  • 1. Data: 2011-01-24 16:21:03
    Temat: Wyłączenie z produkcji rolnej - działka budowlana
    Od: fleczer <p...@o...pl>

    Mam działkę, aktualny plan zagospodarowania przestrzennego mówi że jest
    ona budowlana (pierwsze 80 m od drogi). Czy muszę wystąpić o wyłączenie
    z produkcji rolnej obszaru pod dom i drogę?

  • 2. Data: 2011-01-24 17:43:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    fleczer wrote:
    > Mam działkę, aktualny plan zagospodarowania przestrzennego mówi że
    > jest ona budowlana (pierwsze 80 m od drogi). Czy muszę wystąpić o
    > wyłączenie z produkcji rolnej obszaru pod dom i drogę?

    choć brzmi to kretyńsko ale musisz... :)

  • 3. Data: 2011-01-24 17:48:30
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 24/01/2011 16:21, fleczer wrote:
    > Mam działkę, aktualny plan zagospodarowania przestrzennego mówi że jest
    > ona budowlana (pierwsze 80 m od drogi). Czy muszę wystąpić o wyłączenie
    > z produkcji rolnej obszaru pod dom i drogę?
    A gdzie chcesz sie budowac? Chociaz pewnie nie musisz, ja nie musialem a
    mialem podobnie. Z tego co rozumiem to wyjscia sa 2:
    1. Budujesz sie tam gdzie masz budowlane
    2. Budujesz sie tam gdzie masz rolne, ale musi to byc 'budowa
    zagrodowa', czyli oprocz domu musi byc w planie inny budynek gosp.

  • 4. Data: 2011-01-24 19:48:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lucky wrote:
> [...]
    > 2. Budujesz sie tam gdzie masz rolne, ale musi to byc 'budowa
    > zagrodowa', czyli oprocz domu musi byc w planie inny budynek gosp.

    nie łapiesz blusa :)

    prawo jest porąbane, wg planu dany teren staje sie terenm budowlanym ale
    grutn jest dalej rolniczy, aby zbudowac dom trzeba kawałek pod domem i pod
    zagospodarowaniem wyłączyć z produkcji rolnej, IMHO to jest kompeltny
    debilizm ale co zrobić :)

    Poprostu przepisy są niezsymchronizowane, bo wprowadzenie planu
    zagospodarowania powinno automatycznie zmieniać klasyfikację gruntów.

    Z drugiej strony ten burdel ma swoej plusy, bo wyższy podatek od
    nieruchomosci płąci sie tylko za ziemie wyłączoną a za resztę działki płaci
    sie grosze.

  • 5. Data: 2011-01-25 08:32:55
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Poprostu przepisy są niezsymchronizowane, bo wprowadzenie planu
    > zagospodarowania powinno automatycznie zmieniać klasyfikację gruntów.

    chyba żartujesz... wiesz czego chcesz?

    wtedy gnimy jednym pociągnięciem zrobiłyby "wszystko budowlane"
    i inkasowały niezły podatek...

    a potem jeszcze jednorazowo skasowały za wzrost wartości działki (bo jest
    budowlana)
    - nie pamiętam nazwy tego złodziejstwa...

    IHMO powinno być jak tak, że właściciel ziemi robi z nią co chce
    a przepisy powinny się skupić tylko na regulowaniu "sąsiedztwa"
    (żeby nie budować np. chlewni koło budynkow mieszkalnych, ale w odwrotna
    stronę - proszę bardzo, jak ktoś świadomie chce)

  • 6. Data: 2011-01-27 14:49:15
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]

    > Z drugiej strony ten burdel ma swoej plusy, bo wyższy podatek od
    > nieruchomosci płąci sie tylko za ziemie wyłączoną a za resztę działki

    U mnie najlepsze bylo to ze kobieta chciala do wniosku o wylaczenie gruntu
    pod chate i zagospodarowanie 3 oryginalne mapki do celow projektowych a jak
    sklamalem ze takie mapki dostalem od swego projektanta (wydrukowane skany
    kolorowe bo przezornie zeskanowalem mapki do celow projektowych) to
    ostatecznie machnela reka i powiedziala ze wyjatkowo moze byc po czym wziela
    linijke i mierzac linijka razy skala mapki wyliczyla wartosc powierzchni
    jaka chce wylaczyc- jednym slowem kabaret....
    Przemek