  • 11. Data: 2015-06-15 09:13:00
    Temat: Re: Pomozcie babie z brukiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Jun 2015 07:51:09 -0700 (PDT), Rafał Wójcik

    > Tutaj, ale i na wielu innych stronach po wpisaniu w google frazy "formy
    > do kostki brukowej" otrzymamy listę producentów i tam większość
    > prezentuje receptury jak to zrobić.

    To samo chciałem skrobnąć, lecz z takim odnośnikiem:
    https://www.youtube.com/results?search_query=kostka+
    brukowa+z+formy

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2015-06-16 13:21:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    et...

    > IMO straszne marnowanie czasu, ile w ten sposób zaoszczędził? Z 80-100zł
    > na
    > tonie kostki, a ile się narobił? Produkcja masowa nigdy nie wygra z taką
    > zabawą, realnie oszczędzić można tu jedynie na robociźnie.

    Ja myślę (ale mogę się mylić) że cel jest inny - po prostu nie da się kupić
    tak ładnych/wyszukanych gotowych kostek jak autorce pasują. To co jest
    dostępne to wszystko jeden pies a ładnych form na allegro nie brakuje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2015-06-16 22:44:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 16 Jun 2015 13:21:28 +0200, Ergie napisał(a):

    > Ja myślę (ale mogę się mylić) że cel jest inny - po prostu nie da się kupić
    > tak ładnych/wyszukanych gotowych kostek jak autorce pasują. To co jest
    > dostępne to wszystko jeden pies a ładnych form na allegro nie brakuje.

    Nie sądzę, by metoda chałupniczą dało się uzyskać coś znacząco
    przewyższającego jakością produkcję masową. Oczywiście zakładając, że
    produkcja jest w miarę uczciwa i nie robią tego z jakichś popiołów
    ostatniego sortu.

    I co do samego pojęcia "ładnych kostek betonowych" to też możemy dyskutować
    ;) W domu IMO ciężko będzie zrobić coś ponad beton z pigmentem i ew.
    odciskiem formy, wymagałoby to sporo eksperymentów. Ale wtedy zysk staje
    się realny, bo takie wynalazki słono kosztują.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2015-06-17 09:53:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    > przewyższającego jakością produkcję masową. Oczywiście zakładając, że
    > produkcja jest w miarę uczciwa i nie robią tego z jakichś popiołów

    Nie chodziło mi o wytrzymałość ale o wygląd.

> [...]
    > ;) W domu IMO ciężko będzie zrobić coś ponad beton z pigmentem i ew.
    > odciskiem formy, wymagałoby to sporo eksperymentów.

    Ale można użyć _dowolnej_ formy - to jest istota robienia kostek w domu
    (przynajmniej w znanych mi przypadkach) - dostajesz taki kształt jaki chcesz
    a jakiego nie da się kupić.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2015-06-17 21:52:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 17 Jun 2015 09:53:01 +0200, Ergie napisał(a):

    > Ale można użyć _dowolnej_ formy - to jest istota robienia kostek w domu
    > (przynajmniej w znanych mi przypadkach) - dostajesz taki kształt jaki chcesz
    > a jakiego nie da się kupić.

    Myślę, że wiekszość "powtarzalnych" form rynek zagospodarował. Innych nie
    ma sensu robić, bo wyjdą Ci puzzle nie do poukładania.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2015-06-18 08:51:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Myślę, że wiekszość "powtarzalnych" form rynek zagospodarował. Innych nie
    > ma sensu robić, bo wyjdą Ci puzzle nie do poukładania.

    Swego czasu chciałem (a raczej moja żona chciała) w ogrodzie coś takiego:

    http://allegro.pl/kocie-lby-formy-forma-do-kostki-br
    ukowej-kamien-i5456568408.html

    Gotowe płytki do kupienia znalazłem tylko w jednym miejscu na śląsku (może
    teraz jest lepiej) a ich cena była ponad 100 zł za m2 czyli 3-4 razy drożej
    niż inne o tej samej grubości no i mieli tylko jeden rodzaj a form do wyboru
    jest sporo.

    Druga sprawa to tzw. chipsy - u nas tak wołają na "luźno" rozrzucone płytki
    na trawniku - taka forma ścieżki ale nieciągłej tylko co krok. Nazwa się
    wzięła od okrągłych plasterków granitu, ale ostatnio modne są różne inne
    "wynalazki". Ot np. taki jaszczur:

    http://allegro.pl/jaszczur-formy-do-kostki-brukowej-
    forma-jaszczurka-i5443703804.html

    W żadnym sklepie czegoś takiego nie widziałem albo stopy:

    http://allegro.pl/forma-do-kostki-brukowej-stopa-bla
    ck-foot-yeti-i5063583171.html

    te już gdzieś widziałem, ale pewnie też cena była abstrakcyjna.

    Dlatego zakładam, ze jak ktoś chce robić samemu płytki.kostki to nie
    tradycyjny polbruk tylko właśnie cos czego kupić się nie da lub jest
    absurdalnie drogie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2015-06-18 17:29:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 18 Jun 2015 08:51:12 +0200, Ergie napisał(a):

> [...]
    > niż inne o tej samej grubości no i mieli tylko jeden rodzaj a form do wyboru

    Nietypowe zawsze będzie drogie. Tylko z jakiego betonu te płytki mieli
    zrobione? Bo tu trzeba by sie trochę nagłówkować, by to jakoś wyglądało -
    jakieś pigmenty i dodatkowo efekt starzenia, wtedy by to mogło choć trochę
    przypominać tytułowe "kocie łby". Bo to co widać na zdjęciu osobiście
    umieściłbym w okolicach dekorowania ściany stłuczką szklaną :)

> [...]
    ck-foot-yeti-i5063583171.html
    > te już gdzieś widziałem, ale pewnie też cena była abstrakcyjna.

    Skoro są formy, to na 99% ktoś to robi na sprzedaż.

    Jakiś przykład pierwszy z brzegu:
    http://www.zakladbetoniarski.webd.pl/?menu=oferta&ka
    t=dekoracyjne

    Wiadomo, że skala będzie zbliżona do chałupniczej. Jeśli komuś sie to
    podoba, ma czas i warunki, to czemu nie, niech robi sam. Ale samodzielne
    dłubanie klasycznego "behatonu" czy innych zwykłych kostek sensu IMO nie
    ma.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 18. Data: 2015-06-19 08:44:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    .net...

> [...]
    > jakieś pigmenty i dodatkowo efekt starzenia, wtedy by to mogło choć trochę

    Te co miałem okazję oglądać to zawsze był najzwyklejszy szary beton.

    > Bo to co widać na zdjęciu osobiście
    > umieściłbym w okolicach dekorowania ściany stłuczką szklaną :)

    :-)

> [...]

    > podoba, ma czas i warunki, to czemu nie, niech robi sam. Ale samodzielne
    > dłubanie klasycznego "behatonu" czy innych zwykłych kostek sensu IMO nie

    Pełna zgoda.

    Pozdrawiam
    Ergie