  • 1. Data: 2012-07-30 09:07:27
    Temat: Program Termika - interpretacja wyników
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Mam pytanko do znawców punktu rosy :>

    Jest sobie ściana z tradycyjnej cegły, grubość 63cm. Gościu wymyślił
    sobie docieplenie wewnątrz wełną mineralną o grubości 10 cm. Wrzuciłem
    to na szybko w termikę i wychodzi mi tak:

    http://lisciasty.firehost.pl/sciana.pdf

    Czy dobrze rozumiem że ten zakreskowany na czerwono obszar to miejsce
    potencjalnego wykraplania się wody i czy w takim przypadku facet może
    mieć mokrą wełnę jak przyjdą pierwsze przymrozki?

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2012-07-30 10:35:20
    Temat: Re: Program Termika - interpretacja wyników
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Czy dobrze rozumiem że ten zakreskowany na czerwono obszar to miejsce
    >potencjalnego wykraplania się wody i czy w takim przypadku facet może

    dokładnie :-) Tylko od wewnątrz daj jeszcze folie to wykres mocno sie
    poprawi.

    b.

  • 3. Data: 2012-07-30 11:07:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-07-2012 o 09:07:27 Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > potencjalnego wykraplania się wody i czy w takim przypadku facet może
    > mieć mokrą wełnę jak przyjdą pierwsze przymrozki?
    Tak, zauważ że temp w ścianie się niewiele zmienia a rośnie ilość pary
    przez
    co przekracza linię max nasycenia pary, co powoduje jej wykraplanie.
    Dlatego ja zalecałem w takich przypadkach styropian szczelnie przyklejony
    aby zminimalizować
    ilość pary z pomieszczenia, do tego pokryty klejem siatką i folią w płynie
    na koniec.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2012-07-30 17:10:11
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Lip, 10:35, Budyń <b...@g...pl> wrote:
    > dokładnie :-) Tylko od wewnątrz daj jeszcze folie to wykres mocno sie
    > poprawi.

    Fakt, wygląda lepiej. Ale to przy założeniu że ta folia zostanie
    położona idealnie, i że przy oknach i innych przeszkadzaczach nikt
    niczego nie spartoli. Czy to jest realne w rzeczywistości? :>

    L.

  • 5. Data: 2012-07-30 18:56:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >położona idealnie, i że przy oknach i innych przeszkadzaczach nikt
    >niczego nie spartoli. Czy to jest realne w rzeczywistości? :>

    wiesz jak jest - dlatego od wewnątrz to raczej styropian, na to siatka+klej
    i folia w płynie. Wiadomo ze, to proszenie sie o kłopoty - dlatego warto
    inwestora uświadomić.

    b.

  • 6. Data: 2012-07-30 19:14:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Lip, 11:07, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:
    > ilość pary z pomieszczenia, do tego pokryty klejem siatką i folią w płynie
    > na koniec.

    A ta folia w płynie to szkło wodne czy to coś inszego?

    L.