  • 31. Data: 2019-02-04 08:16:10
    Temat: Re: A co, gdy i do nas przyjdzie -40 stopni?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 03.02.2019 13:58, Marcin N wrote:
    > Moja pompa ciepła przejdzie na czysty prąd przy około -15 stopni. Mam
    > wbudowane grzałki o mocy 3 kW. Nie mam pojęcia, jaką temperaturę
    > utrzymam tym w domu (125 m2, ściany współczynnik lambda 0.11).
    >
    > A jak to widzicie u siebie?

    Mam gaz 1-funkcyjny z pogodówką.
    Myślę, że przy takich mrozach, jak nie wiałoby jakoś strasznie, to
    spłaszczyłbym trochę krzywą grzania ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 32. Data: 2019-02-04 09:31:31
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    oj nie za malo? glikol zamarza w sposob niszczycielski jak woda czy jakos na
    grysik jakis?
    tyle to juz bywalo nawet nie tak dawno.
    za komuny to co moment.
    ale -40 nie pamietam.
    coby miec -40 niechwilowo tylko na pare dni, to jest to kontynentalna
    pogoda.
    jak sama nazwa wskazuje potrzebny jest do tego kontynent.
    nie lapiemy sie. z 2kola km. brakuje....

  • 33. Data: 2019-02-04 10:31:33
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 lutego 2019 09:31:33 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > oj nie za malo? glikol zamarza w sposob niszczycielski jak woda czy jakos na
    > grysik jakis?
    > tyle to juz bywalo nawet nie tak dawno.

    u mnie , dolny sląsk, to nie pamiętam nawet kiedy tak było

    b.

  • 34. Data: 2019-02-04 11:51:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-03 o 22:16, l...@g...com pisze:
    > Kolarzy bym nie wystawial na mróz, bo o ile pamietam zdrowy osobnik w spoczynku
    daje ze 100 Wat, a co dopiero kręcący. Istne Perpetuum Mobile.

    Stado kolarzy można owinąć wężownicami z pompy ciepła, zawsze to nieco
    lepszy COP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2019-02-04 12:54:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Mogą pedałować na zewnątrz, będą szybciej kręcić.
    No tak, najlepsze są proste rozwiązania. Dlaczego na to nie wpadłem?
    Jacek
    PS
    Dramatyczna sytuacja w Bieszczadach! Kumpel mówi, że śnieg pada od
    tygodnia, temperatura ok. -16, wiatr do 100 km/h.
    Są odizolowani od świata, a teściowa cały czas puka w okno. Jeśli szybko
    nic się nie zmieni, to będzie ją musiał wpuścić do środka.?

  • 36. Data: 2019-02-04 13:39:34
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup

    > oj nie za malo? glikol zamarza w sposob niszczycielski jak woda czy jakos
    > na grysik jakis?

    Kasza się robi.

  • 37. Data: 2019-02-04 17:31:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-02-04 o 06:33, Marcin N pisze:

    > Spalanie gazu z butli w domowych warunkach (bez wentylacji) może
    > generować nieodpowiednie produkty spalania.

    > Biokominek spala się do wody i CO2, przy czym tego CO2 jest tyle, ile
    > generują dwie dorosłe osoby.

    Kto powiedział, że bez wentylacji? Jedno i drugie źródło potrzebuje
    powietrza. Poza tym wielu ludzi używają kuchenek gazowych bez
    najmniejszych problemów.

  • 38. Data: 2019-02-04 17:53:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek donosi:

> [...]
    > Są odizolowani od świata, a teściowa cały czas puka w okno. Jeśli
    > szybko nic się nie zmieni, to będzie ją musiał wpuścić do środka.

    -- Podobno u was w Omsku macie dzisiaj minus 55 stopni.
    -- Co ty opowiadasz, u mnie jest tylko minus 20.
    -- Ale w telewizji mówili!
    -- Co oni tam w Moskwie mogą wiedzieć ile jest w Omsku.
    -- To jak...
    -- Mówię ci, że 20. No, chyba że na zewnątrz.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2019-02-04 18:00:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.02.2019 o 09:31, abn140 pisze:
    > oj nie za malo? glikol zamarza w sposob niszczycielski jak woda czy jakos na
    > grysik jakis?
    Sprawdziłem na własnym bolidzie marki PF 125p.
    Zamarza na kaszę, ale niczego nie rozsadza i nawet zamarznięta pompa
    wody się normalnie kręci. Miałem wtedy Borygo z wodą 1:2 czyli glikol z
    wodą 1:4.
    Jacek

  • 40. Data: 2019-02-04 20:22:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-04 o 17:31, nadir pisze:

    > Kto powiedział, że bez wentylacji? Jedno i drugie źródło potrzebuje
    > powietrza. Poza tym wielu ludzi używają kuchenek gazowych bez
    > najmniejszych problemów.

    Zakładam, że przy -40 stopniach wentylacja może być naprawdę ograniczona
    - inaczej może nie uda się dogrzać domu. Pamiętajmy, że rozpatrujemy
    wariant awaryjny.

    --
    MN