  • 1. Data: 2011-04-27 11:35:43
    Temat: Przyłącza
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Witam,
    szwagier dostał dziś ofertę na przyłącze wodne i gazowe (zewnętrzne i wlz).
    Wody jest do zrobienia 16m, gazu 2m do granicy i 20m do budynku. Razem wykonawca
    zażyczył sobie prawie 7000zł netto. Cena obejmuje materiały (włącznie z szafką
    gazową). Ja za to zapłaciłem ok. 3000zł 2,5 roku temu (dokładnie ta sama robota,
    woda była krótsza o 8m)... Czy ceny się aż tak zmieniły czy może ja miałem jakąś
    specjalną taryfę?!

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2011-04-27 13:45:25
    Temat: Re: Przyłącza
    Od: <b...@p...pl>

    Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał
> [...]
    robota,
    > woda była krótsza o 8m)... Czy ceny się aż tak zmieniły czy może ja miałem

    Cenia sie fachowcy... cenia.
    Nie dalej niz 2 miechy temu zleciłem przeniesienie liczników gazowych z
    klatki schodowej na zewnątrz (2 metry różnicy w linii prostej)
    Przyjemność ta kosztowała mnie "tylko" 1300 PLN.
    Sama szafka cos ok 400 PLN (na 2 liczniki), robocizna 600, reszta
    materiały....

    Na upartego byś se to sam zrobił, ale potem musi to odebrać ktoś z
    uprawnieniami - a to właśnie kosztuje.

    Przemek

  • 3. Data: 2011-04-27 13:53:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:
> [...]
    > ok. 3000zł 2,5 roku temu (dokładnie ta sama robota, woda była krótsza
    > o 8m)... Czy ceny się aż tak zmieniły czy może ja miałem jakąś

    troszkę sporo ale może jest uzasadnienie dla tej ceny... np przejście przez
    drogę lub/i obowiązek jej odtworzenia, jakieś inne uwarunkowania. typu
    wymaganie drogich elementów łączeniowych (nawiertak itp...)

    Nie da sie wycenić przyłącza bez zobaczenia gdzie się go ma prowadzić. Tylko
    ciężki idiota pwoei przez telefon że to będzie kosztowało tyle i tyle.

    Miałem taką przygodę, wyceniłem klientowi wykonanie przyłącza wody 50m w
    tym 30 m 90mm wzdłuż drogi lecącej w dolince, utwardzonej jakiś kruszywem,
    cena sie wydała klientowi dość wygórowana. (8000 z materiałami). Potem sie
    okazało ze ten kawałek (30m) zrobią wodociągi, wykonawca mordował sie
    tydzień, bo okazało sie że to kruszywo to było 50cm ubitej szlaki
    wielkopiecowej która sie zamieniła w coś w rodzaju betonu.

  • 4. Data: 2011-04-27 19:09:23
    Temat: Re: Przy??cza
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-04-2011 o 15:45:25 <b...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > wlz).
    > wykonawca
    > szafk?
    > robota,
    > jak??
    >
    > Cenia sie fachowcy... cenia.
    > Nie dalej niz 2 miechy temu zleci?em przeniesienie liczników gazowych z
    > klatki schodowej na zewn?trz (2 metry ró?nicy w linii prostej)
    > Przyjemno?ae ta kosztowa?a mnie "tylko" 1300 PLN.
    > Sama szafka cos ok 400 PLN (na 2 liczniki), robocizna 600, reszta
    > materia?y....
    >
    > Na upartego by? se to sam zrobi?, ale potem musi to odebraae kto? z
    No to byś sobie nie zrobił. Poza tym myślisz że się ktoś podłoży za
    stówkę czy dwie? będzie dziurka, nazbiera się gazu w korytarzu, wybuch i
    prorok
    na karku. To nie jest takie proste jak się wydaje, tutaj jest
    odpowiedzialność.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-04-27 20:04:30
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > ciężki idiota pwoei przez telefon że to będzie kosztowało tyle i tyle.

