  • 31. Data: 2019-08-07 22:35:12
    Temat: Re: Przerabiał ktoś ogrzewanie promiennikami podczerwieni?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Aug 2019 11:13:30 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Chyba nie,

    Chyba tak, ew. nie, ale tylko gdy uznajesz swoje zdanie za jedyne słuszne
    niepodlegające dyskusji.

    > Odpisalem Lisciastemu a ty sie uaktywniles.

    Ojeju, a Lisciasty odpisywał Jarusiowi -- gdy ty się uaktywniłeś.

    > Tak, nie czytasz uwaznie.

    Póki co to ty twierdzisz że komuś brakuje ogrzewania i chce to plastrować
    promiennikami, chociaż nikt nic takiego nie napisał.

    > Ale ma swoje zalety,

    Których nie mogą przykrywać wady, w dodatku takie które da się też
    rozwiązać taniej i łatwiej.

    > czyscic mozesz powietrze,
    > usuwac wilgoc dodawac ja jak trzeba...
    > Mozna nieco zlagodzic przeciagi jesli sa przez nawiew cieplego. Itp.

    Zapomniałeś dodać, że jeszcze buty wiąże i kwiatki podlewa.

    > Ok. Jak tam chcesz. Promienniki to plaster na syfa. Moze i ladnie bedzie
    > wygladac ale to jest rozwiazanie problemu ktory powinno sie rozwiazac
    > inaczej. Ale jak tam uwazasz.

    Po raz fefnasty powtarzam, że najlepszym rozwiązaniem problemu jest pompa
    ciepła, a tobie ewidentnie zwojów brakuje aby to pojąć. :P

    > No, bo tu nie ma co dyskutowac. Dmuchaj, im wiecej tym bardziej
    > promieniuj IR. Bo domownikowi bedzie w rece zimno. Nie, nigdy tego w
    > przestrzeniach biurowych nie doswiadczylem. Tak sobie tylko
    > projektuje...

    Jeśli projektujesz tak jak czytasz ze zrozumieniem, to strach się bać.

    > W ostatecznosci kiedy? Jak ostra zima jest?
    > Czy tylko jak sie przed komputerem siedzi?

    Co to mnie obchodzi komu czego potrzeba. Mnie promienniki się przydadzą w
    garażu, np. jak w zimę raz w tygodniu będę chciał sprzątnąć w samochodzie.
    Innemu się mogą przydać w domu, bo jak chodzi to może mieć chłodniej, a na
    kanapie lubi mieć cieplej (np. moja żona lubi się upalać, np. w wannie).

    > Jak ogrzewania brakuje to znaczy ze jest zle zaprojektowane.

    Pokaż w którym miejscu ktokolwiek pisał że brakuje ogrzewania. Napisane
    wyraźnie, że człowiek chciałby odrobinę z PALENIA wynglem zrezygnować, a
    nie że tam brakuje ogrzewania.

    > Promiennik to plaster wtedy. Ok. Wtedy moze i grzyba nie bedzie. Ale to
    > nadal plaster. Bo albo plaster na deficyt ciepla albo plaster na
    > naddatek przeciagu z wentylacji w danym punkcie mieszkania albo ogolnie.

    Sam jesteś plaster.

    > Cos tam wiesz, malo widziales. No nic, ano moje obserwacje ani ten
    > miernik pirometryczny co mi pokazuje szanse na grzyba sie z Twoim
    > optymistycznym pogladem nie zgadza.

    No, bo z narzędzi to trzeba umieć korzystać i rozumieć co pokazują.

    > Ja, nie :) Zajrzyj kto zaczal...

    Skoro odpisywałem tobie to chyba oczywiste że ty zacząłeś.

    > I zajrzyj kto pierwszy napisal ze sie nie zgodzimy.
    > No chyba ze jestes Lisciasty to spoko, odpisywalem Tobie.
    > Jestes?

    Odpisywałeś na forum publicznym -- jak nie chcesz żeby ktoś komentował
    twoje wypociny, to sobie na priv pisz. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2019-08-08 21:57:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Kurde widzę że się ciężka dyskusja wywiązała... Nie ma potrzeby
    się stresować takim bzdurnym tematem.
    Chłop ma grzanie węglem, kocioł stoi w stodole, do chaty "magistrala"
    podziemna. Jak policzyłem zużycie energii i sprawności to wyszło,
    że grzanie czystym prądem w drugiej taryfie będzie nieznacznie droższe
    od tej zabawy w węgiel. Stąd pomysł na eksperyment z grzaniem klimą
    (ogólnie) i promiennikami (miejscowo).
    Chata jest czysta, nie ma grzyba, wentylacja jest, nie jest przechłodzona ;P

    L.

  • 33. Data: 2019-08-08 22:04:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jest tak jak napisales to odciac zasilanie z kotla i zamontowac elektryczny piec
    do co. W wersji na bogato pompe ciepla do basenu. Troche ja trzeba bedzie ztuningowac
    ale da rade. Ocieplenie klimatu idzie, przynajmniej latem, i pompa co od zera stopni
    bedzie pracowala da rade. A jak zimniej sie zrobi to grzalki na pare dni wlaczy.
    Wyzej/nizej jest link do jula do basenowej pompy ciepla.

  • 34. Data: 2019-08-08 22:21:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2019 22:04:16 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Jak jest tak jak napisales to odciac zasilanie z kotla i zamontowac elektryczny >
    piec do co. W wersji na bogato pompe ciepla do basenu. Troche ja trzeba bedzie
    > ztuningowac ale da rade.

    Gość pracuje i nie ma czasu na zabawy pompą. To musi być coś prostego.

    L.

  • 35. Data: 2019-08-08 22:33:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak kupienie pompy do basenu, jej postawienie na dwoch plytach chodnikowych i
    podlaczenie gumowymi wezami do instalacji jest skomplikowane to niech ognisko w domu
    zrobi.