  • 51. Data: 2011-01-26 09:41:38
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    news:ihketh$du7$1@news.onet.pl...
    > znakomicie. Dziś wymieniłem wszystkie halogeny nad blatem w kuchni i
    > halogeny w pokoju dzieciaków. W kuchni różnicy praktycznie nie widać
    > (halogeny były 20W) a w pokoju dzieci jest minimalnie ciemniej (wcześniej
    > 50W).

    W Biedronce nabyłem kiedyś świetlówki kompaktowe 20W firmy Lumax za
    3,99zł/szt.
    Barwa światła 2700K (bardzo miła dla oka), 970lm po ok. 1minucie od
    włączenia.
    Polecam. :-)

  • 52. Data: 2011-01-26 09:50:54
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > U mnie w kuchni poza oswietleniem blatu praktycznie nie uzywa sie lampy
    > sufitowej i swieci sie to praktycznie od zmierzchu do nocy.

    Ja mam w kuchni lampę ze świetlówką z Biedroniki 32W 1500lm, barwa ciepła,
    bardzo ładnie to świeci. :-)

  • 53. Data: 2011-01-26 12:22:30
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Sprawdz sobie tylko, jaki jest rozklad barw widma swietlowki
    >energooszczednej, vs halogen.

    W domu mam żarówki energooszczedne (Osram i GE) , halogeny i oświetlenie LED
    (listwa podszafkowa chyba z 3m).

    Zarówki energooszczedne (Osram) mam chyba z 5-6 lat i wszystkie działają
    prawidłowo. Nie zauważyłem aby coś się z nimi działo.

    Jestem dość "wrażliwy" na jakośc światła ...

    Przed tymi Osramami kupiłem w promocji jakieś inne świetlówki
    energooszczędne których jakość światła lepiej pominąc chwilą ciszy ;)

    Te nowoczesne markowe świetlówki mają naprawde bardzo ładną barwę światła
    (2700K) i dają światło bardzo zbliżone do żarówki tradycyjnej (porównywałem
    "oczami" ;)

    Halogeny mam w łazience i kuchni. W kuchni dodatkowo LED i mimo że te LED
    maja światło niby ciepłe białe to bliżej im co "ciepłoty" tradycyjnej
    zwykłej świetlówki ...

    W innych pomieszczeniach mam świetlówki energooszczedne produkowane dla
    Tesco UK (producent GE) i od kilku lat dziają ok mimo że płaciłem za nie
    chyba 1/5 tego co za Osramy (Osramy chyba za 19,99 w Leroyu) , a te teskowe
    na Allegro za chyba 4zł ;)

    Co do barwy "świetlenej" to obecne świetlówki enerooszczedne doszły niemalze
    do perfekcji. Dają barwę światła bardzo zzbliżoną do barwy tradycyjnej
    żarówki i dają tyle same światal co ich odpowiednik żarówkowy a nawet
    czasami wiecej ...

    To nie są te same świetlówki to wiele wiele lat temu ...

  • 54. Data: 2011-01-26 13:03:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 26 Sty, 13:22, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > To nie są te same świetlówki to wiele wiele lat temu ...

    Owszem. I LEDy pewnie tez im dorownaja ale za wiele, wiele lat :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2011-01-26 13:05:33
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    [...]
> [...]
    > żarówkowy a nawet czasami wiecej ...
    >
    > To nie są te same świetlówki to wiele wiele lat temu ...

    Specjalistyczne świetlówki (ciut droższe od tych powszechnego użytku)
    dają światło o ściśle kontrolowanej temperaturze i widmie ciągłym - do
    wyboru 5500K, 6000K albo 6500K. Przecież zdjęcia się przy tym świetle
    robi i później wydruki ocenia!

    --
    Darek

  • 56. Data: 2011-01-26 13:46:02
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Owszem. I LEDy pewnie tez im dorownaja ale za wiele, wiele lat :-))

    Dokładnie ...

    Technologia LED jest "rozwijana" od kilkudziesięciu lat ...

    I zapewne jeszcze minie wiele wiele lat zanim żarówki LED będą miały taką
    barwę jak halogen i będą dawały tyle światła z jednej diody LED jak zwykły
    pojedynczy halogenik ...

    Na razie LED jest "trendy" a w dobie "oszczedzania" ludzie wymieniają co się
    da na LED ...

