  • 21. Data: 2019-09-18 22:24:30
    Temat: Re: Postęp technologiczny na podstawie korka od umywalki
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 18 września 2019 01:47:17 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Jak masz problem z żelazem w wodzie, to albo możesz się zastanowić jak
    > go zlikwidować w miejscu poboru albo psioczyć po kolei na kible, pralki,
    > zmywarki, baterie...że wszystko dupa i tandeta bo zarasta i żółknie.

    I jak mam komunalce powiedziec ze woda mi nie pasuje jak oni maja podkladke z badan
    sanepidu?
    I co mam powiedziec jak woda z grubsza przejrzysta ale jednak po roku czy trzech
    zbiorniki zarastaja rdzawym nalotem.

    Wskazalem ze flapper jest prosty, naprawa tania i dziala dobrze.

    A tu nagle sie pojawily trole co probuja udowodnic ze jak woda czysta to kazdy
    skomplikowany mechanizm dziala. No geniusze...

  • 22. Data: 2019-09-19 00:15:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.09.2019 22:24, s...@g...com wrote:
> [...]
    sanepidu?
    > I co mam powiedziec jak woda z grubsza przejrzysta ale jednak po roku czy trzech

    Nie oglądać się na nich. Założyć odżelaziacz oraz zmiękczacz na wejściu
    i samemu ustawiać sobie wodę. Po dwóch latach, muszle jak i spłuczki
    czyściutkie. Osad na bateriach daje się palcem zetrzeć, a czajnik do tej
    pory przezroczysty. Filtr mechaniczny na wejściu (pierwszy), bury z
    zewnątrz już po tygodniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2019-09-19 06:54:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Filtr mechaniczny na wejściu (pierwszy), bury z zewnątrz już po tygodniu.

    I co z nim potem robisz? Wymieniasz co tydzień?

    --
    MN

  • 24. Data: 2019-09-19 13:22:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Im bardziej zapchany filtr tym dokladniej filtrtuje.

  • 25. Data: 2019-09-19 17:51:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.09.2019 06:54, Marcin N wrote:

    > I co z nim potem robisz? Wymieniasz co tydzień?

    Zobacz sobie jaką konstrukcje mają choćby filtry sznurkowe. Wymieniam co
    2-3 m-ce.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2019-09-20 17:55:51
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 18 września 2019 17:15:56 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > czyściutkie. Osad na bateriach daje się palcem zetrzeć, a czajnik do tej
    > pory przezroczysty. Filtr mechaniczny na wejściu (pierwszy), bury z

    Czyli zamiast flappera i szmatki jak zacznie cieknac mam dokupic filtr i go
    wymieniac?

    Ja rozumiem dodatkowy zysk z filtracji ale takie porownanie zaczyna sie zmieniac w
    zoledzie vs gruszki...

    Wode do picia filtruje dzbankiem, jakby co.

  • 27. Data: 2019-09-21 01:24:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce bez odkrywania mozna spotkac przedwojenne spluczki Niagara. Jedynym
    elementem ktory sie zuzywa jest sznurek.

  • 28. Data: 2019-09-21 09:59:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 20.09.2019 17:55, s...@g...com wrote:
    > Wode do picia filtruje dzbankiem, jakby co.

    Ludzie jak przychodzi do filtrowania wody, to myślą tylko o herbacie.
    Ale tego jak przez następne 20-30 lat zakamienia się cała instalacja,
    pralki, zmywarki, suszarki, ile razy będą odkamieniać czajnik, czyścić
    baterie, szyby kabinowe w łazienkach, ekspres do kawy, ile zużywają
    mydła, proszków i płynów do prania - to już jest poza zasięgiem. Głupie
    umycie auta, gdzie bez żadnego wycierania do sucha nie pozostają żadne
    zacieki.

    Ale i tak trudno przekonać do tego, kogoś kto sam albo nie zaryzykuje
    albo nie doświadczy. Zupełnie inna jakość życia, tak jak wentylacja
    mechaniczna i klimatyzacja w domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2019-09-22 07:23:53
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 21 września 2019 02:59:12 UTC-5 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Ludzie jak przychodzi do filtrowania wody, to myślą tylko o herbacie.

    I zupie. I makaron. I tak dalej.

    > Ale tego jak przez następne 20-30 lat zakamienia się cała instalacja,
    > pralki, zmywarki, suszarki, ile razy będą odkamieniać czajnik, czyścić

    Seka seka. Ja nie mam problemu z kamieniem tam gdzie sie go daje usunac. I nawet za
    bardzo usuwac nie musze.
    Czajnik mam juz jakies 10 lat. Z grubsza czysty...

> [...]
    > mydła, proszków i płynów do prania - to już jest poza zasięgiem. Głupie
    > umycie auta, gdzie bez żadnego wycierania do sucha nie pozostają żadne

    Masz porownanie kosztow uzycia srodkow i pracochlonnosci w zaleznosci od twardosci
    wody w stosunku do kosztu instalacji i utrzymania filtra ktorym bym chyba musial tez
    auto myc i ogrodek podlewac (na szczescie krow ani swin juz nie choduje ;) )?

    > Ale i tak trudno przekonać do tego, kogoś kto sam albo nie zaryzykuje
    > albo nie doświadczy. Zupełnie inna jakość życia, tak jak wentylacja
    > mechaniczna i klimatyzacja w domu.

    Do czasu az pradu braknie.
    Kiedys sasiad przyszedl po ciepla wode jak jakas wichura byla. I pierwsze co
    powiedzial jak usiadl: Cieplo tu macie.
    No, grawitacyjne CO. Jak jakies pieprzone neandertalczyki z Bobolic...

    No ale dosc offtopow. Flappera szmatka ogarne w minute, standardowy zaworek z
    kastoramy musial bym calkiem wymontowac i czyscic pracowicie troche dluzej.
    Wole flappera.

  • 30. Data: 2019-09-22 07:24:25
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 września 2019 18:24:28 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > W Polsce bez odkrywania mozna spotkac przedwojenne spluczki Niagara. Jedynym
    elementem ktory sie zuzywa jest sznurek.

    A znam :)
    Bez kozery powiem: z sila wodospadu!