  • 81. Data: 2017-09-09 09:18:29
    Temat: Re: Ratunku, chcą mnie zrandapować
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 08.09.2017 23:19, Dirko pisze:

    > Hejka. Jak widać brak poczucia humoru nie uniemiożliwia egzystencji.

    W przypadku publicznego oprotestowania swoich niszowych poglądów,
    zawsze można się podeprzeć własnym wysublimowanym poczuciem humoru,
    którego w takich przypadkach zawsze brakuje smutasom zza płotu.
    Ogrodowego. Tylko wróblowym języczkom nie do śmiechu, gdy na tym
    zdychającym forum ogrodniczym, podstawowym pytaniem jest - "czym
    zwalczyć, jak się pozbyć... żeby nie było niczego".
    Hejka, cokolwiek to znaczy.

  • 82. Data: 2017-09-09 10:20:56
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdychającym forum ogrodniczym, podstawowym pytaniem jest - "czym
    > zwalczyć, jak się pozbyć... żeby nie było niczego".

    Jeszcze myślałem, że ty chory z przekonań a ty pop prostu chory z głupoty :)

  • 83. Data: 2017-09-09 13:28:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 09.09.2017 10:20, Fazi pisze:

    > Jeszcze myślałem...

    Ty myślałeś? Jeszcze? Wiesz co, to już
    lepiej ino siedź sobie, jak ten góral:

    Siedzi baca na przyzbie, podchodzi turysta:
    - Co robicie baco?
    - A tak sobie siedzę i myślę.
    - A to wy zawsze tak?
    - Nie, ino jak mam czas.
    - A jak nie macie czasu?
    - To sobie ino siedzę.

  • 84. Data: 2017-09-10 13:29:44
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 8 września 2017 22:45:07 UTC+2 użytkownik i...@g...pl napisał:

    > Nakarm pszenicą zamiast tą kukurydzianą łupnął paszą, to rozróżnisz. Oj rozróżnisz.

    Karmione pszenica i kartoflami, nie rozróżniam. Oj nie rozrózniam.

  • 85. Data: 2017-09-10 20:11:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 17:33:50 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Dalsze plany "co robić" już się skonkretyzowały?

    Tak, jest bardzo konkretny projekt zagospodarowania całego terenu
    mnóstwem zieloności. Tylko trzeba najsampierw wyrównać...

    > Bo pierwotnie miało być
    > tak, że chwasty mają termin eksmisji do września, a potem przychodzi Nowe.
    > Już jest wrzesień.

    Niestety stu dwudziestu sześciu majstrów ogrodnictwa, którzy deklarowali
    się wyrównać teren i mieli przedstawić ofertę pieniężną, nie odezwali się
    nigdy więcej. Albo mój teren jest tak tragiczny, albo majstrowie
    opływają w dukaty i nie chcą zarobić :> Ja sobie sam tak ciupię chałupniczo
    ten teren, ale w tym tempie to mi zejdzie do późnej wiosny zapewne...

    Łubin i inne takie też mi do łba przychodziły, ale to wciąż się rozchodzi
    o to nieszczęsne wyrównanie terenu :(

    L.

  • 86. Data: 2017-09-10 21:05:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > teren, ale w tym tempie to mi zejdzie do późnej wiosny zapewne...
    >
    > Łubin i inne takie też mi do łba przychodziły, ale to wciąż się rozchodzi

    Jedno jest pewne: randapem się tego nie wyrówna. Jeśli chodzi majstrów
    ogrodnictwa, to mam jeszcze jedną teorię na ich temat: oni są teraz
    architekty krajobrazu i się cenią. Nawet jeśli taki ma akurat przejściowe
    trudności na odcinku zaopatrznia w dukaty, to nie pójdzie do byle równania
    terenu. On chce świadczyć usługę kompleksową. Tutaj trzeba bardzo uważać,
    bo gdy ogrodnik obieca rabaty, to nie należy się łudzić, że będzie taniej.
    Drożej będzie, o wiele drożej -- bo do faktury dopisze wszystkie te kwiatki,
    dla niepoznaki nazwane po łacinie.

    Dlatego panu majstrowi na wstępie należy powiedzieć, że te swoje kwiatki
    to może sobie wsadzić w... tutaj takie niedopowiedzenie, które w lot
    powinien zrozumieć. Trzeba szukać chłopa lokalnego. Jeśli nie ma z kuniem,
    to choćby z trakturkiem. A do niego z pługiem, broną, kultywatorem, czy co
    tam ma. Już on dobrze wiedzieć będzie jak teren wyrównać i czy półlitry
    będzie mało, czy akurat w sam raz. Druga ewentualność jest taka, by sobie
    na allegro wypatrzeć glebogryzarkę. Kilka stówek wydać warto choćby z tego
    powodu, że potem można sobie popatrzeć na to pocieszne urządzenie. Ciupiąc
    (ciupając?) taką maszyną na pewno na Święty Marcin się zdąży.

    Jarek

    --
    By rzecz ująć z detalami
    temat tak zakończyć mogę:

  • 87. Data: 2017-09-11 12:31:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 10 września 2017 21:05:21 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > architekty krajobrazu i się cenią. Nawet jeśli taki ma akurat przejściowe
    > trudności na odcinku zaopatrznia w dukaty, to nie pójdzie do byle równania
    > terenu. On chce świadczyć usługę kompleksową.

