  • 11. Data: 2020-01-12 15:15:56
    Temat: Re: Podstawówka z fotowoltaiki
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    > Mogłem nie zauważyć, nie doczytać, zapomnieć. Jeśli napisałeś że akcyzy 2 złote to
    jaki masz problem napisać ile jest tych innych opłat?

    nie mam żadnego problemu

    tu możesz zerknąć na fragment faktury
    https://ibb.co/DGCY90W

  • 12. Data: 2020-01-12 15:47:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzięki. Prosiłem o ważna informacje. Z rachunku wynika że nie ma w nim zsumowanych
    numerów butów rady nadzorczej. Czasami ile trzeba faktycznie płacić okazuje się przy
    pierwszym rachunku.

  • 13. Data: 2020-01-12 16:03:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-01-12 o 15:15, Pilocik pisze:

    > nie mam żadnego problemu
    >
    > tu możesz zerknąć na fragment faktury
    > https://ibb.co/DGCY90W

    A ile kW masz zainstalowane?

    Robert

  • 14. Data: 2020-01-12 20:49:27
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Firmy instalujące panele podają ile powinienem zainstalować paneli, żeby uzyskać np.
    ok. 10 kW. Ale przecież one podają uzyskiwaną moc w warunkach optymalnych. Jeśli
    sprawność takich paneli spada to nie ma szans na uzyskanie takiej mocy. Więc jak to
    ugryźć?
    Kadar
    (mam pogodę - ducha)

  • 15. Data: 2020-01-12 21:50:16
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 12.01.2020 o 20:49, Kadar pisze:
> [...]
    sprawność takich paneli spada to nie ma szans na uzyskanie takiej mocy. Więc jak to

    można założyć że 1kWp paneli zrobi w ciągu roku ok.1MWh
    podaj jakie masz roczne zużycie i wyjdzie orientacyjna potrzebna Ci
    wielkość instalacji

  • 16. Data: 2020-01-12 22:00:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 stycznia 2020 20:49:28 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    sprawność takich paneli spada to nie ma szans na uzyskanie takiej mocy. Więc jak to

    Różnice w uzyskach przy różnym zakresie temperatur w jakim pracuje panel
    są niewielkie. Przypuszczam, że nie więcej niż kilka procent, jeśli nie
    ułamka procent. Dlatego podaje się moc przy bodaj 20stC.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2020-01-12 22:03:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pilocik napisał:

    > można założyć że 1kWp paneli zrobi w ciągu roku ok.1MWh
    > podaj jakie masz roczne zużycie i wyjdzie orientacyjna potrzebna Ci
    > wielkość instalacji

    W tamtych warunkach geograficznych -- ok. 1,8 MWh.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2020-01-12 22:07:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Różnice w uzyskach przy różnym zakresie temperatur w jakim pracuje panel
    > są niewielkie. Przypuszczam, że nie więcej niż kilka procent, jeśli nie
    > ułamka procent. Dlatego podaje się moc przy bodaj 20stC.

    Podaje się przeważnie przy 25°C, a typowy współczynnik utraty mocy to
    ciut poniżej 0,5%/K.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-01-12 23:44:00
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Czyli lekko przewymiarowana nie zaszkodzi.

  • 20. Data: 2020-01-12 23:50:06
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Panowie, na południu idzie zima w nocy nawet 0 st. Trzymajcie się ciepło.