > A gdzie koszt DZ?

    Nie ma dolnego źródła.
    Pompa powietrzna.

    --
    MN

  • 12. Data: 2014-09-18 09:58:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2014 09:57, Marcin N pisze:

    > Nie ma dolnego źródła.
    > Pompa powietrzna.

    I jak to działa przy np. -20C na zewnątrz?

    Dużo lepiej niż zwykła elektryczna grzałka?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 13. Data: 2014-09-18 10:24:02
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 18 września 2014 09:58:43 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > I jak to działa przy np. -20C na zewnątrz?
    >

    > Dużo lepiej niż zwykła elektryczna grzałka?

> [...]

    W JULA w opisie pomp powietrze woda napisali że projektowane dla klimatu Szwecji i
    Norwegii. W Polsce -20 to raptem kilka dni w roku. Przynajmniej w centralnej Polsce.
    Suwałki mnie nie interesują bo tam nie mieszkam.

  • 14. Data: 2014-09-18 10:24:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 września 2014 09:58:43 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > I jak to działa przy np. -20C na zewnątrz?

    Ile dni w roku bywa minus 20

    > Dużo lepiej niż zwykła elektryczna grzałka?
    Podejrzewam że nie dużo lepiej. Od kilku lat PC powietrzna(Altherma chyba) używa
    grupowicz Marek Dyjor. Kilka razy pytałem i do dzisiaj nie ujawnił kosztów
    ogrzewania. A z tego co pamiętam domek ma niewielki.

  • 15. Data: 2014-09-18 10:46:54
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 18.09.2014 09:58, Andrzej Lawa wrote:

    > I jak to działa przy np. -20C na zewnątrz?
    >
    > Dużo lepiej niż zwykła elektryczna grzałka?

    a jak czesta masz taka temperature? Na zachodzie PL raptem moze kilka
    dni w sezonie, albo i nie.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2014-09-18 10:53:30
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-18 09:58, Andrzej Lawa pisze:

    > I jak to działa przy np. -20C na zewnątrz?
    >
    > Dużo lepiej niż zwykła elektryczna grzałka?

    Nie dużo lepiej. Być może identycznie. Inni już napisali - że takich
    okresów w Polsce jest niewiele. Wtedy masz pretekst, żeby dogrzać kominkiem.

    Za to taka powietrzna pompa ciepła jest naprawdę tania w zakupie i nie
    musi się zwracać dziesiątki lat. W ogóle nie musi się zwracać, bo od
    pierwszego dnia jest tylko nieznacznie droższa od ogrzewania gazem.

    --
    MN

  • 17. Data: 2014-09-18 11:05:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2014 10:53, Marcin N pisze:

    > Nie dużo lepiej. Być może identycznie. Inni już napisali - że takich
    > okresów w Polsce jest niewiele. Wtedy masz pretekst, żeby dogrzać
    > kominkiem.

    Ach, jeśli to ma być jeden z systemów grzewczych to może mieć to sens.
    Ale na pewno nie jako jedyne/główne źródło ciepła na sezon grzewczy.

  • 18. Data: 2014-09-18 11:29:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-18 11:05, Andrzej Lawa pisze:

    > Ach, jeśli to ma być jeden z systemów grzewczych to może mieć to sens.
    > Ale na pewno nie jako jedyne/główne źródło ciepła na sezon grzewczy.

    Dlaczego nie jako jedyne źródło?

    --
    MN

  • 19. Data: 2014-09-18 11:58:13
    Od: w...@g...com

    > Za to taka powietrzna pompa ciepła jest naprawdę tania w zakupie i nie
    > musi się zwracać dziesiątki lat. W ogóle nie musi się zwracać, bo od

    Aż tak bardzo tania nie jest, bo - jeżeli byś kupił pompę monoblok (czyli w jednym
    kawałku) - to musisz albo bufor dokupić, albo bawić się w wymienniki ciepła, albo
    cały układ grzewczy zalać glikolem ;)
    A jak kupisz pompę split, to parę tys. więcej trzeba dołożyć względem monoblok.

    A przede wszystkim co komu znaczy tania :) mi 15 tys. oznacza drogą, 10tys. oznacza
    tanią. A jak czytam fora - to ludzie pakuję 25-30tys. i widocznie akceptują tą cenę.

    pzdr
    Bogdan

  • 20. Data: 2014-09-18 12:04:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-18 11:58, w...@g...com pisze:

> [...]
    tanią. A jak czytam fora - to ludzie pakuję 25-30tys. i widocznie akceptują tą cenę.

    Nie bardzo się orientuję, jaki jest kompletny koszty pieca gazowego w
    takiej konfiguracji:

    Mam gaz w ulicy przy domu i nic więcej.
    Ile wydać trzeba na podłączenie tego gazu, instalację w kotłowni,
    dodatkową wentylację kotłowni i piec gazowy kondensacyjny dla małego
    domu rzędu 120 m2?

    --
    MN