    Masz rację, zapomniałem że to co oczywiste dla mnie, dla innych już nie jest :)
    Przejście przez drogę jest, woda jest po drugiej stronie. Ale to droga gruntowa,
    sam piach. Odtworzenie polega na zagęszczeniu skoczkiem tego co zasypią.
    Załatwienie pozwolenia na zajęcie pasa i koszty z tym związane są po stronie
    inwestora. Oba przyłącza są do rur PE, i gaz i woda jest chyba fi 100mm.
    Nawiertki są konieczne, no ale do wody takie coś kosztuje ze 150zł chyba...
    W cenie jest również reduktor ciśnienia gazu, taśmy z wkładką metalową, 3 rury
    osłonowe w ocynku (5/4 lub 6/4 cala).
    ot takie zwykłe przyłącza w niemal idealnych warunkach... Do tego przyłącza
    należy zrobić z 250m od domu wykonawcy.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-04-27 20:30:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:

> [...]
    > ot takie zwykłe przyłącza w niemal idealnych warunkach... Do tego
    > przyłącza należy zrobić z 250m od domu wykonawcy.

    no i widzisz uzbierało sie tego trochę...

    imho cena jest pewniekiem OK.

  • 7. Data: 2011-04-28 00:01:47
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > ot takie zwykłe przyłącza w niemal idealnych warunkach... Do tego
    > przyłącza należy zrobić z 250m od domu wykonawcy.

    zajebiście się czyta takie rzeczy. Uwielbiam gdy klient/inwestor
    bagatelizuje wszystko co jest do zrobienia i przedstawia robotę na zasadzie
    "zrobi się" Brakuje tylko: "gdybym miał chwilkę, to sam bym to przecież
    machnął"
    Zawsze mi się chce wtedy powiedzieć "no to weź pan łopatkę, młoteczek i
    machnij pan - przecież to banał"

    Niech sobie teraz ktoś wrzuci to do byle jakiego KNR-u i zobaczy ile wyjdzie
    przy bardzo przeciętnych parametrach:
    rbh - 13,50 PLN
    koszty zakupu 5%
    Zysk 15%
    Koszty pośrednie 67%
    vat 23%
    do tego rynkowe ceny pracy sprzętu i koniecznych materiałów ( z grubszych
    rzeczy: koparka, zagęszczarka, gazy do spawania, transport rur, )
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2011-04-28 06:50:47
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:

> [...]
    > do tego rynkowe ceny pracy sprzętu i koniecznych materiałów ( z grubszych
    > rzeczy: koparka, zagęszczarka, gazy do spawania, transport rur, )

    A mnie się zajebiście czyta takie oferty...
    Ja 2 lata temu, temu samemu wykonawcy, za niemal identyczną robotę (do
    przekopania wody było o 8m mniej, bo wcześniej na mojej działce sam sobie to
    łopatą machnąłem, no i rura PE 40mm była moja), zapłaciłem 2850zł brutto. Teraz
    cena to 6900zł netto. Zastanawiam się po prostu skąd różnica.
    Jeśli chodzi o nakład pracy, to robiły to 4 osoby przez jakieś 6 godzin, z czego
    jedna - szef, stała i rozmawiała ze mną. Jeśli chodzi o transport to nie ma o
    czym mówić: wykonawca mieszka i ma zakład 400m ode mnie i trochę bliżej do
    szwagra, hurtownia ze wszystkim co jest potrzebne do przyłącza, znajduje się
    200m ode mnie. Wynajęcie minikoparki z dowozem na miejsce kosztuje 50zł/h.
    Skoczka - pewnie jeszcze taniej.

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2011-04-28 06:56:30
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]

    Sorki,
    Jedną rzecz źle zrozumiałem. Czytając szybko zrozumiałem że przyłącza należy
    wykonać w odległości 250 m od domu do którego mają być doprowadzone nimi
    media. Dopiero czytając Twoją odpowiedź zacząłem się zastanawiać co to za
    czterech gości co w 6 godzin wykopali szpadlami 250 m rowu i zamknęli robotę
    :)))))
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2011-04-28 09:12:31
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 02:01, Jackare pisze:

> [...]
    > do tego rynkowe ceny pracy sprzętu i koniecznych materiałów ( z
    > grubszych rzeczy: koparka, zagęszczarka, gazy do spawania, transport rur, )

    Jaki KNR ?? człowieku rynek reguluje ceny. KNR to jest tylko pomoc ale
    broń boże podstawa do rozliczeń.

    Ja bym to zrobił za tyle:
    woda fi 90 16m x 165zł = 2640zł
    gaz fi 90 22m x 165zł = 3630zł
    rury osłonowe 2 x 7 x 85zł = 1190zł
    skrzynka 150zł
    reduktor 300zł
    armatura do rur, wykop, podsypka, taśma, zasypanie z zagęszczęniem w
    cenie mb rury.

    wiec jak masz za 7000zł to cena jest ok