  • 1. Data: 2011-04-11 16:21:20
    Temat: Po jakim czasie działać na chudziaku?
    Od: mk <m...@g...com>

    Witam.
    Po jakim czasie od wylania ok. 10 cm warstwy chudziaka (w obecnych
    warunkach pogodowych) można układać na nim folię, styropian,
    ogrzewanie podłogowe i wylewkę?
    Pzdr

  • 2. Data: 2011-04-11 16:54:58
    Temat: Re: Po jakim czasie działać na chudziaku?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik mk napisał:
> [...]
    > Po jakim czasie od wylania ok. 10 cm warstwy chudziaka (w obecnych
    > warunkach pogodowych) można układać na nim folię, styropian,

    Nie bardzo rozumiem... To masz wybudowany dom, ale w środku jest dziura
    i teraz dopiero zalałeś chudziak...??? 8-O

    Czy masz dopiero fundament - stan zero - i przed przystąpieniem do
    dalszych etapów - mury, stropy, schody, dach, chcesz zrobić sobie
    podłogówkę i wylewki... :-))) ?

    Chyba, że czegoś nie wiem...

    Normalnie to lekko obciążać chudziak możesz już na trzeci, czwarty dzień
    - w sensie łażenia po nim i dalszego murowania, ale co tam u Ciebie
    jest... nie wiem :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-04-11 18:07:17
    Od: mk <m...@g...com>

    On 11 Kwi, 17:54, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie bardzo rozumiem... To masz wybudowany dom, ale w rodku jest dziura
    > i teraz dopiero zala e chudziak...??? 8-O

    Hehe, właściwie tak... Musiałem skuwać cały chudziak, bo grunt pod nim
    osiadł i teraz został wylany na nowo.

    > Chyba, e czego nie wiem...

    Teraz już wiesz ;)
    Pzdr

  • 4. Data: 2011-04-11 18:46:49
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-04-2011 o 20:07:17 mk <m...@g...com> napisał(a):

    > Hehe, właściwie tak... Musiałem skuwać cały chudziak, bo grunt pod nim
    > osiadł i teraz został wylany na nowo.
    Tzn że 'zaoszczędziłeś' na posypce i na ubijaniu :(
    Ja dlatego miedzy innymi zrobiłem piwnicę :)
    A co do meritum, jak masz stan zamknięty to otwieraj okna zaczekaj aż
    wylewka
    w miarę wyschnie, bo jak ja przykryjesz folia i styropianem to będzie miała
    później ciężko wyschnąć.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-04-11 18:50:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "mk" <m...@g...com> wrote:

    > Hehe, właściwie tak... Musiałem skuwać cały chudziak, bo grunt pod nim
    > osiadł i teraz został wylany na nowo.

    Masz jaja, że to poprawiłeś. W większości przypadków, które widziałem, ludzie
    pryskali po prostu roundup na trawę, która rosła między chudziakiem i ścianą.
    Jeśli ktoś już mieszkał i były kafle - wypełniał silikonem.
    A lanie chudziaka po murowaniu ścian takie rzadkie wcale nie jest - u moich
    rodziców tak zostało to zrobione, na budowie obok mojego kolegi - również.
    Jeśli chodzi o meritum... Ja bym poczekał co najmniej miesiąc, czyli tyle ile
    wiąże beton. Jeśli Cię to nie blokuje, to nawet dłużej.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-04-11 18:58:58
    Od: mk <m...@g...com>

    On 11 Kwi, 19:46, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > Tzn że 'zaoszczędziłeś' na posypce i na ubijaniu :(

    To nie ja, to wykonawca/sprzedawca domu.

    > A co do meritum, jak masz stan zamknięty to otwieraj okna zaczekaj aż
    > wylewka
    > w miarę wyschnie, bo jak ja przykryjesz folia i styropianem to będzie miała
    > później ciężko wyschnąć.

    Tak przypuszczam, ale właśnie pytam, jak długo to "w miarę" ma
    trwać..? ;)
    Pzdr

  • 7. Data: 2011-04-11 19:05:03
    Od: mk <m...@g...com>

    On 11 Kwi, 19:50, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
    > Masz jaja, że to poprawiłeś.

    Właściwie, to nie ja, to wykonawca/sprzedawca domu poprawia.
    > Ja bym poczekał co najmniej miesiąc, czyli tyle ile wiąże beton.

    Kurcze, miałem nadzieję, że ze 2 tygodnie wystarczą... ;(

    > Jeśli Cię to nie blokuje, to nawet dłużej.

    Niby nie blokuje, ale chciałbym się wprowadzić jak najszybciej.
    Pzdr

  • 8. Data: 2011-04-11 19:08:53
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:
    > Ja bym poczekał co najmniej miesiąc, czyli tyle ile wiąże beton. Jeśli
    > Cię to nie blokuje, to nawet dłużej.

    Eee... no w takiej sytuacji, to jasne, że trzeba dłużej poczekać :-).
    Wprawdzie beton nie boi się wody/wilgoci i nawet jemu to służy, ale i
    wyschnąć też muzi mieć kiedy. Z tą folią to się faktycznie wstrzymaj ze
    cztery tygodnie.
    Ja jak zalałem wylewki i przywiozłem już jakiś tapicerowany stary mebel,
    to...
    Pojawiły się na nim wykwity z pleśni.

    Nie ma co cudować, wszystko musi swoje odczekać... niestety.
    Podłogówkę odpaliłem po sześciu tygodniach po zalaniu wylewek - nic
    wcześniej :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-04-11 19:17:18
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-11 20:07, mk pisze:

    > Hehe, właściwie tak... Musiałem skuwać cały chudziak, bo grunt pod nim
    > osiadł i teraz został wylany na nowo.

    Że tak się zapytam:
    Jak był przygotowany grunt, że to osiadło?

    Jak to zaczęło siadać? Pękł chudziak czy wszystko poszło w dół?

    Pytam bo sam mam niepewną pod tym kątem sytuację.

    --
    M.

  • 10. Data: 2011-04-11 19:17:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik mk napisał:
    > Niby nie blokuje, ale chciałbym się wprowadzić jak najszybciej.

    Na prawdę odpuść sobie...
    Też tak samo myślałem, ale można to przypłacić kłopotami zdrowotnymi.
    Na chudziak powinieneś poczekać, a potem na wyschnięcie wylewek drugi raz.

    Jeszcze daj sobie na wstrzymanie ze trzy miesiące - niech na prawdę
    wszystko chociaż trochę przeschnie. I porządnie wietrz.

    pozdr
    Robert G