  • 1. Data: 2010-01-19 18:35:35
    Temat: Proste przyrządy pomiarowe dla skoczybruzdy-amatora
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Widziałem niedawno w realu wyceniony na kilkadziesiąt złotych dalmierz
    ultradźwiękowy ze wskaźnikiem laserowym. Zakres pomiaru kilkanaście metrów,
    dkładność jakaś tam. I mam pytanie: jakie tanie a stosunkowo proste
    urządzenie można wykorzystać jako dalmierz i poziomicę do mierzenia na
    pochyłych działkach? Działka którą próbowałem zmierzyć taśmą ma duży spadek,
    idzie "na ukos" względem drogi i jest mocno porośnięta badylami, przez co
    nawet próba złapania kąta prostego względem płotu sąsiada graniczy z cudem.
    A szerokość którą zmierzyłem była co kawałek inna - i nie wiem czy działka
    się zwęża, czy ja tak mierzę :(

    A przy okazji: w jaki sposób i kto ocenia czy projekt domu mieści się na
    działce? Na planach jest podana powierzchnia a nie szerokość - a pomiar
    linijką pzy skali 1:1000 to na dzień dobry 20cm w tę czy inną stronę.
    Właścicielka działki przy okazji rozdzielani awspółwłasności wynajęła
    geodetę do sporządzenia mapek i... dalej nikt nic nie wie na temat
    szerokości. A drugi raz szkoda płacić...
    A jak wygląda pomiar przy odbiorze budynku? "Znajomi znajomych" mają
    tymczasowe zamurowane okno (ściana bliżej niż 4m od granicy i twierdzą, że
    je "odszpuntują" po odbiorze. To jak się ten odbiór robi? Na stanie surowym?

    Pozdrówka
    Arek

  • 2. Data: 2010-01-19 19:53:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 19:35:35 +0100, arek napisał(a):

> [...]
    > dkładność jakaś tam. I mam pytanie: jakie tanie a stosunkowo proste
    > urządzenie można wykorzystać jako dalmierz i poziomicę do mierzenia na

    Moja rada: nie kupuj dalmierza ultradźwiękowego, lepiej wziąć najtańszy
    laserowy, nawet niemarkowy. Ultradźwiękowe są mega-niedokładne w
    zamkniętych pomieszczeniach, nie mowiac juz o mierzeniu na powietrzu...

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-01-19 20:34:46
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    arek wrote:
> [...]
    > tymczasowe zamurowane okno (ściana bliżej niż 4m od granicy i
    > twierdzą, że je "odszpuntują" po odbiorze. To jak się ten odbiór

    Mapa "do celów projektowych" ma podane dokładne wymiary działki
    Do odbioru przedstawiasz inwentaryzację powykonawczą sporządzoną przez
    geodetę
    Z odszpuntowanym oknem będzie tak długo dobrze aż się nie znajdzie
    "życzliwy" który podkabluje do nadzoru budowlanego
    Odbiór robi się po zakończeniu prac i zgłoszeniu tego do PINB. Najczęściej
    dają zaświadczenie po obejrzeniu całej teczki dokumentów które musisz
    złożyć, ale mają prawo przyjechać na budowę więc na pałę tego zgłoszenia nie
    możesz robić.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 4. Data: 2010-01-19 21:00:46
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "arek" <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > graniczy z cudem. A szerokość którą zmierzyłem była co kawałek inna - i
    > nie wiem czy działka się zwęża, czy ja tak mierzę :(

    Wąż z wodą - na jakieś 20m przy fi 20mm powinien mieć niezłą dokładność
    (należy tylko zwrócić uwagę aby do środka nie dostało się powietrze). To
    będzie niwelator.
    Taśma miernicza 25m lub 50m - to jest dalmierz.
    Do wyznaczania kątów prostych użyj węgielnicy.
    Nie mam pojęcia czym zastąpić teodolit, ale na allegro widziałem już po ok.
    400zł.

    --
    Bartek