  • 1. Data: 2009-11-26 22:51:12
    Temat: Re: Problem z wodą
    Od: "piotr_boncza" <p...@g...pl>

    Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hfj9ue$jhu$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Kilkudziesięciu.

    Mało który wodomierz jest zainstalowany zgodnie z wymaganiami
    metrologicznymi. Różnice w odczytach mogą być spore nawet przy
    poziomym a nie pionowym położeniu wrzeciona wodomierza.
    Do tego spora część wodomierzy jest przewymiarowana i nie reaguje na
    małe przepływy. Spotkałem takich, co potrafili sobie nakapać całą
    wannę.

    pozdrawiam Piotr

  • 2. Data: 2009-12-06 19:25:38
    Temat: Problem z wodą
    Od: w_e <w...@o...pl>

    Każdy ma swój licznik, jest licznik główny, na którym wyszedł spory
    niedobór za kwartał. Jestem w stanie zapłacić za nieszczelności itp.,
    ale nie za innego lokatora, który pobiera wodę z piwnicy do różnych celów.
    --
    w_e

  • 3. Data: 2009-12-06 20:04:36
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2009-12-06 20:25, w_e pisze:
> [...]
    > niedobór za kwartał. Jestem w stanie zapłacić za nieszczelności itp.,
    > ale nie za innego lokatora, który pobiera wodę z piwnicy do różnych celów.

    Jest Ok. Niestety ale zawsze tak wychodzi, że suma wszystkich wodomierzy
    z poszczególnych mieszkań, nie będzie równa zużyciu jaki będzie na
    wodomierzu głównym. Co najgorsze to zawsze jest niedobór.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 4. Data: 2009-12-06 21:20:46
    Od: w_e <w...@o...pl>

    Olo pisze:

    > Jest Ok. Niestety ale zawsze tak wychodzi, że suma wszystkich wodomierzy
    > z poszczególnych mieszkań, nie będzie równa zużyciu jaki będzie na
    > wodomierzu głównym. Co najgorsze to zawsze jest niedobór.

    Tyle tylko, że dwóch sąsiadów wodą z piwnicy myje auta, a jeden latem
    notorycznie podlewa ogródek. Gdyby ten ogródek był jeszcze ogólnie
    dostępny, to pal sześć woda poszła dla ogółu.
    Być może administarcja zlikwiduje dostęp do wody w piwnicy.
    Ktoś wie jak to prawnie wygląda gdy jednak odmówię zapłaty?
    --
    w_e

  • 5. Data: 2009-12-06 21:59:06
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2009-12-06 22:20, w_e pisze:
> [...]
    > Być może administarcja zlikwiduje dostęp do wody w piwnicy.
    > Ktoś wie jak to prawnie wygląda gdy jednak odmówię zapłaty?

    Czyli nie wszystkie punkty poboru wody są opomiarowane. Tam też powinny
    być wodomierze albo użytkownicy tych punktów powinni płacić ryczałt
    inaczej zawsze ktoś będzie miał jakieś ale.
    Odmowa zapłaty skończyć się może w sądzie a nie ma sensu ciągać się po
    sądach dla kilkunastu złotych. A znając życie, to administracja i tak
    znajdzie sposób abyś to zapłacił nie będzie to zużycie wody tyko jakaś
    opłata manipulacyjna czy coś takiego - przecież ktoś to musi zapłacić.
    Lepiej namów sąsiadów, tych co nie używają wspomnianych przez ciebie
    punktów niech na administracji wymuszą to co pisałem wyżej i wtedy
    przestaniesz sponsorować sąsiadów. Choć różnice pomiędzy wodomierzem
    głównym a resztą i tak zostanie.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 6. Data: 2009-12-07 16:08:32
    Od: w_e <w...@o...pl>

    Olo pisze:

    > Odmowa zapłaty skończyć się może w sądzie a nie ma sensu ciągać się po
    > sądach dla kilkunastu złotych.

    Kilkudziesięciu.

    Administracja będzie zamykać dostęp wody do piwnicy. To mnie akurat
    satysfakcjonuje, bo wtedy wiem, że jak już zapłacę różnicę na liczniku
    to za ubytki, których niestety się nie uniknie, a nie za mycie cudzych
    samochodów i podlewanie kwiatków sąsiada.
    --
    w_e

  • 7. Data: 2009-12-08 04:07:51
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "w_e" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    bo wtedy wiem, że jak już zapłacę różnicę na liczniku
    > to za ubytki,
    Raczej nie za ubytki, ile za różnice we wskazaniach. Każdy wodomierz ma
    pewien zakres przepływów w którym jego wskazania są dokładne. Poza tym
    zakresem dokładność znacząco spada.
    Wodomierze małe - mieszkaniowe nie są dokładne przy dużych przepływach,
    wodomierze duże - budynkowe niedokładnie mierzą małe przepływy (z
    pojedynczego mieszkania), przy czym są celowo zbudowane tak, by zawyżały
    wartość wskazań. Suma wskazań wodomierzy mieszkaniowych jest zawsze mniejsza
    niż wskazanie wodomierza budynku.
    Kiedyś były dostępne wodomierze dwudrożne w których odpowiedni przepływ
    uruchamiał dokładny pomiar w małej lub dużej odnodze.

    Dziwne jest to że u Was w ogóle są ogólnie dostępne ujęcia admonistracyjne z
    których korzystają mieszkańcy do celów prywatnych. Zazwyczaj jest tylko
    jeden punkt czerpania wody normalnie zamykany, dostępny np tylko dla
    sprzątaczki po to by umyc klatkę schodową.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2009-12-08 16:28:18
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Tyle tylko, że dwóch sąsiadów wodą z piwnicy myje auta, a jeden latem
    > notorycznie podlewa ogródek. Gdyby ten ogródek był jeszcze ogólnie
    > dostępny, to pal sześć woda poszła dla ogółu.

    Zadziwiające jest to jak w Polsce są małostkowi ludzie.

    MS

  • 9. Data: 2009-12-08 18:34:16
    Od: medea <e...@p...fm>

    Maciej S. pisze:

    > Zadziwiające jest to jak w Polsce są małostkowi ludzie.

    Podlewanie ogródka latem to nie taka znowu małostka. A mycie samochodu
    pod domem w ogóle nie powinno się odbywać ze względu na chemiczne
    ścieki, które sobie płyną samopas.
    Ja się dziwię, że ludzie nie mają skrupułów w wykorzystywaniu takiej
    sytuacji, podczas gdy wszyscy inni za to płacą.

    Ewa

  • 10. Data: 2009-12-09 08:13:23
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maciej S. wrote:

    > Zadziwiające jest to jak w Polsce są małostkowi ludzie.

    Jasne, kilkadziesiąt złotych co miesiąc za fanaberie sąsiada, to
    rzeczywiście drobnostka.
    Zadziwiajace jest to, że niektórzy nie mają na tyle honoru, żeby zapłacić za
    to, co zużyli.
    J.