  • 21. Data: 2018-09-23 21:08:08
    Temat: Re: Projektor doleciał
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Oba mają aparaty i ja za cholerę nie widzę różnicy pomiędzy nimi.
    > Oba robią dla mnie równie dobre zdjęcia.

    nie wnikając w to jakie mają aparaty: różnicę dostrzeżesz jak
    wydrukujesz w dużym rozmiarze

  • 22. Data: 2018-09-23 21:10:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Za każdym razem, kiedy mnie nachodzi ochota na telewizor czy inszy
    > projektor, to idę do sąsiada albo do rodziców, przelatuję po kanałach i po
    > pół godziny ochota mi przechodzi. Taka szczepionka starcza na pół roku-rok.

    TV (także ta płatna....) jest delikatnie mówiąc syfna. Płacę pięć dych
    za kablówkę i zaczynam się zastanawiać czy jest sens - może po prostu
    przejść na jakieś flixy czy inne...

  • 23. Data: 2018-09-23 21:13:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2018 11:13:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Nie wiem jaki jest wspolczynnik odbicia swiatla od takiego ekranu, podejrzewam ze
    strasznie marny.

    Zenek, przestań farmazonić. Pożycz od sąsiada fotografa światłomierz
    (starzy fotografowie jeszcze maja w szufladzie), przejdź się po
    obiektach i zmierz światło. A potem objaw nam rewelacje :)
    PS. I nie zapomnij o fizjologii i logarytmicznej czułości oka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 24. Data: 2018-09-23 21:17:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A po co mam robic cos co mi jest niepotrzebne? Moze mnie wystarcza ze Ty puszczasz
    pare w gwizdek. Swiatlomierz mam.

  • 25. Data: 2018-09-23 21:19:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Duzy format to tak od A3 wzwyz. Ile zdjec z aparatu wydrukowales w duzym formacie?

  • 26. Data: 2018-09-23 22:53:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.09.2018 o 18:29, Myjk pisze:
    > Sun, 23 Sep 2018 17:17:39 +0200, ToMasz

    > Po taką cholerę, że rosną rozmiary TV. Jeśli Ty nie widzisz różnicy choćby
    > pomiędzy TV w SD a FHD to nie znaczy że jej nie ma.

    przestań. wmawiasz mi coś czego ja nie napisałem i wyciągasz chore
    wnioski. streszczę w 2 zdaniach. monitor/telewizor mogą być zajebiste i
    moga miec rozdzielczość 400dpi - czego ludzie nie widzą z odległości 3x
    przekątna ekranu. ale wielki ekran projektora daje zupełnie inne
    wrażenia. czy to ze jest wielki, aby dawał "efekt wow" wymusza fulhd
    albo 4k? NIE!!!!! bo z 3 mertów nie widzisz 3mm pixela! Mnie i innym nie
    ślepym ludziom spoko wystarczy te720 czy 800 punktów. do FILMÓW!
    Telewizory rosną, bo mogą, technologia pozwala, bo wymagania ludzi
    rosną. Tylko że ceny też rosną. a ja mam zajebisty obraz, naprawdę
    zaskakująco zajebisty za 350zł. Jaki TV ja za to kupię?
    A jeszcze jedno Ci powiem. oglądam z synem coś czego żona nie lubi (mamy
    małe mieszkanie. żona wchodzi i mówi - ale chłopcy, to już przesadzacie,
    ile Wy tu jeszcze macie do oglądania. 60 sekund i projektor mamy
    podłączony na strychu, nieco gorsze głośniki, ale oglądamy serial dalej.
    Zrobisz tak z telewizorem?
    ToMasz

  • 27. Data: 2018-09-23 22:58:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.09.2018 o 21:10, sirapacz pisze:

    > TV (także ta płatna....) jest delikatnie mówiąc syfna. Płacę pięć dych
    > za kablówkę i zaczynam się zastanawiać czy jest sens - może po prostu
    > przejść na jakieś flixy czy inne...
    szczerze polecam zmiany. Jak jest fajna pogoda, jest co robić, to nawet
    nie bardzo jest czas na tv. może czas by się nawet znalazł, ale zycia
    szkoda. Ale jak przychodzi jesień, kupuje dzieciom davinci learning,
    sobie national geographic, ogądam na projektorze albo na smartfonie (a
    może nawet bardziej slucham przed zaśnięciem). Na Youtubie też jest
    mnóstwo tak dobrze zrobionych materiałów że szczęka opada. Tylko
    odtwarzacz sobie załatw wycinający reklamy :)

    ToMasz

  • 28. Data: 2018-09-23 23:06:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan ToMasz napisał:

    > ogądam na projektorze albo na smartfonie (a może nawet bardziej
    > slucham przed zaśnięciem).

