  • 11. Data: 2022-12-22 06:59:50
    Temat: Re: 190v przez podswietlenie diodowe włacznika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Łaskotanie albo wcale, zależy co masz na nogach i pod nimi (panele
    > czy płytki).

    Drabine :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 12. Data: 2022-12-22 06:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Jeśli prąd max w tym obwodzie ustala się np na 1mA
    > to włączając w ten obwód dodatkową rezystancję Budzika
    > prąd będzie jeszcze mniejszy.
    >

    > np taki obwód
    >
    > przewód L - rezystor 220kom - LED podśw - Budzik - ziemia
    >
    > nie czujesz próbówki prawda?

    :-)
    Dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 13. Data: 2022-12-22 09:19:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-22 o 06:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Drabine :)

    Ale ona na czymś stoi :)

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2022-12-22 17:06:34
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 15:13:21 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
    > Mam elektrycznego grilla , opiekacza z rożnem z UK, z 2 płytkami do gotowania od
    góry
    > i kilka lat to działało, smażyło, a ostatnio dotykam metalowej rączki otwierającej
    pokrywę piekarnika/ grilla i czuję mrowienie, a stoję na suchej podłodze.

    > I dotykam bokiem dłoni i znów mrowienie.
    >
    > Biorę miernik i mierzę napięcie i eureka 170V !!!
    >
    > Czyli piekarnik/ grill / kuchenka na złom.
    >
    > Prawdopodobnie dolne spirale grzejne zwarły się węglowym nagarem z tłuszczu z
    obudową
    > i piękny kuchenny sprzęt AGD na złom

    Nie znacie tam uziemienia ochronnego i wyłączników różnicowo-prądowych?
    Poza tym, jak grzałka ma przebicie to może da się ją wymienić.

  • 15. Data: 2022-12-23 15:11:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 22 December 2022 at 17:06:36 UTC+1, M M wrote:
> [...]
    > Nie znacie tam uziemienia ochronnego i wyłączników różnicowo-prądowych?
    > Poza tym, jak grzałka ma przebicie to może da się ją wymienić.
    Rożnicówkę już wcześniej u nas na wsi wywałało, dlatego było podłaczone bez
    uziemienia, ale nie kopało.

    Było przebicie spirali na płytce grzejnej od góry, a pokrętła wyłaczają, ale nie ma
    klicka sprężynowego, czyli trwałego, mechanicznego rozłącczenia.

    Oven/ Grill/ Hobs

    są 2 wyłaczniki 2 górnych grzałek i 2 dolnych,
    a temperatura jest regulowana obrotowo płynnie
    2 górne płytki kuc henne temp. regulowana płynnie gałkami

    Producent Logo: Team Internationa, wtyczka angielska dopieta do przedłużacza bez
    uziemienia, aby nie wywalało różnicówki,
    od 2 lat, ale mrowienie pojawiło się kilka dni temu

    Szkoda wywalac, ale ma to kilka lat
    i była wada, bo pod karbowana blachą grilla nie było kolejnej blachy separującej
    grzałki, czyli blacha gril;lowa leżała dotykając grzałek.

    Lezy inny, nieużywany grill z UK w piwnicy to sprawdzę, co tam nie działa.

    Prostych grzałek na dlugośc, pewnie się nie dokópi, a pewnie juz rdza w środku,
    szkoda, szkoda ;(