  • 11. Data: 2009-05-21 07:40:43
    Temat: Re: Przyłącze wody z rury PE - how to?
    Od: a...@g...com

    On 21 Maj, 09:28, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:

    > Zapewne ten trojnik robili na zgrzewarce co kosztowala ledwie
    > pare tys pln :)

    E zaraz pomalu - piszesz cos o skrecaniu - jakim skrecaniu ??
    Zakopales zwykly trojnik na skrecanie ?? :)) To nie ma nic wspolnego z
    trojnikiem zgrzewanym - po zgrzaniu taki trojnik stanowi "monolit" z
    rura, nie da sie go w zaden sposob odkrecic etc. Cos pokreciles :)
    BTW. Zakrecanych polaczen nie powinienes zasypywac - kiedys sie
    poluzuje i Ci cisnienie spadnie w kranie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2009-05-21 07:47:18
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > BTW. Zakrecanych polaczen nie powinienes zasypywac - kiedys sie
    > poluzuje i Ci cisnienie spadnie w kranie ;)

    Mowie o rurze HDPE, niebieskiej.

    pozdrawiam
    pluton

  • 13. Data: 2009-05-21 08:21:26
    Od: a...@g...com

    On 21 Maj, 09:47, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:

    > Mowie o rurze HDPE, niebieskiej.

    Rura jest rura - my teraz piszemy o trojniku na ta rure. Pisales, ze
    trojnik SKRECALES i ciekl. Co to ma wspolnego z trojnikiem zgrzewanym
    do rury metoda elektrooporowa ? Ta metoda jest taka ze wkladasz
    zlaczke w rure, w zlaczce jest drut oporowy ktory sie nagrzewa i topi
    ksztaltke / rure. W wyniku tego polaczenie jest bardzo pewne (to cos
    jak zgrzewany PP tylko ze zgrzewarka do rur PE wykonuje za Ciebie
    wszystko sama, automatycznie - w zaleznosci od grubosci, typu rury etc
    wlacza na wlasciwy czas grzanie drutu oporowego i tym samym ustala
    sama czas zgrzewania). Zaklad wodociagowy wykonujac wodociag wykonuje
    laczenia tylko i wylacznie tym sposobem - skrecanie tylko i wylacznie
    w sytuacji awaryjnej i tymczasowo! Dziwie sie wogole ze sam sie
    wpinales do wodociagu - u nas na to nie pozwalaja, pilnuja tego jak
    popaprani - wszystko musza zrobic samemu :-) Taki skrecony trojnik w
    ziemi moze byc zrodlem awarii. Trojnik zgrzewany - ni cholery :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-05-21 16:51:30
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    Uzytkownik wrote:
    > Zakrecanych polaczen nie powinienes zasypywac - kiedys sie
    > poluzuje i Ci cisnienie spadnie w kranie ;)

    Wlasnie dzisiaj bylem w sklepie po brakujace 5 m rury (kladac rure pod
    fundamentami fachowcy zostawili jej za malo) i do tego zlaczke która moge
    zasypac. Dostalem wlasnie taka skrecana, która ma kilka elementów
    zakladanych na rure przed skreceniem. Stosowac ja czy nie? Polaczenie bedzie
    przed domem pod trawnikiem, ale glupio by bylo gdyby mialo sie rozszczelnic
    i podmyc np. wjazd do garazu.
    -
    Pozdrawiam Marcin Konstanczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl
    GG:1394783

  • 15. Data: 2009-05-21 17:12:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zasypac. Dostalem wlasnie taka skrecana, która ma kilka elementów
    > zakladanych na rure przed skreceniem. Stosowac ja czy nie?

    A jakie masz wyjscie??

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-05-21 17:13:43
    Od: "mkonst" <m...@e...put.poznan.pl>

    Maniek4 wrote:
    > A jakie masz wyjscie??

    Szukać kogoś ze zgrzewarką
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)

  • 17. Data: 2009-05-21 17:20:06
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    mkonst napisał(a):

> [...]
    > przed domem pod trawnikiem, ale glupio by bylo gdyby mialo sie rozszczelnic

    A dlaczego nie? Przeciez takie zlaczki standardowo stosuja zaklady
    wodociagow na przylaczu pomiedzy glowna nitka a odejsciem do posesji.
    Przynajmniej u mnie na wsi. :)

  • 18. Data: 2009-05-21 17:48:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Szukać kogoś ze zgrzewarką
    > --
    > Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    > mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

    Mam takie polaczenia od lat i nic sie nie dzieje. Do tego dwie studnie
    abisynki z laczonymi rurami w ten sposob, jedna juz ponad 15 lat.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-05-21 21:27:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    pluton wrote:

> [...]
    > 2) wejde rura pod lawa kilka metrow dalej, i wygne
    > rure w takie 2 petle (jedna pozioma, druga pionowa)
    > ze akurat koniec rury pionowo mi wyjdzie w tym miejscu,
    > gdzie powinien.

    > Jezeli bedziesz ukladal od razu w wykopie , razem z lawa,
    > ro raczej sie da.

    > Tego nie wiem, bo mam studzienke wodomierzowa :) Ale spoko,
    > dasz sobie rade.
    > Pamietaj, ze jakies tam przepisy mowia, ze przed i za zegarem musi byc
    > pare centymetrow prostej rury (15? 5 srednic? nie pamietam...)
    > Nie mozesz na zegar wyjsc wprost z kolanka/trojnika.

    i tak po kolanku musi być zawór odcinający potem wodomierz potem drugi zawór
    zawór antyskazeniowy, pasuje dać też filtr wstecznego płukania i znowu
    zawór...

  • 20. Data: 2009-05-21 21:29:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > BTW. Zakrecanych polaczen nie powinienes zasypywac - kiedys sie
    > poluzuje i Ci cisnienie spadnie w kranie ;)

    tja ...
    w sam raz w przypadu ksztaltek do rury PE jest dokladnie odrotnie, tych nie
    powinno sie nie zasypywac?