  • 11. Data: 2009-12-19 21:57:42
    Temat: Re: -20 mrozu jak wasz C.O. się czują?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Hehe.. dziwnym trafem ja też mam Futurę Ekono... Ale Mini - 21 kW.
    Nie jestem do końca zadowolony z tego pieca.
    Ale ja z takimi piecami nie miałem nigdy do czynienia... być może miałem
    zbyt wysokie oczekiwania. Co mnie dziwi, to fakt, że nie mają deflektora -
    zanim kupiłem piec, nie wiedziałem jeszcze że coś takiego istnieje ;)
    Zastanawiam się teraz, czy go nie dospawać.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 12. Data: 2009-12-19 22:07:33
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Zastanawiam się teraz, czy go nie dospawać.

    Dzwoniłeś do nich żeby zapytać? Akurat gość z serwisu (numer jest gdzieś na
    stronie) wydaje się być całkiem sensowny.

    Ja do pieca nie mam uwag, bo i nie mam żadnego porównania. Wiem za to, że
    węgiel mam do niczego (kiedyś o tym pisałem: czeski, niskokaloryczny i
    pozostawia masakryczne ilości żużla - być może to ostatnie wynika z mojego
    nieumiejętnego doboru parametrów spalania, ale wstępnie ustawiał mi to
    autoryzowany serwisant od Cichewicza).

    A tak przy okazji, to włączałeś go na tryb pracy FuzzyLogic? Podobno super
    hiper oszczędny (jak się reklamują na stronie), ale autoryzowany serwisant
    nie miał z tym żadnych wcześniejszych doświadczeń. Nie mieszkam jeszcze, a
    przy mrozach nie chcę ryzykować wygaszenia pieca.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-12-19 22:19:41
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    kiki pisze:
    > Mnie wychodzi, że mam jeszcze zapas mocy. Woda na wyjściu z pieca 55 stopni.
    > Jeszcze mam te 10-15 stopni Celsiusza w zapasie na wyjściu z pieca.

    u mnie kocioł się "zawiesił" to znaczy podaje tyle energii ile
    wypromieniowuje budynek czyli wychodzi 52*C a wraca 40*C.
    Temperatura wewnątrz stała - 20,5*C.
    Nie bawię sie w przykręcanie na noc - za zimno a kocioł nie ma
    wystarczającej ustawionej mocy, obecnie 14kW (a mógłby i 23kW)

    Pożera 30m2 gazu na dobę w te mrozy czyli zżera około 50zł na dobę.
    Dramat...

    Swoja droga ma ktoś pomysł jak obliczyć ilość zużywanego gazu mając do
    dyspozycji różnice w temp wody na wyjściu i wejściu z kotła, ilość wody
    w obiegu, wydajność pompy, sprawność kotła, moc kotła?

  • 14. Data: 2009-12-19 22:22:57
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 19 Gru, 18:54, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Dachy wypychane wełną to porażka. Pewnie nie będe więcej budował ale gdybym
    > miał to szkielet z betonu imitujący skosy, obłożony styropianem klocek, a
    > dach tylko dla picu.
    > Wełna przewiewa. Ta technologia jest do bani. Widać różnicę na parterze i
    > poddaszu. Tam gdzie ściany murowane tam żadnych kłopotów z ciepłem.
    > Ale piec się wyrabia bez kłopotu. Widać jednak różnice w pokojach na
    > poddaszu. Te zimniejsze i cieplejsze pokoje. Wiem już gdzie trzeba będzie
    > pruć skosy.

    wlasnie dlatego wybralem styro na poddasze, ale teraz wybralbym
    ocieplenie na krokwiowe ze styro i miedzy krokwiowe z pianki PU.
    Szczeze mowiac z dachami skosnymi to totalna porazka. Po tym miesiacu
    bede dumal nad sposobem docieplenia poddasza.
    Alternatywy sa tylko kwestia ilosci roboczogodzin

  • 15. Data: 2009-12-19 22:41:08
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Krzysiek" <j...@g...pl> napisał

    > Dzwoniłeś do nich żeby zapytać? Akurat gość z serwisu (numer jest gdzieś
    > na stronie) wydaje się być całkiem sensowny.

