  • 31. Data: 2020-09-18 21:52:36
    Temat: Re: Proponuję zrobić zakłady
    Od: Pete <n...@n...com>

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/SORBNET2

    > PS. Po to umieszcza się stopkę za delimiterem, by czytnik wycinał ją
    > przy cytowaniu. Porządny czytnik.

    Czep się psiego ogona.

    --
    Pete

  • 32. Data: 2020-09-18 22:19:30
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    > Był na to stosowny zapis w akcie - obstawiam, że miałbym komornika na
    > karku.

    Zapewne miałeś wpisane poddanie się egzekucji z art 777 kpc, ale co by
    było jakbyś na przykład nie miał żadnego majątku z którego można by
    zrobić egzekucję? Uprzedzając propozycję egzekucji ze świeżo nabytej
    nieruchomości: możesz ją od razu sprzedać jeszcze za nią nie płacąc a
    pieniądze wydać na wakacje.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 33. Data: 2020-09-18 22:27:48
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 18.09.2020 o 21:04, collie pisze:

    > Nie masz pojęcia jak pracuje notariusz.
    Ze mną się tak nie dyskutuje, ale mimo wszystko poproszę Cię żebyś
    opowiedział wszystkim jak notariusz Twoim zdaniem zabezpieczy stronę
    kupującą przy zapłacie ceny przed podpisaniem aktu tak aby kupujący nie
    został wystawiony przez sprzedającego, który może po prostu po
    otrzymaniu przelewu wyjść z kancelarii? Możesz się powołać na
    odpowiednie przepisy.

    Jeśli masz na myśli taki model w którym najpierw podpisuje się akt,
    potem robi przelew a następnie otrzymuje odpisy tego aktu to warto żebyś
    wiedział, że właścicielem strona kupująca staje się w momencie
    podpisania przez wszystkich aktu a nie po otrzymaniu odpisu.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 34. Data: 2020-09-18 22:36:24
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 18.09.2020 o 18:04, Pete pisze:
    > W praktyce, to notariusz daje do podpisu akty stronom i oddaje je im
    > dopiero gdy sprzedający powietrzu że otrzymał tyle na ile się umówiono.
    > Dopiero wtedy notariusz wręcza akty stronom.

    Zgodnie z prawem właścicielem nieruchomości stajesz się po podpisaniu
    aktu i nikt go nikomu nie daje tylko zostaje przechowywany w kancelarii
    w oryginale. To co otrzymujesz to odpis aktu, który masz prawo otrzymać
    niezależnie czy zapłaciłeś cenę czy nie. To, że niektórzy notariusze
    mówią, że uzależniają wydanie odpisu od zapłaty ceny jeszcze o niczym
    nie świadczy, żaden z nich nie jest ponad prawem i mają obowiązek
    sporządzenia odpisu dla wszystkich stron umowy.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 35. Data: 2020-09-18 22:47:28
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 18.09.2020 o 21:52, Pete napisał:

    > https://pl.m.wikipedia.org/wiki/SORBNET2

    No i fajnie, że się system tak nazywa. System umożliwiający płacenie
    w pokoju u notariusza, bez liczarki do banknotów w przypadku sprzedaży
    hacjendy.

    > Czep się psiego ogona.

    To było tylko postscriptum. Czyli maciupko.

  • 36. Data: 2020-09-18 22:52:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Sebastian Rusek.
    On 18.09.2020 22:36 you wrote:

> [...]
    > odpisu od zapłaty ceny jeszcze o niczym nie świadczy, żaden z nich
    > nie jest ponad prawem i mają obowiązek sporządzenia odpisu dla

    Obowiązkiem notariusza jest dbanie o zgodność z prawem i uczciwość
    czynności.
    Jeśli ma wątpliwości to nie może jej prowadzić.
    Więc jeśli w akcie jest zapis że kwota została zapłacona przy
    podpisywaniu akty, to jego obowiązkiem jest zadbanie o to by ten warunek
    został spełniony.
    Np przez odroczenie opieczętowania aktu do spełnienia warunku.

    --
    Pete

  • 37. Data: 2020-09-18 23:19:35
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 18.09.2020 o 22:52, Pete pisze:
> [...]
    > Więc jeśli w akcie jest zapis że kwota została zapłacona przy
    > podpisywaniu akty, to jego obowiązkiem jest zadbanie o to by ten warunek

    Cena może być zapłacona przed podpisaniem aktu albo po podpisaniu aktu.
    Rozumiem, że masz na myśli płatność w gotówce? W takiej sytuacji
    notariusz umieszcza zapis taki jak: "cena sprzedaży została ustalona
    przez strony na kwotę ... , którą to cenę Kupujący zapłacił w całości
    przed podpisaniem niniejszej umowy, co Sprzedająca potwierdza". Taka
    płatność nie odbywa się nawet przy obecności notariusza - rozliczenie to
    sprawa pomiędzy stronami i strona przyjmująca pieniądze oświadcza w
    podpisywanym akcie, że te pieniądze otrzymała. Niemniej pomiędzy
    otrzymaniem pieniędzy a podpisaniem aktu może się jeszcze wiele wydarzyć...

    > Np przez odroczenie opieczętowania aktu do spełnienia warunku.

    Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Akt się podpisuje. Powyżej
    pisaliśmy o sytuacji gdy strony umówią się na płatność po podpisaniu
    aktu. Taką płatność możesz wyegzekwować na kilka sposobów ale na pewno
    nie jest nim nie wydanie odpisu podpisanego już aktu.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek

  • 38. Data: 2020-09-19 07:19:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Sebastian Rusek.
    On 18.09.2020 23:19 you wrote:

> [...]
    > pieniądze otrzymała. Niemniej pomiędzy otrzymaniem pieniędzy a
    > podpisaniem aktu może się jeszcze wiele wydarzyć...

    Niekoniecznie w gotówce, bo o wiele wygodniej zrobić jest to przelewem.

> [...]
    > aktu. Taką płatność możesz wyegzekwować na kilka sposobów ale na
    > pewno nie jest nim nie wydanie odpisu podpisanego już aktu.

    Czy gdybyśmy sobie napisali dokument p.t. akt notarialny i obaj go
    podpisali, to uważasz że taki akt jest ważny?
    Bez podpisu i pieczęci notariusza oraz wpisu do repetytorium taki
    dokument jest nic nie warty.
    I o tym piszę, że akt jest podpisywany przez obie strony, płatność jest
    wykonywana a następnie notariusz sierpnia resztę formalności.

    --
    Pete

  • 39. Data: 2020-09-20 01:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dominik Ałaszewski D...@g...pl.invalid

    > Wydaje mi się, że w Polsce dość rutynowym zapisem w akcie
    > notarialnym jest dobrowolne poddanie się egzekucji wprost z tego
    > aktu. Zatem jeśli kasa nie wpłynie, to idziemy do komornika i ten
    > już zajmie się ściągnięciem kasy, nie trzeba czekać na wyrok sądu.
    >
    > Nie mówię, że to rozwiązanie lepsze od depozytu notarialnego,
    > ale jakieś jednak jest.

    Ile czasu potrzeba zeby wziac kase z banku i te kase zniknac?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 40. Data: 2020-09-20 01:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sebastian Rusek s...@r...eu ...

    > Proponujesz logowanie się do konta bankowego z użyciem obcego
    > komputera? Nigdy w życiu tak nie robiłem i nikomu nie polecam.
    > Loginy i hasła podaje się tylko na własnych, zaufanych
    > urządzeniach na których ma się gwarancję czystości od wszelkiego
    > robactwa i keyloggerów.

    No to wez laptopa ze soba...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.