  • 1. Data: 2010-02-14 10:18:24
    Temat: Pod wylewkami... styropian vs twarda welna
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Przejrzałem posty na grupie z jakiegoś ostatniego roku i nic w temacie
    nie znalazłem...
    Chodzi mi o dylematy związane z tym co dać pod wylewki: styropian, czy
    twardą wełnę... czy różnica w cenach i ew. technologiach wykonania jest
    jakaś znacząca na niekorzyść któregoś z materiałów?

    1 Wylewki na parterze - budynek niepodpiwniczony, posadowiony dość
    wysoko nad poziomem terenu - od 50 do 150 cm. Wody gruntowe nisko,
    gliniasty grunt, planowany drenaż opaskowy. W części - może połowie
    powierzchni parteru - ogrzewanie podłogowe. - Czy jako izolacje dać: na
    chudziak folię budowlaną, na to... wełnę twardą, czy styropian, ew drugą
    warstwę folii i wylewkę?

    2 Wylewki na poddaszu. Jako, że jedno pomieszczenie ma być maksymalnie
    dźwiękoszczelne - nad garażem, chcę tam dać pod wylewkę twardą wełnę -
    ze względu na jej właściwości tak termoizolacyjne, jak i izolacyjność
    akustyczną. W związku, z tym, że jest to nad garażem - pomieszczeniem z
    reguły niedogrzanym - ile tej wełny dać? Zakładam, że na sufit w garażu
    przykleję z piątkę styro. Czy jest sens dawać na pozostałej powierzchni
    poddasza pod wylewkami wełnę, czy sobie odpuścić i dać standardowy
    styropian pod wylewki? Ile tego styro się na poddaszu daje? Czy tu też
    daje się jakieś folie? Tu jeśli zrobię podłogówkę, to może jedynie w
    łazience - z dziesięć m2.

    3 Pod wylewkami w garażu. Tu posadzka będzie/jest niżej niż w części
    mieszkalnej o jakieś 40 cm, a w związku z tym, że teren od tego rogu
    budynku jest najwyżej, w samym rogu poziom posadzki będzie może 10 - 15
    cm nad poziomem gruntu. Wylewkę chcę dodatkowo zazbroić, bo ostatecznie
    nie wiem, czy będzie tam stał samochód, czy garaż nie stanie się
    miejscem dla maszyn produkcyjnych :-), czy w związku z tym izolację
    przeciwwilgociową na chudziaku robić jakąś specjalnie wzmocnioną...?
    Jeśli tak, to z czego? i czy ma to w końcu sens? Przecież to garaż :-))).

    pozdr.
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-02-14 11:24:23
    Temat: Re: Pod wylewkami... styropian vs twarda welna
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:

> [...]
    > reguły niedogrzanym - ile tej wełny dać? Zakładam, że na sufit w garażu
    > przykleję z piątkę styro. Czy jest sens dawać na pozostałej powierzchni

    Na sufit w garażu TYLKO wełna (nie można dawać styropianu). Pod wylewki
    chyba lepszy będzie styropian, ważniejsze będzie staranne wykonanie
    dylatacji przy ścianach.

    M.

  • 3. Data: 2010-02-14 11:30:30
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Na sufit w garażu TYLKO wełna (nie można dawać styropianu).

    Dlaczego ? Kwestie przeciwpożarowe ? Styro plus płyta g/k zalatwia sprawe ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2010-02-14 13:14:54
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Feb 14, 11:18 am, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > azience - z dziesi m2.
    >
    > 3 Pod wylewkami w gara u. Tu posadzka b dzie/jest ni ej ni w cz ci
    > mieszkalnej o jakie 40 cm, a w zwi zku z tym, e teren od tego rogu
    > budynku jest najwy ej, w samym rogu poziom posadzki b dzie mo e 10 - 15
    > cm nad poziomem gruntu. Wylewk chc dodatkowo zazbroi , bo ostatecznie
    > nie wiem, czy b dzie tam sta samoch d, czy gara nie stanie si
    > miejscem dla maszyn produkcyjnych :-), czy w zwi zku z tym izolacj
    > przeciwwilgociow na chudziaku robi jak specjalnie wzmocnion ...?
    > Je li tak, to z czego? i czy ma to w ko cu sens? Przecie to gara :-))).

    pod wylewkami stryo w garazu styro.
    Welna lyka wilgoc. Jak wjedzisz samoch. ze sniegiem na masce to
    zacznie wszystko parowac. Welna to lykanie na glodny sledzia.

  • 5. Data: 2010-02-14 20:33:32
    Od: M <M...@w...pl>

    Kane pisze:

    > Dlaczego ? Kwestie przeciwpożarowe ? Styro plus płyta g/k zalatwia sprawe ?

    Tak, kwestie ppoż. Natomiast nie jestem w stanie wskazać konkretnego
    przepisu - więc może nie jest tak rygorystycznie. IMHO 2xGK załatwiłby
    sprawę.

    M.

  • 6. Data: 2010-02-14 22:53:32
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Tak, kwestie ppoż. Natomiast nie jestem w stanie wskazać konkretnego
    > przepisu - więc może nie jest tak rygorystycznie. IMHO 2xGK załatwiłby
    > sprawę.

    IMHO 3 x GK + przed ostatnią warstwą dać na całości arkusz blachy 1mm (boki
    arkuszy spawane w osłonie z CO2) ;)

    Koszt wełny w porównaniu do styropianu to dziesiątki/setki procent... jak
    zaszpachlujemy styropian to ogien dosyć długo będzi emiał barierę... druga
    sprawa - jeśli chodzi o trujące opary...
    Jak już Ci się auto zapali w garażu to ja bym nie obawiał się palącego
    styropianu ;)

    Pzdr
    Marcin W.

  • 7. Data: 2010-02-15 20:10:10
    Od: M <M...@w...pl>

    Marcin Wajnert pisze:

> [...]
    > sprawa - jeśli chodzi o trujące opary...
    > Jak już Ci się auto zapali w garażu to ja bym nie obawiał się palącego

    Nie o tym pisałem. Pytanie jest - czy są konkretne przepisy, które
    zabraniają kładzenia styropianu na suficie?

    M.

  • 8. Data: 2010-03-02 10:27:38
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    M pisze:

    > Nie o tym pisałem. Pytanie jest - czy są konkretne przepisy, które
    > zabraniają kładzenia styropianu na suficie?

    nie ma. Jest wymóg odpornosci ogniowej przegrody połgodzinnej, jesli to
    garaż do 2 stanowisk. Jesli wiece, to odpornośc 1 godzinna. Jak ją
    zapewnić - to juz sprawa projektanta i wykonawcy.

    Pozdrawiam
    michał