  • 21. Data: 2019-02-03 21:42:57
    Temat: Re: A co, gdy i do nas przyjdzie -40 stopni?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Feb 2019 20:58:43 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Mogą pedałować na zewnątrz, będą szybciej kręcić.

    Ze szkoły (podstawowej) luźno pamiętam, że prędkość atomu obniża się wraz
    ze spadkiem temperatury. Czy nie dotyczy to także kolarzy?

    Mateusz

  • 22. Data: 2019-02-03 21:48:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ujmij bo masz z czego. Powiedzmy ze przez chwile 120-150W.

  • 23. Data: 2019-02-03 21:53:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Krowa to skatina jak mawiaja bracia ze wschodu. Kot, pies to nie skatina.

  • 24. Data: 2019-02-03 21:54:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Ze szkoły (podstawowej) luźno pamiętam, że prędkość atomu obniża
    > się wraz ze spadkiem temperatury. Czy nie dotyczy to także kolarzy?

    Kiedyś byłem na siłowni, mieli tam takie rowerki. Ale nie była to
    siłownia atomowa.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2019-02-03 22:16:21
    Od: l...@g...com

    Kolarzy bym nie wystawial na mróz, bo o ile pamietam zdrowy osobnik w spoczynku daje
    ze 100 Wat, a co dopiero kręcący. Istne Perpetuum Mobile.

  • 26. Data: 2019-02-03 23:00:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2019 13:58:39 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Moja pompa ciepła przejdzie na czysty prąd przy około -15 stopni. Mam
    > wbudowane grzałki o mocy 3 kW. Nie mam pojęcia, jaką temperaturę
    > utrzymam tym w domu (125 m2, ściany współczynnik lambda 0.11).

    dołozysz po farelce w każdym pokoju i obleci

    > A jak to widzicie u siebie?

    -40 to nie tragedia, dałoby radę choć rachunki byłyby nieciekawe.
    Glikol w solarach mam na -20 ustawiony :)

    b.

  • 27. Data: 2019-02-03 23:03:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Feb 2019 14:00:02 -0800, Budyń wrote:

    > dołozysz po farelce w każdym pokoju i obleci

    Weź poprawkę na to, że przy -40 wszyscy będą tak kombinować... Nie mam
    przekonania czy sieć energetyczna jest na to przygotowana.

    Mateusz

  • 28. Data: 2019-02-03 23:08:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 19:25, Marcin N pisze:
> [...]
    -za-darmo-zobacz-jak-on-to-robi-film-zdjecia/ar/8461
    59

    > Link to jakieś bzdury.
    >
    > Najlepszym pomysłem "awaryjnym" wydaje się biokominek. Wartość opałowa
    > etanolu to prawie 20 MJ / litr. To równowartość ponad 5 kWh energii,
    > czyli tyle ciepła, le daje "farelka" chodząca pełną mocą przez 2 i pół
    > godziny.
    Mój daje 14kw z czego 70% "idzie" w wodę, więc szału z bio nie ma.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 29. Data: 2019-02-03 23:51:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    > wbudowane grzałki o mocy 3 kW. Nie mam pojęcia, jaką temperaturę
    > utrzymam tym w domu (125 m2, ściany współczynnik lambda 0.11).

    Jak dowali -40 to smog zniknie. Wszystkie duszone 15-20-25kW węglowce w
    końcu odetchną pełną parą i nieduszone - przestaną generować cały ten
    syf ;]

    Moje CO liczone dla -20stC to 7kW. Więc dla -40stC będzie trzeba 10,5kW.
    3,5kW to dwie farelki dadzą. Acz ja mam jeszcze awaryjnie kominek wodny
    i elektryczny piecyk 12kW :) Tragedii nie będzie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2019-02-04 06:33:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 20:09, nadir pisze:

    > Ale to lekko bez sensu, żeby destylować w domowych warunkach a potem to
    > spalać. Trzeba by znaleźć inne źródło taniego alkoholu.

    > Podobnie cenowo wychodzi promiennik i gaz z butli

    Spalanie gazu z butli w domowych warunkach (bez wentylacji) może
    generować nieodpowiednie produkty spalania.

    Biokominek spala się do wody i CO2, przy czym tego CO2 jest tyle, ile
    generują dwie dorosłe osoby.

    --
    MN