    Tyle że nikt nie liczy ile % w jego rachunkach zajmuje koszt oświetlenia i
    czy koszty wymiany wszysztkiego na żarówki LED kiedykolwiek się zwróca , tym
    bardziej że nie ma prawie prawdziwych markowych żarówek LED a te sprzedawane
    na Allegro jak skończy się "iluzoryczna gwarancja" można wlożyć sobie do
    ... śmietnika ..

    Ja na razie nie znalazłem żadnej żarówki LED która by mogła być realnym
    zamiennikem zarówki tradycyjnej 60W.

    Jeśli takie są to proszę o namiary , ale namiary z dokładnymi ich
    parametrami (temp. barwowa , ilość lumen) , bo to że na pudełku jest
    napisane 60W mało mnie przekonuje ;)

  • 57. Data: 2011-01-26 13:47:47
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> wrote:

> [...]
    > 5500K, 6000K albo 6500K. Przecież zdjęcia się przy tym świetle robi i później

    Ciut?! Zwykła świetlówka rurowa 30W PILA kosztuje z 2zł. Specjalistyczna
    akwariowa, z widmem odpowiednim dla roślin, ok. 50zł-150zł.
    Można oczywiście poszukać świetlówek nieakwariowych, z podobnym widmem, ale
    wtedy i tak będą kosztowały z 20zł.

    --
    Bartek

  • 58. Data: 2011-01-26 19:36:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym bardziej że nie ma prawie prawdziwych markowych żarówek LED a te
    > sprzedawane na Allegro jak skończy się "iluzoryczna gwarancja" można

    No jak nie ma?
    http://allegro.pl/halogen-led-philips-3w-nowosc-i141
    4180978.html
    http://allegro.pl/halogen-led-philips-mv-7-50w-spot-
    dimmable-master-i1412349791.html
    http://allegro.pl/osram-led-parathom-par16-20-4-5w-g
    u10-super-cena-i1431483421.html

> [...]
    >
    > Jeśli takie są to proszę o namiary , ale namiary z dokładnymi ich
    > parametrami (temp. barwowa , ilość lumen) , bo to że na pudełku jest

    A przekonuje Cie na swietlowkach kiedys 5 razy a dzis ledwo 4?

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2011-01-27 06:33:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    -mv-7-50w-spot-dimmable-master-i...http://allegro.pl
    /osram-led-parathom-par16-20-4-5w-gu10-super-cena-i1

    > A przekonuje Cie na swietlowkach kiedys 5 razy a dzis ledwo 4?

    No widzę że sa też dostępne markowe , tyle że cena już tez markowa ;)
    Szczerze mówiąc te co podałeś też szału nie robią ;)

    Jedna ma podaną ilość candeli (nie mylić z lumenami !!) i kąt i dzięki
    temu można przeliczyć ile to lumen ...

    http://led.linear1.org/lumen.wiz

    przy 600 candelach i kącie 35 stopni wychodzi około 175 lumen ...
    Po prostu szok świetlny ;-)

    A inny Philips pobiera 7W prądu , czyli tyle co moja świetlówka
    energooszczędna 7W która daja światła tyle co żarówka 60W ...

    Szczerze mówiąc jeśli żarówka LED musi zużyć tyle samo lub wiecej mocy
    niż świetlówka energoooszczedna aby dostarczyć tyle samo światła (a
    wynika z podawanych danych przez producentów że niestety nie mogą
    zbliżyć się z ilością światła do "odpowiednika" żarówkowego) a
    dodatkowo koszt żarówki LED jest tak wysoki (markowe żarówki) to jaki
    sens ma zakupu żarówek LED ?

    Co do tracenia właściwości przez świetlówki energooszczedne to mimo że
    działają u mnie już kilka lat nie zauważyłem nic niepokojącego. W
    ostateczności jak ktoś zobaczy coś niepokojącego to może sobie
    świetlówke wymienić ...
    Markowe świetlówki na Allegro można kupić już za niecałe 3zł , więc
    "jedynie" kilkadziesiąt razy mniej niż markowe żarówki LED ...

  • 60. Data: 2011-01-27 14:12:40
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...

    >Markowe świetlówki na Allegro można kupić już za niecałe 3zł , więc
    >"jedynie" kilkadziesiąt razy mniej niż markowe żarówki LED ...

    Spoko, za dwa lata będzie milion producentów ledów i jednego dnia wszyscy
    wymienimy na ledy. Mam sam ledy to tu to tam ale to jeszcze nie to.