  • 51. Data: 2018-08-05 12:52:47
    Temat: Re: Podłogówka jako chłodzenie domu - do jakiej temperatury mogę bezpiecznie schłodzić?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 04.08.2018 o 15:17, Lisciasty pisze:
    > http://lisciasty.firehost.pl/reku.jpg
    >
    > Z temperatury nawiewu i wywiewu widać, jak bardzo mam wciąż spieprzoną
    > izolację;)

    Na czerpni 30C, a na nawiewie niewiele więcej niż na wywiewie. Znaczy że
    bypass zamknięty, a odzysk "zimna" działa. Chyba że nie tak zrozumiałem? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2018-08-05 19:24:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 5 sierpnia 2018 12:52:53 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Na czerpni 30C, a na nawiewie niewiele więcej niż na wywiewie. Znaczy że
    > bypass zamknięty, a odzysk "zimna" działa. Chyba że nie tak zrozumiałem? :-)

    Dobrze ale jak w chacie jest +24 z kawałkiem a na wywiewie pokazuje 28,
    to znaczy że powietrze lecąc rurkami nad sufitem się nagrzewa, przez co
    i nawiew nie będzie chłodniejszy niż te 28 bo się nie da.
    Jak na zewnątrz nie ma skwaru i poddasze nie jest nagrzane to temp. w chałupie
    praktycznie równa się temp. wywiewu.

    L.

  • 53. Data: 2018-08-05 20:02:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy stu metrach szesciennych na godzine przy trzech stopniach mozna odzyskac 0,08kWh
    na godzine. Nie warto wlaczac bo jak odliczyc moc potrzebna dla wentylatorow to
    schladzanie rekuperatorem moze tylko rozbawic

  • 54. Data: 2018-08-10 01:36:37
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 sierpnia 2018 19:24:22 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Jak na zewnątrz nie ma skwaru i poddasze nie jest nagrzane to temp. w chałupie
    > praktycznie równa się temp. wywiewu.

    A ja założyłem 3 dni temu markizy dachowe na 5 okien dachowych od południa.
    Jak przez ostatni tydzień na poddaszu było ~35stC, wchodząc schodami na górę
    już w połowie schodów robiło się słabo tak po dzisiejszym - najgorętszym
    dniem w tym roku na dole panowało cały czas jeszcze przyjemne ~24stC, a na
    górze max 26stC. Praktycznie nie czuć teraz różnicy pomiędzy górą, a dołem,
    a i dół się ochłodził (przez okno nad schodami wpadał 1kW na dół ;)

    Gigantyczna różnica. Więc nim zaczniecie kombinować nad klimami i
    chłodzeniem - podstawa to osłonić się od słońca ;)

    Jak sobie policzyłem - dachem (~200m2) wpada mi ok 750W, a tymi pięcioma
    oknami dachowymi wpadało ok 5kW. Markiza (zewnętrzna) 1% przepuszcza ok
    5% ciepła więc zostało z tego ledwo 250W. Da się żyć, choć ciemniej się
    na poddaszu zrobiło ale to tylko na najgorętsze dni :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2018-08-10 19:33:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-08-10 o 01:36, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > 5% ciepła więc zostało z tego ledwo 250W. Da się żyć, choć ciemniej się
    > na poddaszu zrobiło ale to tylko na najgorętsze dni:-)

    I to jest prawidłowe myślenie.
    Co z tego, że ktoś założy klimę, skoro nie likwiduje przyczyny upału. A
    przyczyną jest okno, które generuje latem ponad 1 kW z każdego metra
    kwadratowego powierzchni.

    Latem będzie więc wpuszczał 5 kW po to, żeby potem klima dzielnie te 5
    kW pokonała.

    --
    MN

  • 56. Data: 2018-08-10 19:52:33
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Jednego nie ogarniacie. Jak chce mieć w domu 22C a na zewnątrz jest 34 to nic nie
    pomoże , klima to podstawa

  • 57. Data: 2018-08-10 20:41:12
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 10 Aug 2018 10:52:33 -0700, Piotrek Paradysz wrote:
    > Jednego nie ogarniacie. Jak chce mieć w domu 22C a na zewnątrz jest 34
    > to nic nie pomoże , klima to podstawa

    E tam. Nie mam żadnej klima, a upały do domu mi nie wchodzą. Wystarczy
    obłożyć się kilkunastoma tonami granitu.
    W zeszłym tygodniu na zewnątrz kilka dni było 36 st. a w domu maks. 24 i
    to tylko dlatego że drzwi trzymamy non-stop otwarte.

    Mateusz

  • 58. Data: 2018-08-10 21:12:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-08-10 o 19:52, Piotrek Paradysz pisze:
    > Jednego nie ogarniacie. Jak chce mieć w domu 22C a na zewnątrz jest 34 to nic nie
    pomoże , klima to podstawa

    Jeżeli będziesz miał 15 m2 okien od południa i zachodu - to klima nie da
    rady schłodzić ci domu w dzień do 22 stopni. Chyba, że będzie mocno
    przewymiarowana.

    --
    MN

  • 59. Data: 2018-08-10 23:25:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 19:52:34 UTC+2 użytkownik Piotrek Paradysz napisał:
    > Jednego nie ogarniacie. Jak chce mieć w domu 22C a na zewnątrz jest 34 to nic nie
    pomoże , klima to podstawa

    Osłanianie się od słońca + mocno akumulacyjny dom (zawsze uważałem, że to
    największa zaleta) i spokojnie utrzymasz znośną temperaturę w środku.
    W dzień wszystkie okna pozamykane, w nocy maksymalnie wietrzymy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2018-08-10 23:40:40
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Znośna to nie komfortowa. Dom o jakim piszesz jak złapie już temp a złapie na pewno
    przy takich upałach na pewno nie utrzyma 22-23C w dzien a to jest komfort