  • 31. Data: 2019-05-16 10:19:33
    Temat: Re: Randap
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 15 May 2019 13:28:40 -0700, Hans Kloss wrote:
    > Z tymi "pstszołami" nie do końca prawda. Rozmawialem z kilkoma co maja
    > kilkadziesiat uli i skarżą się na wymieranie pszczół.

    I u mnie się na to skarżą, ale nie z powodu oprysków (u mnie pól
    uprawnych jak na lekarstwo), tylko za sprawą wrednego szerszenia
    azjatyckiego.

    Mateusz

  • 32. Data: 2019-05-16 11:07:44
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.05.2019 10:16, Janusz pisze:

    > gucio prawda :) kleszczy jest więcej, jak byłem dzieckiem to w ogóle ich nie było,
    > teraz wszędzie pełno, co chwilę ktoś łapie kleszcza.

    Weź i przeczytaj choć teraz książkę do biologii z podstawówki,
    albo lepiej (bo wiem, jakie ludzie mają obecnie problemy z czytaniem
    książek) poproś niejakiego Myjka tu, by Ci podrzucił link do Youtube
    (to jest domorosły spec od domorosłych expierdów-youtuberów), gdzie
    expierd, gołowąs - tytułujący się profesorem mniemanologii stosowanej -
    przez godzinę będzie udowadniał, że kleszcz to też owad.

  • 33. Data: 2019-05-16 12:02:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 15 May 2019 23:21:51 +0200, nadir

    > I co to zmienia?
    > Wszyscy znajomi pszczelarze, potwierdzają,
    > to co "bełkot" neguje swoimi źródłami.

    A ilu tych pszczelarzy znajomych masz, ilu z nich się faktycznie zna na
    swoim fachu? Bo tu jak wszędzie, jeden umi, drugi nie umi -- a skąd wiesz
    że twoi znajomi umio? Bo znajomi?

    > No ale skoro YT jest większą wyrocznią
    > niż prasówki, to masz, więcej sobie sam wygooglaj.

    Dla ciebie prasówka, bez podania JAKICHKOLWIEK źródeł, jest widać większą
    wyrocznią niż gość na YT który źródła podaje i pozwala weryfikować to co
    mówi. Ergo, widzę masz podobny problem co "pies" -- negujesz rzetelność
    przekazu tylko dlatego że ktoś nagrał film, zamiast napisać, że podaje
    argumenty młody chłopak a nie zasuszony dziennikarz przez duże De. Ja zaś
    sobie cenię to że gada, bo mogę sobie posłuchać podczas pracy czy choćby
    jazdy samochodem, a przekazu to nie zmienia jeśli opeira się na badaniach i
    przedstawia rzetelne i logiczne wnioski.

    > https://www.scientificamerican.com/article/as-insect
    -populations-decline-scientists-are-trying-to-unders
    tand-why/
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Decline_in_insect_popu
    lations
    > https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pi
    i/S0006320718313636
    > Mi tam w ogóle nie potrzebne są źródła i prasówki,
    > sam widzę, że owadów jest mniej

    I myślisz że twoje wnioski na podstawie własnych obserwacji są lepsze, bo
    twoje? Myślisz mniej więcej jak ci od szczepionek co opierają się głównie
    na tym co ich spotkało. I nie dopuszczają do siebie, że są promilem i
    równie dobrze bez szczepionek też mogliby mieć chore dzieci, albo co
    ważniejsze ich już nie mieć wcale.

    > niż gdy byłem dzieciakiem. Jak bawiliśmy się na dworze, to
    > dokuczały nam głownie muchy, meszki, komary czy chrząszcze majowe.
    > Przebywam w tych samych miejscach co dawniej a obecnie mam z nimi spokój.

