  • 21. Data: 2009-09-22 23:06:47
    Temat: Re: Popękany tynk cementowo-wapienny
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h9bf3g$tpf$1@news.onet.pl...

    > ja osobiście uważam ze nie widzę realnej potrzeby kładzenia czegoś jeszcze
    > na tynk, wystarczy kupić odpowiednio drobny i jest idelanie tak jak lubie
    > ;)

    Tez tak myslalem, ale zycie po malu weryfikuje wczesniejszy optymizm.
    A piasek mam kwarcowy, przeciw malowaniu od razu sa wszelkiego rodzaju
    naprawy tynku po instalacjach chociazby, duza chlonnosc farby drozszej od
    kazdej gladzi, niejednakowe zacieranie tynku przez tynkarza w kazdym miejscu
    co po pomalowaniu uwidoczni sie jeszcze bardziej. Moj tynk jest niby
    glaskany, ale jak przygladam mu sie z bliska pod katem malowania to zaczalem
    robic po malu gladzie.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-09-26 07:45:18
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > miejscu co po pomalowaniu uwidoczni sie jeszcze bardziej. Moj tynk jest
    > niby glaskany, ale jak przygladam mu sie z bliska pod katem malowania

    Jak ściany są jak szkło to ciężko porozmawiać w pomieszczeniu.
    Generalnie jak człowiek maluje to się przygląda dokładnie każdemu
    kawałkowi ściany, a później nie widzi tych drobiazgów.
    Taka strukturka po tynku cem - wap jest moim zdaniem wskazana
    bo grobne zarysowania i zabrudzenia nie są tak widoczne.
    Pęknięcia na takim tynku pojawiają się jeśli jest kładziona zbyt gruba
    warstwa za jednym razem, dlatego dobrze jest jest ubytki w ścianach zarównać
    nieco wcześniej.
    Ja nierówności prz glifach które sam robiłem zaciągnąłem cieniutką
    warstwą CEKOLU-C35.
    Pozdr
    J23