  • 1. Data: 2009-12-06 23:14:19
    Temat: Pytanie do... geodetów???
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Witam

    Mam plan działki z zaznaczonymi jakimiś liniami: rurami/kanałami (informacja
    od autochtonów: była (albo były) tam kładziona rura o dużym przekroju, nie
    wiadomo dokładnie jak głęboko położone, nie wiadomo z czego, ktoś tam bąkał
    tez o jakimś kablu - ale linia energetyczna jest w okolicy napowietrzna).
    Mam narysowane cztery linie wychodzące z nieczynnej od kiku(nastu) lat
    przepompowni zasilającej wodą miasto. Opisy na planie: wA 350, wB 500 niecz,
    wB 500 niecz, kal niecz. Leżą obok siebie i zajmują najlepsze 12 metrów
    działki (15-27m licząc od drogi). Bliżej nie ma szans postawić budynku
    (spadek terenu na pierwszym 1-1,5m prawie metr od poziomu drogi a im dalej
    tym niżej), dalej mocno niewygodnie (z jednej strony ślepa ściana budynku
    gospodarczego w granicy, z drugiej stodoła blisko granicy).
    Czy do rozszyfrowania tych skrótów muszę się pofatygować do wodociągów? Może
    ktoś przypadkiem wie co oznaczają?

    Arek

  • 2. Data: 2009-12-07 07:33:24
    Temat: Re: Pytanie do... geodetów???
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    Nie jestem geodetą, ale też mam styczność z mapami i z mojej wiedzy
    wynika, że:

    - wA 350 - wodociąg o średnicy 350 mm;
    - wB 500 niecz - wodociąg o średnicy 500 mm nieczynny;
    - wB 500 niecz - j.w.;
    - kal niecz - prawdopodobnie kanalizacja nieczynna.

    "niecz" oznacza prawdopodobnie, że urządzenie jest nieużywane przez
    właściciela, ale czy można w nie w takim wypadku ingerować to nie wiem.
    "A", "B" po literze "w" oznacza chyba dokładność odwzorowania na mapie.
    Jeśli by było samo "w" np. "w 350" to rurociąg byłby pomierzony przed
    zasypaniem. "A" to mniej dokładne metody pomiaru czyli np. jakąś
    aparaturą, którą się wykrywa elementy już po zasypaniu, a "B" to
    "informacje Branżowe" czyli prawdopodobnie jak zasypywali to "pan
    Heniek" naniósł na swoją mapę, a potem za parę lat jakiś geodeta naniósł
    to na mapę zasadniczą.
    Nie napisałem tego "fachowo", ale oddaje to chyba mniej więcej sens.

  • 3. Data: 2009-12-07 16:19:29
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - kal niecz - prawdopodobnie kanalizacja nieczynna.
    > Nie napisałem tego "fachowo", ale oddaje to chyba mniej więcej sens.

    Dziękuję za odpowiedź. To by się zgadzało z tym co ludziska mówili. Szkoda
    tylko że toto leży tam gdzie chciłem się budować :( Właśnie złożyłem wniosek
    o warunki zabudowy - architekt radził budować się za rurami, bo niby ławy
    zbrojone, średnica nie jakaś gigantyczna, ale szkoda, żeby mi się miał jakiś
    bigos narobić. No i nie chcieliśmy z żoną ryzykować, a szukanie tych rur i
    wydłubywanie to już zupełnie bez sensu... Najgorsze jest to, że np. na
    planie wB500 idą 2m od siebie, a w rzeczywistości jest pewnie inaczej - nie
    wierzę w kopanie dwóch kanałów albo jednego tak szerokiego. I nie wiadomo
    gdzie tak naprawdę te rury idą i czy dom i tak nie będzie na nich stał - na
    dodatek bardzo dalegko od drogi :(
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
    Arek