    Słuchanie w rozdzielczości mniejszej niż 4k -- to musi być masochizm!

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2018-09-23 23:08:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zenek, przestań farmazonić. Pożycz od sąsiada fotografa światłomierz

    Ma racje. ja startowałem z projektorem na białej ścianie a jeszcze na
    pełnej mocy. efekt był taki że zamiast czerni miałem szarość i przejścia
    tonalne raczej marniutkie coś jak 4 odcienie szarości( upraszczając
    oczywiście). "ekran" świecił tak mocno, ze w pokoju było jasno, światło
    odbijało się od bocznych ścian. Z wielkim niedowierzaniem czytałem fora,
    na których informowali ze ekran ma byś szary matowy i podawali nawet
    numer farby. jak w Obi znalazłem farbę i zobaczyłem o jakim szarym
    napisali... to mnie śmiech ogarnął. ten szary jest ciemniejszy od
    zaprawy murarskiej... mokry popiół. olałem to - czytałem dalej. jednak
    wróciłem kupiłem tą farbę, pomalowałem ścianę, odpaliłem projektor i
    szczęka opadła. Biały pozostał biały, czarny z szarego zrobił się
    czarny, pokój przestał być jasny, można było przejść na "eko" co
    spowodowało zwolnienie pracy wentylatora. ale fotki (nieporuszonej)
    telefonem takiemu ekranowi nie zrobisz z ręki. monitorowi od kompa? bez
    problemu

    ToMasz

  • 30. Data: 2018-09-23 23:21:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/23/2018 10:53 PM, ToMasz wrote:
    > moga miec rozdzielczość 400dpi - czego ludzie nie widzą z odległości 3x
    > przekątna ekranu.

    Tymczasem siedam przed telewizorem w odleglości jakiś 2m i natychmiast
    widzę różnicę między 4K i 2K. Tak najzwyczajniej.

    Dodatkowo naychmiast widzę róznice między matryca 50 a 100Hz. Tak
    najzwyczajniej.

    Z tych dwoch zaryzykuje że 100Hz daje lepsze efekty niż 4K ale moze to
    dlatego że brakuje troche dobrej jakości 4K, większośc chłamu z netflixa
    nie nadaje się do nazywania 4K.

    Akurat 100Hz nie osiągniesz projektorem a wada wzroku nie ma nic do
    rzeczy w tym czy widzisz czy nie plynność ruchu.

    Innymi słowy sa zalety TV których nie ma projektor:
    a) nasycenie kolorów
    b) kontrast
    c) płynność obrazu przy 100/120Hz
    d) rozdzieczośc którą mimo machania rekami zwolenników byle czego widać
    gołym okiem w normalnych warunkach.

    > rosną. Tylko że ceny też rosną. a ja mam zajebisty obraz, naprawdę
    > zaskakująco zajebisty za 350zł. Jaki TV ja za to kupię?

    Porównaj ten obraz z QLEDem 100Hz. Nie, to nie ta półka cenowa ale
    przypuszczalnie szybko zauważysz różnicę. Innymi słowy projektor
    generuje bardzo kiepski obraz pod wieloma wzgledami wiec jest co jeszcze
    naprawiać. Zajebistym nazywać go bym się nie odważył, chyba że jedynym
    parametrem ma być rozmiar. Tak, pod względem rozmiaru jest zajebisty.
    Pod każdym innym mierny. Fakt, za 350zł może i mógłbym czasem obejrzeć
    na nim Rambo i inne wyblakłe filmy z czasów dominacji VHS, ale do
    obejrzenia Avatara to jednak sensu chyba brak. Detale związane z
    kontrasetm i kolorami sa nie do powtórzenia na gównianym rzutniku.

    > ile Wy tu jeszcze macie do oglądania. 60 sekund i projektor mamy
    > podłączony na strychu, nieco gorsze głośniki, ale oglądamy serial dalej.
    > Zrobisz tak z telewizorem?

    A potrafisz projektorem zatkać wejście do piwnicy? Bo ja potrafie moim
    TV. To oczywista wyższość telewizora nad projektorem. W razie wojny w 60
    sekund mam zatkane wejście i w dodatku oglądamy dalej. Profit.