    Ja mam za to inne obserwacje. Kiedyś nie wiedziałem co to meszki, a teraz
    żrą na potęgę. Owszem, chrząszcy było od zarąbania (u mnie na warszawskim
    Ursynowie!), ale już moja żona mieszkająca od zawsze w LESIE się dziwi jak
    opowiadam że balkon można było zamiatać miotłą tyle tego było. Komarów też
    doświadczam więcej niż kiedyś, podobnie much czy innych os. Ale ja nie
    wyciągam z tego wniosku, że owadów jest mniej czy więcej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2019-05-16 12:05:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 May 2019 10:16:24 +0200, Janusz

    > gucio prawda :) kleszczy jest więcej, jak byłem dzieckiem
    > to w ogóle ich nie było, teraz wszędzie pełno, co chwilę
    > ktoś łapie kleszcza.

    No no, i zdecydowanie więcej ludzi choruje!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2019-05-16 13:39:17
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-05-16 o 11:07, collie pisze:

> [...]
    > expierd, gołowąs - tytułujący się profesorem mniemanologii stosowanej -
    > przez godzinę będzie udowadniał, że kleszcz to też owad.

    Skojarzyło mi się:
    -- Prymus, wirzuć za drzwi ten robak! -- woła nauczyciel.
    Sprężycki z miną niewinną zauważa:
    -- To nie robak, panie prosorze, to -- chrabąszcz!
    -- Krabonsz jest robak! -- upiera się tamten.

    A parafrazując:
    "Pajonk tesz owad"

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2019-05-16 15:48:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-16 o 10:16, Janusz pisze:

    > gucio prawda :) kleszczy jest więcej, jak byłem dzieckiem to w ogóle ich
    > nie było,

    Pomijając, że kleszcze to nie owad,

    > teraz wszędzie pełno, co chwilę ktoś łapie kleszcza.

    to nie wiem czy ich jest mniej czy więcej niż kiedyś, podobno obecnie
    więcej niż kiedyś zarażone jest boreliozą?
    Z tym że jak ja wchodzę do lasu i bardzo rzadko obsiadają mnie kleszcze,
    a moją żonę wręcz uwielbiają.

  • 37. Data: 2019-05-16 16:09:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-16 o 12:02, Myjk pisze:

    > A ilu tych pszczelarzy znajomych masz, ilu z nich się faktycznie zna na
    > swoim fachu?

    Kupę mam tych znajomych, jeszcze 20-25 lat temu sam biegałem wokół
    pszczół dziadka i potem ojca, ale w międzyczasie nabawiłem się uczulenia
    na ich jad i od tamtej pory unikam pszczół.

    > Bo tu jak wszędzie, jeden umi, drugi nie umi -- a skąd wiesz
    > że twoi znajomi umio? Bo znajomi?

    Bo siedzą w temacie pszczół od ponad pół wieku i zwisa im czy pszczół
    ubywa, bo jest za sucho, za mokro, od chemii czy od warrozy.

    > Dla ciebie prasówka, bez podania JAKICHKOLWIEK źródeł, jest widać większą
    > wyrocznią niż gość na YT który źródła podaje i pozwala weryfikować to co
    > mówi.

    Mi źródła pod artykułem nie są potrzebne, czy to w YT czy w gazecie, sam
    szukam sobie kolejncyh źródeł informacji i je weryfikuje.

    > Ergo, widzę masz podobny problem co "pies" -- negujesz rzetelność
    > przekazu tylko dlatego że ktoś nagrał film, zamiast napisać, że podaje
    > argumenty młody chłopak a nie zasuszony dziennikarz przez duże De.

    Jesteś w mylnym błędzie, neguję tylko dlatego, że sam już wcześniej
    dotarłem do informacji, że owadów ogólnie ubywa, a czy chwilowo jest
    więcej os, komarów czy pszczół, to nie ma większego znaczenia. A wiek i
    dorobek dziennikarski tego gościa, to mi w ogóle zwisa i powiewa.

    > I myślisz że twoje wnioski na podstawie własnych obserwacji są lepsze, bo
    > twoje?

    Mi wystarcza, że moje obserwacje pokrywają się z obserwacjami niektórych
    ludzi obeznanych w temacie. Kto ma rację, prędzej niż później się dowiemy.

    > Myślisz mniej więcej jak ci od szczepionek

    Nie masz bladego pojęcia jak i o czym myślę.