    Ale ja to wiem i to nic nie zmienia. Roztaczałem przed nimi kuszące wizje
    roboty komplexowej, niestety żaden nie połknął przynęty :/

    > powinien zrozumieć. Trzeba szukać chłopa lokalnego.

    Chłop lokalny nie ma czasu na zabawę w takie pierdzielenie się,
    to są obszarnicy panie...

    > będzie mało, czy akurat w sam raz. Druga ewentualność jest taka, by sobie
    > na allegro wypatrzeć glebogryzarkę. Kilka stówek wydać warto choćby z tego

    Mam niedaleko wypożyczalnię sprzętu i tam można sobie za 2 stówki na łykęd
    wziąć takiego klamota i gryźć całkiem po taniości, nie ma potrzeby kupowania.
    Chyba tak trzeba będzie zrobić, ale to nie rozwiązuje problemu wyrównania
    terenu, bo co z tego że pogryzę, wyrównać też trza toto (z małym spadkiem),
    a do tego jakiś tam dryg ziemny trza mieć...

    L.

  • 88. Data: 2017-09-11 18:26:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > terenu, bo co z tego że pogryzę, wyrównać też trza toto (z małym spadkiem),
    > a do tego jakiś tam dryg ziemny trza mieć...

    I tak oto z problemu herbologicznego, idąc przez obszary ogrodnictwa
    ogólnego i agrotechnologicznego, zahaczając nieco o inżynierię lądową,
    trafiliśmy na tematykę geodezyjną, czy wręcz geometryczną. Gdyby tak
    po okolicy pochodzić, to może znajdzie się też jaka wypożyczalnia, co
    ma na stanie teodolity, niwelatory czy inny sprzęt optyczny, przydatny
    do wyznaczania płaszczyzny. A jak nie, to zwykłą waserwagę z laserem
    da się kupić w każdym gieesie. Z tym że moim zdaniem nie warto. Ogród
    przy domu to nie autostrada, gładki jak stół być nie musi. Gryźć i równać
    tak, jak ogrodnika sznurek i oko podpowiada -- to w zupełności wystarczy.
    Glebogryzator jakiś niewielki można mieć na własność za niewiele ponad
    te dwie stówki. To warto, bo pewnie nieraz jeszcze się przyda, nim bujna
    zajmnie każdy skrawek ogrodu. A czy na wstępie warto też wystarać się
    o pożyczenie czegoś mocniejszego -- na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi.

    Jarek

    --
    pewien inżynier ziemny, stracił już orientację
    a zatem przestał odróżniaż czy sobą mierzy czy światem

  • 89. Data: 2017-09-11 23:17:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 września 2017 18:26:28 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > I tak oto z problemu herbologicznego, idąc przez obszary ogrodnictwa
    > ogólnego i agrotechnologicznego, zahaczając nieco o inżynierię lądową,
    > trafiliśmy na tematykę geodezyjną, czy wręcz geometryczną.

    Wszystko się ze sobą łączy, tak jak, excusez le mot, gówno i kapusta ;)

    > da się kupić w każdym gieesie. Z tym że moim zdaniem nie warto. Ogród
    > przy domu to nie autostrada, gładki jak stół być nie musi.

    Gładki nie, ale jak nie ogarnę poziomu i pionu i będzie jak na moim
    byłym osiedlu, gdzie sterczy kopiec kanalizacyjny metr nad resztą terenu? ;)

    > tak, jak ogrodnika sznurek i oko podpowiada -- to w zupełności wystarczy.

    Nie ufam sobie na tyle, ale trza będzie spróbować.

    > Glebogryzator jakiś niewielki można mieć na własność za niewiele ponad
    > te dwie stówki.

    To chyba taki na chomąto, a do tego kunia trza, pola z owsem, stajni
    i forysia. A to już jest większa kasa :]

    Za 2 stówki to nawet elektryka nie kupisz marnego, a tu trzeba
    14 arów gryźć.

    L.

  • 90. Data: 2017-09-12 11:23:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Gładki nie, ale jak nie ogarnę poziomu i pionu i będzie jak na moim
    > byłym osiedlu, gdzie sterczy kopiec kanalizacyjny metr nad resztą
    > terenu? ;)

    To może być skutek nadmiernych zapędów ku niwelacji terenu. Ktoś chciał
    równać teren do poziomu, zaczął góry przenosić, aż natknął się na taką,
    co ma kanalizację w środku. Czasem lepiej zostawić to tak, jak wcześniej
    przyroda ukształtowała.

    > Nie ufam sobie na tyle, ale trza będzie spróbować.

    Może nie być innego wyjścia. Z tym że ten sznurek to overkill. Samo oko
    powinno wystarczyć.

    > To chyba taki na chomąto, a do tego kunia trza, pola z owsem, stajni
    > i forysia. A to już jest większa kasa :]
    >
    > Za 2 stówki to nawet elektryka nie kupisz marnego, a tu trzeba
    > 14 arów gryźć.

    Niewiele ponad. Najtańszy widzę za 280. Taki trolejbus też ma swoje
    zalety, nie warczy przy robocie jak ten wściekły pies.

    --
    Jarek