  • 11. Data: 2019-06-07 00:03:47
    Temat: Re: Pompa ciepła APIC
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest jeszcze inna mozliwosc. Ci co tutaj pisza ile placa troszke koloryzuja.

  • 12. Data: 2019-06-07 07:13:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Dzisiaj bylem w nieduzym doku, 100m2. Grzany jest powietrzna pompa ciepla. Rachunek
    za zime 2800, tak powiedzial wlasciciel. Domek postawiony dwa lata temu z
    uwzglednieniem wszystkiego co ma wplyw na niskie koszty ogrzewania. Zima jakas
    tragiczna nie byla.

    Mój 120 metrowy dom z powietrzną pompą ciepła kosztuje 1200 zł rocznie.
    Do tego około 600 zł za ogrzewanie wody w kranach.

    Drewniany szkieletowy.

    --
    MN

  • 13. Data: 2019-06-07 10:04:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Jun 2019 14:57:35 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Coś ma spieprzone ewidentnie. 2800 to za grzanie gazem nie ma prawa wyjść
    > w domu o takiej mikrej powierzchni. Pompą ciepła nawet powietrzną powinno
    > wyjść max tysiak.

    Prawdopodobnie ma coś zrąbane. Moi staruszkowie grzeją multisplitami 120m2,
    dom WT2008 i w minionym sezonie skonsumowali energii za 1200 zł. Fakt że
    zimnolubni są, ale ekstrapolując do "normalnych" temperatur (średnio 21)
    zapłaciliby jakieś 1600. Grzeją w G12W. Jak grzali pierwszy sezon w G11 (bo
    mi nie wierzyli że będzie taniej w G12) to wychodziło znacznie więcej.
    Druga sprawa, że mieli w salonie niby bardziej zaawansowaną (WiFi)
    jednostkę wewnętrzną, która była uwalona i wpieprzała bez sensu prąd.
    Dopiero jak zmusili wykonawcę do wymiany na "normalną" (w sensie prostą,
    bez wodotrysków) to przestało żreć nadmiernie prąd. BTW w tym sezonie ANI
    RAZU kominka nie użyli, a wcześniej się zarzekali że to takie super fajne.
    hehe

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-06-07 10:10:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Jun 2019 08:15:09 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Eeee... Ja za WM jakoś drastycznie nie zapłaciłem. Jak ktoś nie szuka
    > i nie kombinuje tylko bierze pierwsze z brzegu żeby mieć to z głowy
    > to tak jest. I potem są historie że ktoś za pompę ciepła z przyległościami
    > zapłacił 100 tysięcy ;P

    To jest oczywiste, niemniej tak sytuacja wygląda niestety. Jak ktoś się nie
    zna albo nie ma czasu to takie pułapki na niego czekają. A nie powinny. Ale
    to jest właśnie Polska.

    > Coś mi się nie chce wierzyć.
    > W Australii są ceny z kosmosu na wszystko.

    Ale nie na panele. Info o cenach od iguana007 z PMS, z zeszłego roku AFAIR.
    Inna sprawa, że tam nie mają prosumenta jak my, a raptem 20%. Poszukaj tego
    wątku, iguan ciekawie opisywał zależności, w tym jak tania jest energia z
    OZE a jak wzrosła cena z konwencjonalnych elektrowni, które stoją
    notorycznie na skraju bankructwa. Rezultat jest taki, że (AFAIR) energia z
    OZE kosztuje <60A$/MWh a z węgla >1000A$/MWh. Przepaść jest na tyle duża,
    cena paneli na tyle niska, a prosument mało przyjazny, że opłaca się
    budować swoje banki energii pomimo tak wysokiej ceny baterii.

    > Ja mam softstart i nic nie dopłacałem.

    To może coś się zmieniło, bo ostatnio temat badałem ze 3-4 lata temu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2019-06-07 10:18:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    uwzglednieniem wszystkiego co ma wplyw na niskie koszty ogrzewania. Zima jakas

    Znaczy się prądem grzeją jak grzejnikami i pewnie jeszcze w g11.

    --
    Janusz

  • 16. Data: 2019-06-08 01:03:09
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    To rzeczywiscie sporo.
    U mnie dom 180m2 plus 40m2 garaz w bryle, parterowka z poddaszem
    uzytkowym, w domu 22-22,5st, pompa gruntowa i do dzis od 20 lipca 2018r,
    wiec przez 11 miesiecy zuzycie na ogrzewanie i CWU to ok. 1700zł. Odjac
    od tego ok. 40zl miesiecznie za CWU przez 11 miesiecy, daje nam to
    1260zl za ogrzewanie.
    Piotr

  • 17. Data: 2019-06-08 10:05:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    A tak w ogóle to stronka im nie działa. Działała wcześniej?

    L.

  • 18. Data: 2019-06-08 11:15:59
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    U mnie cały czas działa - https://www.a-pic.pl

  • 19. Data: 2019-06-08 11:44:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 8 czerwca 2019 11:15:58 UTC+2 użytkownik Elektrolot napisał:
    > U mnie cały czas działa - https://www.a-pic.pl

    To u mnie babol, przez VPN. Teraz działa.

    L.

  • 20. Data: 2019-06-09 12:57:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Jun 2019 08:11:52 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Spytaj na jakich podzespołach robią. Jakie wymienniki, jaki presostat
    > i elektrozawory.

    Niedzielne info nadejszło.

    Sprężarka scroll on/off softstart Panasonic/Copeland,
    w zależności od modelu
    Termostatyczny zawór rozprężny Alco
    Wymiennik płytowy GEA-WTT/SWEP
    Automatyka chłodnicza: ALCO/DANFOSS