  • 41. Data: 2019-02-04 20:29:33
    Temat: Re: A co, gdy i do nas przyjdzie -40 stopni?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Myślę, że przy takich mrozach, jak nie wiałoby jakoś strasznie, to
    > spłaszczyłbym trochę krzywą grzania ;-)

    Krzywa ma max, nie urośnie do 100C ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2019-02-04 20:46:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-02-04 o 20:22, Marcin N pisze:

    > Zakładam, że przy -40 stopniach wentylacja może być naprawdę ograniczona
    > - inaczej może nie uda się dogrzać domu. Pamiętajmy, że rozpatrujemy
    > wariant awaryjny.

    A jaka różnica czy nie dogrzejemy gazem czy alkoholem?
    Zresztą w sporej części Rosji mają zimą temperatury poniżej -40*, grzeją
    się gazem i nie słychać o masowych uduszeniach/zatruciach.

  • 43. Data: 2019-02-04 20:56:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir pisze:

    > A jaka różnica czy nie dogrzejemy gazem czy alkoholem?
    > Zresztą w sporej części Rosji mają zimą temperatury poniżej -40*,
    > grzeją się gazem i nie słychać o masowych uduszeniach/zatruciach.

    Jednak część Rosjan jest bojaźliwa i wybiera drugą z wymienionych
    metod ogrzewania. I wcale nie wygląda na niedogrzanych.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2019-02-04 22:01:08
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 13:39, zhbick pisze:
    > Użytkownik "abn140"  napisał w wiadomości grup

    > Kasza się robi.

    Propylenowy (ten nietoksyczny) to już przy - 12 czy -15'C  Jak jest
    czysty tzn. przy stężeniu 100%

    Aby obniżyć jego temperaturę zamarzania do prawie -60'C trzeba go
    rozcieńczyć wodą, aby uzyskać stężenie 70%

    Etylenowy zachowuje się inaczej, bo przy stężeniu 70-100% ma temperaturę
    zamarzania rzędu -55 do prawie -60'C.

    Ale jest toksyczny i nie wolno go używać w instalacjach domowych.

  • 45. Data: 2019-02-04 23:21:04
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 03.02.2019 o 13:58, Marcin N pisze:
    > Moja pompa ciepła przejdzie na czysty prąd przy około -15 stopni. Mam
    > wbudowane grzałki o mocy 3 kW. Nie mam pojęcia, jaką temperaturę
    > utrzymam tym w domu (125 m2, ściany współczynnik lambda 0.11).
    >
    > A jak to widzicie u siebie?

    zawsze można wyjechać do cieplejszych krajow, np. do USA, ponoć Chicago
    pogoda rewelacja ;)

  • 46. Data: 2019-02-04 23:48:05
    Temat: A co, gdy i do nas przyjdzie -40 stopni?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wylacz pompe i wlacz na dwie doby grzalke. Zobaczysz jak sie zachowa ogrzewanie przy
    temperaturach jakie teraz masz, majatku nie stracisz.