  • 121. Data: 2014-08-26 07:42:09
    Temat: Re: Pompa ciepła powietrze-woda - ranking
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 25 Aug 2014 21:41:10 +0200, janusz_k

    > Też nie bo nie mam internetu z tepsy,

    Ja też mam t-mobile i działa.

    --
    Pozdor Myjk

  • 122. Data: 2014-08-26 11:40:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-25 22:10, Irek.N. pisze:

    > Próbowałem, konto założyłem, ale tak tragicznie wolno przebiegało
    > "logowanie", że odpuściłem.
    Czyli jednym słowem muł, dno i wodorosty, spróbuję tego semptember ale
    jak będę miał chwilę na to.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 123. Data: 2014-08-26 12:59:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 sierpnia 2014 11:53:56 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    Nie odpisujesz (czyzbys doszedl do prawidlowych wnioskow?), a mam troche
    wolnego czasu to sobie pogdybam.

    > Moc grzewcza pompy 10-12 kW, a więc chłodnicza między 8-10 kW. Typowa
    > dobowa moc chłodnicza instalacji WM 3kWh (z buforu wody lodowej
    > wypracowanej w drugiej taryfie) w interwałach pracy PC co 6h, przy nadmuchu
    > wielkości kubatury domu tj. 500m3h, z możliwością podniesienia mocy

    Jak rozumiem moc chlodnicza to mialo byc 3kW, a pompa doladowuje bufor
    wody lodowej co 6h. Zalozmy ze to bedzie bufor 1000l (2k pln sam zbiornik).
    Woda lodowa to woda o temp. ok 5stC. W domu komfort osiagamy majac 23stC.
    Czyli w buforze 1000l jestesmy w stanie skumulowac ok. 21kWh energii. Jednak
    jedna sprawa to zgromadzic energie, a inna to ja stamtad wyciagnac. Z poczatku
    jak woda ma temperature 5stC, a nawiewane powietrze 23stC - jest to technicznie
    mozliwe bo przy 500m3/h i takiej roznicy temperatur mozemy przeniesc powietrzem
    ok.... 2,5kW. Wiecej chocbys mial bufor 10 x wiekszy nie przeniesiesz. Ale
    co dalej? Moc bedzie malec bo rosnac bedzie temperatura wody w buforze.
    W duzym przyblizeniu wychodzi ten 1stC na kazdy "wyciagniety" 1kW. Czyli juz
    po godzinie woda bedzie miala temperature 7,5stC i moc mozliwa do przeniesienia
    powietrzem 500m3/h spada do 2,1kW. Po kolejnej godzinie woda ma temp. ok 10stC
    i moc spada do 1,8kW.

    Zeby zwiekszyc moc chlodzenia do 5kW musisz wentylowac 1000m3/h! 500m3/h nie
    jest fizycznie w stanie przetransportowac takiej ilosci energii.

    Pominalem zupelnie wymiennik woda-powietrze ktory przy 500m3/h i takich
    roznicach temperatur mialby dawac 3kW mocy - mam nawet oferte na dokladnie
    taki wymiennik, to akurat miala byc chlodnica ale o baaardzo zblizonych
    parametrach, tj. czynnik 6stC, powietrze wejsciowe -20stC, wyjsciowe 3,4stC,
    moc 3,12kW i przeplyw powietrza 400m3/h. Wklejam oferte:

    -------
    OBLICZENIE NAGRZEWNICY WODNEJ

    1. TYP NAGRZEWNICY : WN-40X40- VIII- 3/4" ( WYK. NIETYPOWE Z PRZYŁĄCZAMI FI
    200 )
    Ilość rzędów : 8
    Przyłącza wodne 3/4 "
    Wymiennik wykonany z rur miedzianych 10x 0,8 z żebrami aluminiowymi o podziałce
    t=2,3 mm i średnicy D=29 mm

    Poniżej charakterystyka dla zasilania glikolem o parametrach 8/3 ? C, przepływ
    powietrza 400 m3/h

    Temp. wejściowa
    [? C] Temp. wyjściowa
    [? C] Moc
    [kW] Przepływ glikolu
    [l /s] Spadek ciśnienia
    glikolu [kPa] Spadek ciśnienia powietrza
    [Pa]
    -20 3,4 3,12 0,15 2,1 27

    W dolnej części nagrzewnicy możliwe jest umieszczenie tacki odciekowej z króćcem 1/2
    '' K.O.

    Wymiennik ma monstrualne rozmiary i małą moc ze względu na bardzo niskie parametry
    zasilania.

    Wykonanie nagrzewnicy bez tacki - cena : 2410,00 +23% VAT
    Wykonanie nagrzewnicy ( chłodnicy ) z tacką - cena : 2525,00 +23% VAT

    Od powyższych cen rabat 10% .
    -------

    To juz mamy 4,5k plus zawory do bufora + rury + pompa obiegowa. I to wszystko
    zeby wyciagac chlod ktory ledwo jeden pokoj schlodzi :-)

    Masz jakies argumenty ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.