  • 31. Data: 2014-09-23 15:37:17
    Temat: Re: Piec gazowy czy inny ??
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-23 o 15:05, Piotr Wyderski pisze:

    > Głupie pytanie, ale się nie znam, to zadam: te pompy się daje
    > (w sensie konstrukcyjnym) popędzać czymś innym niż zamontowany tam
    > silnik elektryczny? Mam na myśli sytuacje typu przyszła zima i zerwało
    > oblodzoną linię energetyczną. I co, ogrzewanie stoi?

    Stoi tak jak wszystkie inne z wymuszonym obiegiem.

    A na sytuacje awaryjne - kupuje się agregat albo kozę :)

    --
    Pete

  • 32. Data: 2014-09-23 16:58:51
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 września 2014 15:37:17 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Stoi tak jak wszystkie inne z wymuszonym obiegiem.
    >

    > A na sytuacje awaryjne - kupuje się agregat albo kozę :)
    >

    > --
    >
    > Pete

    Warto kupić agregat w chłodzeniem wodnym.

  • 33. Data: 2014-09-24 11:07:37
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 2014-09-18 16:00, Marcin N wrote:

    > Napiszesz coś więcej o instalacji i domu?
    > Jaka moc pompy, zbiornik CWU, jakie ściany zewnętrzne. Czy to pompa
    > powietrzna?
    >
    > Wynik wydaje się znakomity.

    Bazą do budowy był projekt "Moje miejsce", po adaptacji zwiększyła się
    powierzchnia użytkowa i układ pomieszczeń. Bryła zatem dość prosta, bez
    balkonów i innych miejsc trudnych do ocieplenia.
    Od północy tylko okno w WC i pokoju na poddaszu, reszta "łapie słońce".
    Ściany z ceramiki Unipor, ocieplenie ścian 16cm od południa/wschodu i
    zachodu, 20cm od północy. Ocieplenie fundamentów 10cm, podłogi 12cm.
    Styropian na ścianach w wersji "podłogowej", czyli nieco twardszy niż
    zwykły elewacyjny. Łączony zawsze na zakładkę - wersja z frezem lub dwie
    przesunięte warstwy.
    Przy oknach na około docinane wstawki z twardego gęstego styropianu
    klejonego "na sztorc", tak aby zamknąć ew. szczeliny.
    Parapety posadowione na styrodurze, pod drzwiami tarasowymi i
    wejściowymi także styrodur - wylewka tylko podpiera ramę z jednej
    strony, od zewnątrz jest warstwa styroduru.
    Dach ocieplony Toprockiem, którego jest od 30 do 36cm.
    Rolety (uwaga!) nadstawne, ale max. szerokość okien to 170cm i może
    dlatego nic nie wieje. Montażyści montowali pomiędzy ramą a kasetą jakiś
    element rozprężny z pianki.

    Ogrzewanie: Altherma 8,5kW (pompa powietrze-woda). Latem grzeje CWU,
    zimą CO+CWU. Do CWU bojler 200l. Odnośnie samej pompy - bezobsługowa,
    prawie bezgłośna, daje radę w największe mrozy (a bywało już blisko
    -30), przy czym aktywne są wówczas wspomagające grzałki. Takich naprawdę
    mroźnych dni jest jednakże kilka/kilkanaście w roku - "taki mamy klimat"
    w wlkp ;-)
    Dom grzany podłogówką, w sumie ponad kilometr PEX-a w 8-10cm wylewki.

    yarecky.

  • 34. Data: 2014-09-24 11:42:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2014 11:29, Marcin N pisze:

    > Dlaczego nie jako jedyne źródło?

    Odpisałem? Nie odpisałem?

    Skleroza...

    Dlaczego nie jedyne? Bo słabo (lub bardzi drogo) grzeje jak najbardziej
    potrzeba.

    Ale zestaw taka pompa + kominek brzmi zachęcająco... choć w sumie
    słusznie, że lepiej to tę pompę określić jako główne źródło - w wielu
    okolicach piece na paliwo stałe nie są już dopuszczalne w nowych
    budynkach (chyba że są to "dodatkowe, rekreacyjne kominki itepe").

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić