  • 11. Data: 2009-09-17 07:23:31
    Temat: Re: Popękany tynk cementowo-wapienny
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 16 Wrz, 17:30, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:c00a24ec-835c-471f-a7f1-956138ee4224@
    p23g2000vbl.googlegroups.com...

    > A czemu?
    > Taka ekomasa to np. dolomit, zly?

    Witaj

    Po prostu wapno jest najlepszą propozycją do wnętrz mieszkalnych
    (pokoje dzienne, sypialnie itp) zarówno pod względem obróbki jak i
    cech użytkowych.

    pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-09-17 08:53:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Po prostu wapno jest najlepszą propozycją do wnętrz mieszkalnych
    (pokoje dzienne, sypialnie itp) zarówno pod względem obróbki jak i
    cech użytkowych.

    A jakie to beda preparaty? Pamietasz moze nzwy?
    U mnie tylko gipsy i gipsy. zmieniaja sie tylko producenci, zawartosc jakosc
    nie. No oprocz tej ekomasy.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-09-17 08:55:00
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Ze szprycem? Ile się powinno odczekać pomiędzy szprycem a obrzutką?

    Jednego dnia szprycuja, drugiego obrzucaja. Nie wiem ile to bedzie, ale pare
    godzin co najmniej do zwiazania.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-09-17 09:59:29
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 17 Wrz, 10:53, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]

    > A jakie to beda preparaty? Pamietasz moze nzwy?
    > U mnie tylko gipsy i gipsy. zmieniaja sie tylko producenci, zawartosc jakosc

    Witaj

    Pytasz o konkretne nazwy produktów?
    Wpisz w googlach "tynki wapienne" , "gładzie wapienne" - nie będę
    robił reklamy ;)
    Jeżeli chcesz na @ mogę Ci wysłać nazwy i producenta, którego mogę
    polecić.
    Co znaczy "U mnie tylko gipsy i gipsy" - piszesz o jednym domu, czy
    stałej pracy z gipsem?

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 15. Data: 2009-09-17 19:05:26
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Jeżeli chcesz na @ mogę Ci wysłać nazwy i producenta, którego mogę
    >polecić.

    Wal tu, my tu czesto wymieniamy sie producentami i nikt z tego tragedi nie
    robi. Sluzy nawet oglowi, bo amatorzy ucza sie od specjalistow, o ile zechca
    dzielic sie wiedza. :-)
    mail: tomaszko44 malpa poczta.fm

    >Co znaczy "U mnie tylko gipsy i gipsy" - piszesz o jednym domu, czy
    >stałej pracy z gipsem?

    U mnie, mam na mysli oferty w sklapach/skladach/hurtowniach. Nie zajmuje sie
    tym zawodowo tylko amatorsko we wlasnym domu, wiec jestem tzw. jelen. :-)
    Poza gipsami typu: Akrylpuc, Stabil, Gipsar, czy stary jak swiat Cekol, jest
    chyba tylko Ekomasa na bazie dolomitu. Robilem jak narazie Ekomasa, niezbyt
    to tanie i Stabilem. Ekomasa chyba jednak przyjemniejsza, tylko trzeba
    uwazac na zbyt gruby papier.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-09-18 06:50:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Wrz, 21:05, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > robi. Sluzy nawet oglowi, bo amatorzy ucza sie od specjalistow, o ile zechca

    Ja też chciałbym poznać "o czym mowa". Jak widać może mi się to teraz
    przydać.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 17. Data: 2009-09-18 20:50:27
    Od: "sli" <s...@p...gazeta.nospam.pl>

    Jeżeli chcesz na @ mogę Ci wysłać nazwy i producenta, którego mogę
    polecić.

    to ja też poproszę o nazwy i producentów :)
    mail: sli malpa poczta.gazeta.pl

    dzięki

  • 18. Data: 2009-09-21 07:42:21
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

> [...]
    > to tanie i Stabilem. Ekomasa chyba jednak przyjemniejsza, tylko trzeba

    Witaj

    Jeżeli chodzi o gładzie wapienne to mogę polecić quick-mix, ale nie
    chodzi tu o producenta ale o sam materiał jakim jest wapno. Większość
    z nas na tynki cement-wapienne daje gładzie gipsowe bo najcześciej nie
    wiemy że istnieje coś innego-lepszego. Zalety wapna to nie tylko część
    wykonawcza: np. bez szlifowania, dłuższe schnięcie-łatwiejsza
    obrabialność, ale i czysto użytkowe - "wapno" nie dopadnie z sufitu
    jak często dzieje się z gipsem na betonie (wapno pracuje z podłożem) -
    w lecie troje moich znajomych naprawiało sufity gipsowe po 3-5 latach
    mieszkania), wysoka odporność mechaniczna, można je fakturować,
    sprzedawane są różne uziarnienienia - czyli nie tylko super gładź ale
    i delikatna struktura. Wapno wchłania ale co ważniejsze oddaje wilgoć
    bez szkód dla ściany, ma wysokie pH co uniemożliwia wzrost alergenom
    takim jak grzyby/pleśnie, glony. Argument dla "ekologów" - wapno jest
    produktem pozyskiwanym naturalnie

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 19. Data: 2009-09-21 09:07:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >bez szkód dla ściany, ma wysokie pH co uniemożliwia wzrost alergenom
    >takim jak grzyby/pleśnie, glony. Argument dla "ekologów" - wapno jest
    >produktem pozyskiwanym naturalnie

    Istotnie czlowiek nie wie, ze jest tez cos poza gipsem.
    Dzieki za cenne rady.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-09-22 21:20:50
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

[...]

    ja osobiście uważam ze nie widzę realnej potrzeby kładzenia czegoś jeszcze
    na tynk, wystarczy kupić odpowiednio drobny i jest idelanie tak jak lubie ;)
    większym problemem dla mnie jest jak uzyskać taką strukturę na płytach KG?
    ma ktoś jakiś pomysł? mozna domieszać do gładzi gipsowej troche piasku o
    żądanej gramaturze?