  • 41. Data: 2019-05-16 18:10:14
    Temat: Re: Randap
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Albo urban legend albo stosują to na jakiś naprawdę dużych plantacjach
    Tylko na dużych, gdzie cały obszar musi być jednocześnie zebrany. A żeby
    był jednocześnie zebrany to musi jednocześnie dojrzeć.
    Kilka dni przed zbiorem stosuje się Roundup, albo inne herbicydy do
    podsuszenia rośliny, wtedy ona szybko dojrzewa i umożliwia jednoczesny
    zbiór.

    Mała uprawa z reguły dojrzewa cała w jednym czasie.

  • 42. Data: 2019-05-16 21:19:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-05-16 o 17:06, Myjk pisze:

    > Ale była postawiona teza, że pszczół ubywa -- które są gatunkiem w zasadzie
    > hodowlanym.

    Ubywa ogólnie owadów, a pszczoła to owad, czy hodowlany, czy nie, nie ma
    to żadnego znaczenia.

    > Twoi znajomi nie wiedzą że ubywa czy przybywa, jeśli nie robią
    > badań i nie prowadzą statystyk, bo się zwyczajnie tym nie zajmują.

    Żeby stwierdzić czy ubywa, czy przybywa ci żarcia w lodówce, to robisz
    do tego badania i statystyki? Jesteś idiotą czy masz innych za idiotów?

    > Tak się zastanawiam co i jak weryfikujesz, skoro ogólnoświatowe badania
    > mówią że pszczół przybywa i nie ma czegoś takiego jak masowe ich wymieranie
    > (pomimo aferowania),

    O których ogólnoświatowych badaniach piszesz?
    Bo tu są podane umiłowane przez ciebie źródła, nawet z odnośnikami do
    badań, a całe zjawisko jest znane od ponad dekady, a nie od zeszłego
    tygodnia.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Colony_collapse_disord
    er

    > Na podstawie tego co wypisujesz wnioskuję jak myślisz -- robisz to w sposób
    > bardzo ograniczony, budując swoją wiedzę na swoich obserwacjach i
    > obserwacjach paru innych znanych sobie osób które zapewne mają myślenie
    > zbliżone do twojego (w myśl zasady ciągnie swój do swego) a które są
    > promilem w ogólnej statystyce, nawet na skalę krajową.

    Twoje wnioski są bardzo ograniczone, budujesz je na ograniczonych
    obserwacjach, swoich oraz paru innych, znanych sobie, osób, które mają
    zapewne poglądy i myślenie zbliżone do twoich. Ale nie martw się, mimo
    że jesteś promilem na skalę krajową, to nie jesteś jedynym internetowym
    pseudopsychoanalitykiem, który płaską Ziemią i szczepionkami próbuje
    ukryć swój dysonans.

  • 43. Data: 2019-05-17 06:10:42
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-05-16 o 17:58, adam pisze:

    > Jakie dane, przecież do powszechnie znane, pogrzebiesz w sieci, to na
    > pewno znajdziesz. Podsusza się łętę, żeby ułatwić zbiór kombajnowi. Tak

    Rozumiem, powód jest. W zbożu chodzi o trafienie ze zbiorem w jakis
    termin, np. z powodu pogody.

    pozdr --
    A S

  • 44. Data: 2019-05-17 08:43:07
    Od: Tomasz <j...@g...com>

    W dniu 2019-05-15 o 13:21, Kris pisze:

    > Albo urban legend albo stosują to na jakiś naprawdę dużych plantacjach
    > Tu gdzie mieszkam dość regularnie jeżdżę po okolicznych wiochach i na 99% rolnicy
    nie stosują Glifosatu na zboża czy ziemniaki
    > A są tu głównie tacy rolnicy z areałami od kilkudziesięciu do kilkuset ha
    > Stosowanie rundapu przed zbiorami byłoby dokładnie widać gdyż przejazd opryskiwacza
    na polu porośniętym zbożem czy ziemniakami zostawia ślad
    > A nigdy latem/jesienią nie widywałem ani opryskiwaczy na polach ani nawet świeżych
    śladów w zbożu. A żeby to miało sens to oprysk musiałby zostać wykonany kilka dni
    przed zbiorem(czyli w dość krótkim okienku czasowym) i na pewno bym zauważył bywając
    tam regularnie.. A na wiosce mieszkałem przez kilkadziesiąt pierwszych lat swego
    życia i wtedy NA PEWNO lokalni rolnicy nie stosowali glifosatu

