  • 11. Data: 2018-04-03 21:10:34
    Temat: Re: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Apr 2018 11:27:42 -0700 (PDT), Lisciasty

    > http://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165&od=2018-4-
    2&do=2018-4-2

    Swoją drogą kolejny raz wpadam na tę stronę i cały czas nie mogę wyjść z
    podziwu. :P :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-04-03 21:13:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2018 16:12:12 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Doliczmy do powyższych założeń w takim razie 5kW instalację PV ongrid,
    > która kosztuje ~4.5 kzł/kWp, czyli w sumie 21,5 tys., która teoretycznie
    > daje rocznie 5MWh, a którą oddaje się do sieci i odbiera w 80%.

    I tu jest główny problem i największa niewiadoma
    Liczysz dla 15lat a tak na prawdę nie wiesz czy za 3 lata 80% będą oddawać z tego co
    daleś.

  • 13. Data: 2018-04-03 21:15:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2018 21:05:51 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Przy czym średnioroczny COP na poziomie 3 jest przyjęty stosunkowo niski,
    > więc... ;)

    Ja tam się na powietrznych nie znam więc niechta będzie :>

    > Bardzo często to nie -- raczej tylko ostatnio. Przy takich zyskach
    > słonecznych i temperaturze jak dzisiaj wcale nie trzeba już grzać.

    Ja mówię o zimie w okolicach początek stycznia-marzec.
    Jak tylko słońce błyśnie to prund cieknie i to cieknie w dużej
    ilości w pompę, bo tak mam ustawione że te 2 godzinki w środku dnia
    się odpala jak ma za chłodno na czujniku.

    > Można w ogóle w instalacji ongrid wykorzystywać energię bezpośrednio? Jak
    > jest za mało mocy to część bierze z paneli a część z sieci?

    Można a co więcej nie da się nie wykorzystać. Jak lejesz wodę
    ze studni pompką do swojej własnej rury a obok żona się kąpie to
    przeca ta woda pójdzie do prysznica, a nie ta co się tłoczy
    z rury wodociągowej :>
    Chyba że produkujesz na 3 fazy a ssiesz tylko z jednej. Moja pompa jest
    3f więc to nie problem, pewnie problem jest z innymi odbiornikami
    ale aż tak mi się nie nudzi żeby chałupę przepinać na jedną fazę ;)

    > Ogólnie się nie napinam, po prostu wczoraj przy jajku szwagier wspomniał że
    > takie rozwiązanie jest.

    Dla zabawy i do testów można by se coś takiego sprawić,
    ale póki co nie mam kasy i czasu a do ukończenia jest sporo innego
    złomu :>

    L.

  • 14. Data: 2018-04-03 21:17:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2018 21:13:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > I tu jest główny problem i największa niewiadoma
    > Liczysz dla 15lat a tak na prawdę nie wiesz czy za 3 lata 80% będą
    > oddawać z tego co daleś.

    No to jest ból, debile w rządzie, a konkretnie w ministerstwie energii.
    Zmienić przepisy to dla nich bułka z masłem, a jeszcze jak się
    dopierdoli wiatrakowcom czy innym burżujom to sama przyjemność.

    L.

  • 15. Data: 2018-04-03 22:41:44
    Od: s...@g...com

    Fajnie ze chcialo ci sie liczyc.

    Jak widze to nadal niezalezne zrodla ciepla sie nie oplacaja.

    Ciekawie mogl by wygladac panel sloneczny za te pieniadze plus bufor ciepla.

    To imho najmniej zawodne rozwiazanie przy dosyc dobrej sprawnosci grzania.

    Ale jak widac, narazie ceny sa takie ze masowo ludzie sie nie decyduja na zadne z
    tych rozwiazan.
    No, moze poza symbolicznym solarem i bojlerem aby w lato miec ciepla wode "za
    darmo"...

  • 16. Data: 2018-04-03 22:54:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jestem odbiorca pradu i chce go kupowac jak najtaniej. Nie pasuja mi doplaty do
    wiatrakow itp bo jak sa to drozej place za prad.

  • 17. Data: 2018-04-04 08:02:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Za prąd nie płacisz ani grosza, więc nie wiem w czym problem? :>

    L.

  • 18. Data: 2018-04-04 12:13:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Apr 2018 16:12:12 +0200, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > zł, czyli kosz końcowej kWh po 15 latach dopiero się wyrówna (z PC w
    > droższym prądzie) i zacznie powoli zwracać.

    A gdzie jest koszt serwisu, napraw, wymiany sprzętu itp.?

    --
    Marek

  • 19. Data: 2018-04-04 13:13:00
    Temat: Pompa ciepła vs panele PV
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Docelowo wychodzi drozej niz grzanie drogim pelletem. Zwlaszcza ze w miare
    upowszechniania sie pelletu bedzie on tanial.

  • 20. Data: 2018-04-04 13:55:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 4 kwietnia 2018 13:13:02 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Docelowo wychodzi drozej niz grzanie drogim pelletem.
    > Zwlaszcza ze w miare upowszechniania sie pelletu bedzie on tanial.

    kWh z pelletu 27 groszy, kWh z pompy nawet w drogiej taryfie 13 groszy.
    Faktycznie taniej :]

    L.