  • 38. Data: 2019-05-16 17:06:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 May 2019 16:09:33 +0200, nadir

> [...]
    > Bo siedzą w temacie pszczół od ponad pół wieku i zwisa im czy pszczół
    > ubywa, bo jest za sucho, za mokro, od chemii czy od warrozy.

    Ale była postawiona teza, że pszczół ubywa -- które są gatunkiem w zasadzie
    hodowlanym. Twoi znajomi nie wiedzą że ubywa czy przybywa, jeśli nie robią
    badań i nie prowadzą statystyk, bo się zwyczajnie tym nie zajmują. To że im
    być może zdychają bardziej niż kiedyś toteż żadnym wykładnikiem nie jest,
    bo chemi stosowana to nie jedyne dla nich zagrożenie, podobnie jak
    wykładnikiem na ilość owadów nie jest że tobie w obserwacjach brakuje
    meszek czy innych komarów. Mnie ich nie brakuje wcale a wcale, pomimo że
    nad głową notorycznie obserwuję jaskółki oraz "słyszę" nietoperze.

    > Mi źródła pod artykułem nie są potrzebne, czy to w YT czy w gazecie, sam
    > szukam sobie kolejncyh źródeł informacji i je weryfikuje.

    Tak się zastanawiam co i jak weryfikujesz, skoro ogólnoświatowe badania
    mówią że pszczół przybywa i nie ma czegoś takiego jak masowe ich wymieranie
    (pomimo aferowania), tak samo jak badania pokazują że szczepionki
    zdecydowanie więcej robią dobrego niż złego, zaś ziemia nie jest płaska
    pomimo że twoje osobiste obserwacje, i jeszcze paru znajomych, mogą temu
    przeczyć.

> [...]
    > więcej os, komarów czy pszczół, to nie ma większego znaczenia. A wiek i
    > dorobek dziennikarski tego gościa, to mi w ogóle zwisa i powiewa.

    Nie było dyskusji o owadach, tylko konkretnie o pszczołach w odniesieniu do
    stosowania chemii.

    > Mi wystarcza, że moje obserwacje pokrywają się z obserwacjami niektórych
    > ludzi obeznanych w temacie. Kto ma rację, prędzej niż później się dowiemy.

    Co nie znaczy że w swoich obserwacjach macie automatycznie rację jeśli
    chodzi o ogół.

    > Nie masz bladego pojęcia jak i o czym myślę.

    Na podstawie tego co wypisujesz wnioskuję jak myślisz -- robisz to w sposób
    bardzo ograniczony, budując swoją wiedzę na swoich obserwacjach i
    obserwacjach paru innych znanych sobie osób które zapewne mają myślenie
    zbliżone do twojego (w myśl zasady ciągnie swój do swego) a które są
    promilem w ogólnej statystyce, nawet na skalę krajową.

    Ale nie martw się, nie jesteś jedyny który myśli podobnie. Niedawno na pms
    zdaje się ToMasz udowadniał że EV płoną częściej niż ICE, podając argument
    że w PL jeździ trzysta Tesli, jedna się spaliła -- więc to ogromny odsetek.
    Że na świecie jeździ trzysta TYSIĘCY elektryków (tylko Tesli, nie
    wspominając o innych producentach) a spaliło się ich w sumie mniej niż sto
    to już było mało istotne -- i też zupełnie nie widział dysonansu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2019-05-16 17:55:19
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Bo zazwyczaj widzi gdzie przejechal siewnikiem poprzednio bo jest wzruszona ziemia.

    A siewnikiem to jak jedzie, że jedzie prosto?

  • 40. Data: 2019-05-16 17:58:54
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-05-15 o 14:09, A S pisze:

    > Ziemniaki po co? Masz dane?
    >
    > Przeciez  łodygi nikomu do niczego niepotrzebne. Roundup atakuje czesc
    > podziemną,  więc w przypadku ziemniaka mógłby to być poważniejszy
    > problem zdrowotny.

    Jakie dane, przecież do powszechnie znane, pogrzebiesz w sieci, to na
    pewno znajdziesz. Podsusza się łętę, żeby ułatwić zbiór kombajnowi. Tak
    samo jak podsusza się zboża. Nie daje się pełnej dawki jak do zwalczania
    chwastów.