    Do mojej działki z domem przylegają dwa pola uprawne po
    kilka h każdy. W zeszłym roku na jednym z pól dojrzewał
    rzepak. Na dwa tygodnie przed zbiorami rolnik zrobił oprysk
    z Roundupu całego pola rzepaku. Mój dom stoi 4m od tego pola
    i oczywiście dostaliśmy przy okazji sporą porcje tego środka
    rozpylonego w powietrzu. Czy takie opryski z Roundupu w
    terenie zabudowanym są legalne?
    --
    Tomasz

  • 45. Data: 2019-05-17 10:02:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 16 May 2019 21:19:51 +0200, nadir

    > Ubywa ogólnie owadów, a pszczoła to owad, czy hodowlany,
    > czy nie, nie ma to żadnego znaczenia.

    Ma znaczenie. Masz tak absurdalne myślenie, że się to powoli przestaje w
    pale mieścić i się wcale nie dziwię że jest tylu płaskoziemców i innych
    oszołomów głoszących głupoty.

    > Żeby stwierdzić czy ubywa, czy przybywa ci żarcia w lodówce,
    > to robisz do tego badania i statystyki?

    Do stwierdzenia czy w MOJEJ i TYLKO MOJEJ lodówce ubywa żarcia oczywiście
    wykonuję badanie, ale oparte na MOJEJ i TYLKO MOJEJ lodówce. I nie
    ekstrapoluję tego na cały kraj, czy świat, jak zrobiłbyś to ty, dodając
    jeszcze dane z lodówek najbliższych sąsiadów aby umocować swoje
    "statystyki".

    > Jesteś idiotą czy masz innych za idiotów?

    Czytając ciebie to raczej to drugie. EOT

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2019-05-17 10:44:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 17.05.2019 08:43, Tomasz pisze:

    > Czy takie opryski z Roundupu w terenie zabudowanym są legalne?

    Używanie Roundupu i innych trucizn reguluje Ustawa z dnia 8 marca 2013 r.
    o środkach ochrony roślin. I kupa rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy,
    więc bat na chłopa pewnie byś znalazł, jakbyś się uparł. Ale miałbyś
    przesrane na wsi. Tak to działa tam: nie wolno, ale można. Ty jakoś
    przeżyjesz, na razie, te opryski cztery metry od domu, ale pszczoły
    już nie.

  • 47. Data: 2019-05-17 19:05:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2019 o 06:45 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > "Dwa miliardy dolarów - tyle otrzyma para w ramach odszkodowania za raka
    > spowodowanego popularnym roundupem"
    (...)

    Orzesz ty orzeszku, trochę się wątek rozbujał...

    Co do pszczół i owadów - moje prywatne zdanie jest takie, że klimat się
    wszędzie zmienia to i zmieniają się proporcje występowania różnych
    gatunków. Gdzieś jest więcej owadów bo robi się bardziej wilgotno, gdzie
    indziej ubywa bo środowisko pustynnieje.
    Też mam zaprzyjaźnionego pszczelarza ze stażem w zawodzie 50+ i ten
    twierdzi, że nigdy nie miał takich ilości rodzin jak obecnie.

    Z dzisiaj jest taki nius:
    ,,"Czarnych pszczół" nie było w Polsce przez około 70 lat. Okazuje się, że
    osobniki tego gatunku coraz częściej obserwowane są w naszym kraju."

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/czarna-pszczola-wrac
    a-do-polski-gatunek-pojawia-sie-coraz-czesciej/7wptj
    83

    TG

  • 48. Data: 2019-05-18 18:42:53
    Od: e...@g...com

    Duża ta czarna pstszoła, do 24 mm

  • 49. Data: 2019-05-19 14:42:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.05.2019 06:45, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > "Dwa miliardy dolarów - tyle otrzyma para w ramach odszkodowania za raka
    > spowodowanego popularnym roundupem"

    Biorę i zawsze brałem do wszelkich oprysków zawsze kogoś za
    wynagrodzeniem :-) Nigdy samemu tego nie robiłem :-)

  • 50. Data: 2019-05-19 14:45:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 19 May 2019 14:42:05 +0200, KIKI wrote:
    > Biorę i zawsze brałem do wszelkich oprysków zawsze kogoś za
    > wynagrodzeniem :-) Nigdy samemu tego nie robiłem :-)

    Nie prościej... nie pryskać?

    Mateusz