  • 71. Data: 2019-10-07 08:57:21
    Temat: Re: Pompa obiegowa wody - chyba mi się zepsuła
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przez rozprowadzanie długimi gałęziami w podłodze od jednego dla lokalu pionu traci
    się masę energii na ostyganie (gorącej) i bywa
    niepotrzebne podgrzanie (zimnej) wody w rurach.
    Tym bardziej, że nikt izolacji cieplej (otulin) rur nie kładzie, a jedynie peszle.
    Zrobienie osobnych liczników w kuchni i osobnych w łazience to żaden problem
    techniczny.
    Oczywiście kłopot z legalizacją tego co 5 lat, i tu jakoś technika powinna się
    rozwinąć.

    -----
    > Wspólny obieg był dla 4 mieszkań, które składały się na jeden segment szeregu i
    wspólnotę małą.

  • 72. Data: 2019-10-07 09:29:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, October 7, 2019 at 8:57:23 AM UTC+2, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    techniczny.
    > Oczywiście kłopot z legalizacją tego co 5 lat, i tu jakoś technika powinna się

    Dac sie da, dla mnie najwiekszy problem z takim rozwiazaniem to odczyty. Co jakis
    czas (rok?) przylazi ktos do mieszkania, trzeba wtedy byc w domu, do tego placze sie
    po kuchni, lazience... lipa ;), no i zazwyczaj te liczniki sa "ladnie obudowane",
    czyli trudny dostep...
    Licznik powinien byc w ogolnodostepnym miejscu (np. klatka schodowa) lub odczyt
    zdalny - tak mam od 2 lat z podzielnikami CO w bloku (pewnie po 5? 10? latach beda je
    wymieniac jak baterie padna...)

  • 73. Data: 2019-10-07 09:54:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.10.2019 09:29, WS wrote:
> [...]
    lazience... lipa;), no i zazwyczaj te liczniki sa "ladnie obudowane", czyli trudny

    Na całym osiedlu u mnie na licznikach są założone takie małe nakładki z
    baterią ponoć na ~10 lat, zaplombowane toto ale nikt nie wchodzi do
    mieszkań. Szczytują zdalnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 74. Data: 2019-10-07 09:58:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 07 Oct 2019 09:54:47 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Szczytują zdalnie.

    A nie są przy tym hałaśliwe?

    Mateusz

  • 75. Data: 2019-10-07 12:19:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.10.2019 09:58, Mateusz Viste wrote:
    > A nie są przy tym hałaśliwe?

    Nakładki? Tam nie ma elementów ruchomych poza standardowym licznikiem.
    Przypuszczam że układ szczytuje obroty tego małego kółka - dlatego jest
    na nim czerwona kreska.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 76. Data: 2019-10-07 13:27:50
    Od: e...@g...com

    Szczytuje, o to się "rozchodzi"

  • 77. Data: 2019-10-07 13:32:55
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 07 Oct 2019 12:19:33 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Nakładki? Tam nie ma elementów ruchomych poza standardowym licznikiem.
    > Przypuszczam że układ szczytuje (...)

    Że szczytują bezgłośnie, to jestem w stanie sobie wyobrazić. Ale że tak
    całkiem nieruchomo? O nie, w to koledze już nie uwierzę - to zupełnie
    przeczy mojemu doświadczeniu.

    Mateusz

  • 78. Data: 2019-10-07 13:33:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 października 2019 12:19:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Nakładki? Tam nie ma elementów ruchomych poza standardowym licznikiem.
    > Przypuszczam że układ szczytuje obroty tego małego kółka - dlatego jest
    > na nim czerwona kreska.

    szczytuje w obecności kółka a potem pojawia sie czerwona kreska... :P

    byc może lepszym słowem jest "sczytuje"
    https://www.ortograf.pl/watpliwosci-jezykowe/zczytac
    -czy-sczytac

    :)

    b.

  • 79. Data: 2019-10-07 16:25:34
    Od: e...@g...com

    Lepszym dla Mateo będzie "odczytuje"

  • 80. Data: 2019-10-07 18:01:14
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Tam nie ma elementów ruchomych...
    > Przypuszczam że układ szczytuje...

    Jak nie ma elementów ruchomych jak są? A układ potrafi
    szczytować wielokrotnie. To przez Adama, ale dzięki temu
    przynajmniej możemy sikać na stojąco:

    - Kto chce sikać na stojąco?
    - Ja! Ja!
    - OK, proszę bardzo, Adamie... Dla Ciebie, Ewo,
    został wielokrotny orgazm.