    Nie dzwoniłem... choć noszę się z zamiarem - wieczny brak czasu ;)
    Z drugiej strony jednak myślę sobie, ze skoro w karcie ma wpisane 82 %
    sprawności, to i tak jest więcej niż standardowy piec na grosze - więc może
    zamiast deflektora zastosowali jakieś inne, innowacyjne rozwiązanie :)

> [...]
    > pozostawia masakryczne ilości żużla - być może to ostatnie wynika z mojego
    > nieumiejętnego doboru parametrów spalania, ale wstępnie ustawiał mi to

    Ja piec odpalałem sam - najprawdopodobniej przez to straciłem gwarancję.
    Jeśli masz groszek z czech, to rzeczywiście może to tłumaczyć takie
    spalanie. Ja kupuję groszek u sprawdzonego dostawcy, co prawda nie jest
    tani, bo płacę ok. 820 zł za tonę, ale naprawdę jest dobrej jakości
    (porównywałem z innymi). Praktycznie popiół jest prawie jak z kominka -
    drobniutki.

> [...]
    > nie miał z tym żadnych wcześniejszych doświadczeń. Nie mieszkam jeszcze, a
    > przy mrozach nie chcę ryzykować wygaszenia pieca.

    Pierwsze słyszę o takim trybie pracy - być może mój piec nie ma takiej
    opcji. To jest wersja Ekono Mini i kupowana 1,5 roku temu, więc może jeszcze
    wtedy nie instalowali takich sterowników. Ja mam piec ze sterownikiem
    RK2006.

    Ustawiam go tak:
    Przerwa w podawaniu: 45 sek
    Podawanie: 19%
    W podtrzymaniu:
    Przerwa: 15 minut.
    Podawanie: 25 sek.
    Wentylator na 60 (skala 50-100) i w 1/3 przesłonięty.

    Przy małych mrozach i takim ustawieniu piec praktycznie cały czas był w
    trybie podtrzymania (temperatura 60st.) - czyli co 45 sekund powawał paliwo
    w ilości ok. 12 sek.. Teraz, jak temperatura spadła poniżej 15 st. mrozu,
    piec cały czas mieli węgiel (z przerwami 20-minutowymi).

    Ale przypominam, że mam włączone TYLKO 2 KALAFIORY i 6 m PODŁOGÓWKI. Mam dom
    parterowy z użytkowym poddaszem - na górze jeszcze nie mieszkamy, więc pale
    tylko przeciwzamrożeniowo. No i codziennie po południu (po pracy) rozpalam w
    kominku - pali się do rana. W miesiącu spalam ok. 1,5 m drzewa.

    Kominek grzeje duuuuużo lepiej.

    Jak rozhajcuje w kominku, to praktycznie moge wyłączyć piec. Zauważylem, ze
    kominek dużo szybciej nagrzewa dom, niż C.O. Dla mnie dramat, bo do kominka
    trzeba co 4 godziny dołożyć... Myślałem, że piec na "eko"groszek jest
    "eko"nomiczny. A tu wychodzi na to, że jakbym palił pełną parą, to musiałbym
    się puszczać na dworcu, żeby mieć na węgiel :)

    Jednak najekonomiczniejszym paliwem jest DRZEWO. Metr tegoż, to wydatek
    rzędu 120-130 złotych i starcza na 2-3 tygodnie przy mocnym paleniu. Problem
    tylko taki, że trzeba dokładać, czyścić kominek, doglądać itp. Ja, niestety,
    nie mogę sobie na to pozwolić z wielu względów. Pozostaje mi sypać groszek
    do pieca... ale noszę się z zamiarem wywalenia pieca na groszek i wstawienia
    czegoś z dolnym spalaniem - można w tym palić drzewem.

    To są moje doświadczenia po pierwszym prawdziwym sezonie grzewczym.
    Poprzedni był prowizoryczny - utrzymywałem tylko temperature
    przeciwzamrożeniową, bo dom był w budowie.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 16. Data: 2009-12-19 22:53:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    uciu napisal:
    > koło mnie takie cos budowali i chyba pół województwa przyjeżdzało i
    > oglądało:-)
    > na początku wszyscy pytali co to jest...teraz ma już "dach" i nikt by nie
    > poznał, ze nie jest to swykły dach na szkielecie:-)

    A na Podhalu to juz chyba wszyscy tak stawiaja. Jak wiatr zabierze dach,
    to i tak cos nad glowa zostaje i spadajace krokwie nikogo na poddaszu
    nie zabija. A o ile wieksze bezpieczenstwo pozarowe.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2009-12-19 23:14:23
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

> [...]
    > opcji. To jest wersja Ekono Mini i kupowana 1,5 roku temu, więc może
    > jeszcze wtedy nie instalowali takich sterowników. Ja mam piec ze

    Teraz szukam tego trybu FuzzyLogic na stronie i nie widzę. Być może mam to
    tylko w instrukcji.
    Tryb ma podobno sam dobierać parametry. W menu głównym alternatywnie wybiera
    się tryb Stadardowy lub FuzzyLogic. W tym drugim przysłona wentylatora ma
    być całkiem otwarta, piec czysty, a proces spalania wcześniej
    ustabilizowany.

