  • 1. Data: 2011-01-24 18:03:27
    Temat: Polecam ledy z lidla
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Nabyłem dziś drogą kupna paręnaście żarówek led z lidla (livarno lux). Jakieś
    pół roku wcześniej kupiłem 4 sztuki na próbę. Póki co, sprawdzają się
    znakomicie. Dziś wymieniłem wszystkie halogeny nad blatem w kuchni i halogeny w
    pokoju dzieciaków. W kuchni różnicy praktycznie nie widać (halogeny były 20W) a
    w pokoju dzieci jest minimalnie ciemniej (wcześniej 50W).
    Żarówki posiadają 15 diod smd, świecą ciepłym światłem 3000K.

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2011-01-24 18:10:30
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 19:03, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
> [...]
    > w pokoju dzieci jest minimalnie ciemniej (wcześniej 50W).
    > Żarówki posiadają 15 diod smd, świecą ciepłym światłem 3000K.

    A jaka cena i trzonek ? (GU-10?).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2011-01-24 18:33:07
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > A jaka cena i trzonek ? (GU-10?).

    25zł/szt. Trzonki chyba wszystkie popularne: cienki i gruby gwint, MR-16 i
    GU-10.
    Wszystkie to "reflektory".

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2011-01-24 18:44:36
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > Żarówki posiadają 15 diod smd, świecą ciepłym światłem 3000K.

    A ile W jest na nich napisane?

  • 5. Data: 2011-01-24 19:19:19
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > A ile W jest na nich napisane?

    3W

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-01-24 19:47:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 20:19, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > 3W

    http://oszczedzaj.info/jak-sie-sprawuja-zarowki-led-
    z-lidla/

    Wedlug autora tego bloga - nic specjalnego, jak kazdy LED - do
    oswietlenia pokoju poki co do niczego :) Ja mam LEDy w malym
    przedpokoju. Barwa jest nieprzyjemna (a to "bialy cieply"), no jakos
    tak nieprzyjemnie i juz.. Nie ma to jak zwykla zarowka czy halogen :-)

    A czy ktos z Was uzywa halogenek takich standardowych z trzonkiem
    GU-10 ale energooszczednych ? Sa takie, ceny podobne do LEDowych
    (30-40 pln) ale powinno to swiecic znacznie lepiej.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2011-01-24 19:48:03
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Żarówki posiadają 15 diod smd, świecą ciepłym światłem 3000K.

    Te diody smd wygladaja ladnie tylko wtedy jak sie swieca, bez swiatla sa
    strasznie surowe. Nikt nie zadaje sobie trudu by zadbac o ich estetyke,
    zwykle wlutowane na plytce drukowanej moduly. Mi o wiele bardziej podobaja
    sie power ledy takie np. 3x1W. Swieca podobnie a wygladaja o niebo lepiej.
    Wada niestety jest to, ze bardziej skupiaja swiatlo, ale dla moich
    zastosowan to nawet lepiej.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-01-24 19:48:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 20:47, Adam <a...@g...com> wrote:

    > A czy ktos z Was uzywa halogenek takich standardowych z trzonkiem
    > GU-10 ale energooszczednych ? Sa takie, ceny podobne do LEDowych
    > (30-40 pln) ale powinno to swiecic znacznie lepiej.

    O cos takiego mi chodzi:

    http://allegro.pl/zarowka-energooszczedna-halogen-gu
    10-230v-9w-i1409817575.html

    Tylko ta jest jakas nienaturalnie dluga, a moze one wszystkie tak
    maja :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2011-01-24 19:54:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >przedpokoju. Barwa jest nieprzyjemna (a to "bialy cieply"), no jakos
    >tak nieprzyjemnie i juz.. Nie ma to jak zwykla zarowka czy halogen :-)

    Widzisz, bo z tym cieplym to tak jest, cieply cieplemu nie rowny.
    Ostatnio zakupilem sobie 10szt power led cieplych wlasnie i powiem szczerze,
    ze sa idealne. Mam sporo elastycznych listew led i tez sa idealne. Kupilem
    tez dwie GU10 smd i niby cieply, niby swieci i niby tak samo jak listwy, ale
    cos jest inaczej. To swiatlo jest jakies takie plastikowe i faktycznie nie
    chcialbym tego zamiast swierzutkich powerow ponoc Cree.

    >A czy ktos z Was uzywa halogenek takich standardowych z trzonkiem
    >GU-10 ale energooszczednych ? Sa takie, ceny podobne do LEDowych
    >(30-40 pln) ale powinno to swiecic znacznie lepiej.

    Tak sobie. Widzialem to u kumpla. Rozpala sie jak kazda energooszczedna,
    czyli do zastosowan "przechodnich" sie nie nadaje i po mojemu dobre ledy
    swieca lepiej jak te energooszczedne. Energooszczedne biela tez przeciez sie
    roznia i niektore sa przyjemne a inne nie.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2011-01-24 20:00:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 20:54, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Widzisz, bo z tym cieplym to tak jest, cieply cieplemu nie rowny.

    Z tym ze ja mam w domu trzy rozne LEDy (dwa rodzaje w tym przedpokoju
    i jedne w lazience), oprocz tego mam jeszcze ozdobne - tez trzy rozne
    rodzaje (na sufitach, przy kominku i jako podswietlenie polek w
    lazience) i jako standardowe oswietlenie zadne sie nie nadaja -
    kupowane glownie w Castoramie, roznych marek (raczej kupuje wszystko z
    wyzszej polki bo chinszczyzna w zakresie oswietlenia to porazka, choc
    wiekszosc tych LEDow pochodzi z chin niestety :)

    > Tak sobie. Widzialem to u kumpla. Rozpala sie jak kazda energooszczedna,
    > czyli do zastosowan "przechodnich" sie nie nadaje i po mojemu dobre ledy

    Owszem, mam dwa pokoje tylko z halogenkami i tam by mi sie widzialy.
    Teraz patrze na allegro i mozna kupic 9-11W (odpowiedniki bodaj
    ~45-60W) za 15-20 pln sztuka. Do LEDow nie mam ni cholery przekonania,
    poprostu swieca za slabo! A nie chce mi sie wydawac 6 * X pln zeby
    sprawdzic, czy jeszcze inne LEDy beda lepsze, bo to kuuuupa kasy ;-)

    > swieca lepiej jak te energooszczedne. Energooszczedne biela tez przeciez sie
    > roznia i niektore sa przyjemne a inne nie.

    Owszem. Ja wszedzie gdzie mam standardowe E27 to mam energooszczedne
    philipsy z carrefoura po 30-40 pln - swieca swietnie i bardzo mi ich
    swiatlo pasuje :) Kiedys kupilem jakies tanie zarowki w Oszolomie
    (apollo lighting czy cos takiego) i to byla kompletna porazka -
    swiecily na ROZOWO ! ;) Jakas wersja dla burdeli!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.