  • 11. Data: 2019-02-03 20:03:33
    Temat: Re: A co, gdy i do nas przyjdzie -40 stopni?
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Feb 2019 10:34:19 -0800, Lisciasty wrote:
    > To nawet niegłupie. Ile kosztuje litr spirytu z domowej destylarki?
    > Kiedyś słyszałem że 2zł, ale to już pewnie nieaktualne...
    > Ale jakby ta cena była realna, to 40 groszy za kWh awaryjnego ciepła nie
    > brzmi wcale źle :]

    Niepotrzebne kombinowanie. Nie bez powodu ludzie, wcale nie tak dawno
    temu, w zimowe miesiące mieszkali ze zwierzętami domowymi. Jeśli
    faktycznie -40 nas napadnie, to wystarczy ten sposób wdrożyć na nowo. I
    przynajmniej będzie do kogo pogadać wieczorem przy herbacie.

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-02-03 20:07:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > Kiedyś słyszałem że 2zł, ale to już pewnie nieaktualne...
    > Ale jakby ta cena była realna, to 40 groszy za kWh awaryjnego ciepła

    Cena pewnie zależy też od tego, czym grzana destylarka. Gdyby tak pompą
    ciepła, to może być jeszcze taniej.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2019-02-03 20:09:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > faktycznie -40 nas napadnie, to wystarczy ten sposób wdrożyć na nowo.
    > I przynajmniej będzie do kogo pogadać wieczorem przy herbacie.

    To one piją herbatę?!

    Jarek

    --
    Dopóki ciebie, ciebie nam pić
    Póty jak w niebie, jak w niebie nam żyć

  • 14. Data: 2019-02-03 20:09:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-02-03 o 19:34, Lisciasty pisze:

    > To nawet niegłupie. Ile kosztuje litr spirytu z domowej destylarki?
    > Kiedyś słyszałem że 2zł, ale to już pewnie nieaktualne...

    Ale to lekko bez sensu, żeby destylować w domowych warunkach a potem to
    spalać. Trzeba by znaleźć inne źródło taniego alkoholu.

    > Ale jakby ta cena była realna, to 40 groszy za kWh awaryjnego ciepła
    > nie brzmi wcale źle :]

    Podobnie cenowo wychodzi promiennik i gaz z butli.

  • 15. Data: 2019-02-03 20:12:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Ale to lekko bez sensu, żeby destylować w domowych warunkach a potem
    > to spalać. Trzeba by znaleźć inne źródło taniego alkoholu.

    Można zgadać się z sąsiadem i poczyić wymianę produktów destylacji.
    Stosunki międzyludzkie też na tym zyskają.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2019-02-03 20:18:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 03 Feb 2019 20:09:03 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > To one piją herbatę?!

    No ba, przecież krowa też człowiek!

    Mateusz

  • 17. Data: 2019-02-03 20:20:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > No ba, przecież krowa też człowiek!

    A wielbłąd?

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2019-02-03 20:27:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    > A wielbłąd?

    Wielbłąd nie bo obywa się bez produktów destylacji.

  • 19. Data: 2019-02-03 20:49:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 03.02.2019 o 17:47, Marcin N pisze:

    > Silny kolarz generuje moc rzędu 400W. Szału nie ma... Potrzeba by z 10.
    Trzeba by doliczyć straty na wietrzenie pomieszczenia z tymi kolarzami,
    chociaż od smrodu podobno jeszcze nikt nie umarł ;-)
    Jacek

  • 20. Data: 2019-02-03 20:58:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Trzeba by doliczyć straty na wietrzenie pomieszczenia z tymi kolarzami,
    > chociaż od smrodu podobno jeszcze nikt nie umarł ;-)

    Mogą pedałować na zewnątrz, będą szybciej kręcić.

    --
    Jarek