    Ja mam jakiś nowszy sterownik (w każdym razie na ich stronie o nim nie
    piszą: EcoMax 700R). Piec z tego roku, posiadam go od dwóch miesięcy. Miałem
    ogromny kłopot, żeby znieść tego kloca do piwnicy. Chyba ze 400kg waży.

    W sumie obsługa bardzo intuicyjna. Wygodny wyświetlacz, poszczególne pozycje
    menu wybiera się i zatwierdza naciśnięciem pokrętła programatora. Od biedy i
    bez instrukcji można sobie poradzić. Zaprosiłem serwisanta ze względu na
    wymagania gwarancyjne.

    Pierwszej nocy po odpaleniu zerwała mi sie zawleczka. Tak pechowo, że nie
    mogłem usunąć jej resztek z gniazda. Nie udało mi się jej wybić. Próbowałem
    rozwiercić, ale dostęp niewygodny, ręka mi "uciekła" i wiertło ułamałem. Od
    dwóch tygodni na tym wiertle (zamiast zawleczki) się kręci.

    Nie warto pisać do Cichewicza żadnych e-mail'i z zapytaniami. Kilka razy
    próbowałem i zawsze cisza. Nie czytają lub olewają. Jedynie rozmowa
    telefoniczna z serwisem (muszę przyznać, że kompetentnym).

    Niestety ilość spalonego węgla i góry żużla z popiołem przeszły moje
    najgorsze wyobrażenia. Jak będę miał więcej czasu to kupię parę worków
    normalnego, polskiego groszku i poeksperymentuję trochę z nastawami.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 18. Data: 2009-12-20 00:38:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "mkonst" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Podepne sie pod ten wątek z pytaniem: Jak optymalnie ustawić krzywą
    > grzania?
    > Piec gazowy dwufunkcyjny Termet z czujnikiem zewnętrznym. Przy dodatnich
    > temperaturach chodził sobie na krzywej nr 2 (woda około 60 stopni przy 0
    > na zewnątrz). Czy przy obecnych mrozach należy przełączyć na wyższą krzywą
    > czy zostawić tak jak jest? Jak to wpływa na koszty grzania?

    Jak krzywa bedzie za niska to bedziesz mial zimno, bo kociol bedzie pompowal
    wode o zbyt niskiej temp. Zbyt pionowa krzywa to wieksze zuzycie gazu.
    Powinienes dobrac jak najbardziej plaska do Twojego domu, ale taka ktora
    zapewni oczekiwany komfort cieplny na stalym poziomie. Jak dobierzesz
    wlasciwa krzywa to wiecej tego nie zmieniasz, chyba ze ktorys z czynnikow
    sie zmieni.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-12-20 11:36:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    s.googlegroups.com...
> [...]
    >bede dumal nad sposobem docieplenia poddasza.
    >Alternatywy sa tylko kwestia ilosci roboczogodzin

    Hmm, ciagle mnie tu wszystcy utwierdzaja - jak przyjdzie mi ochota na
    kolejny dom to pewnie taki jak teraz - zadnych skosow ani dachowek ;-)

  • 20. Data: 2009-12-20 12:37:09
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie bawię sie w przykręcanie na noc - za zimno a kocioł nie ma
    > wystarczającej ustawionej mocy, obecnie 14kW (a mógłby i 23kW)

    Zapotrzebowanie ciepła dla budynku liczy się dla średniej
    temp. zewn. -20 oC. Zatem jak ktoś nie przewymiaruje
    grzejników to przy niższych temperaturach w ponmieszczeniach
    jest poniżej 20 oC.
    Sprawność kotła jest tym wyższa im niższa jest temp. saplin.
    Jeśli jdnak w wymienniki cześć pary wodnej ze spalin zacznie
    się wykrapalć, dojdzie do możliwości korozji.
    Istotna jest dobra wydojność pompy cyrkulacyjnej, aby jak największa
    część grzejnika była gorąca- tym samym rośnie moc zainstalowanych
    grzejnikow.