  • 1. Data: 2011-01-05 14:03:38
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "jacek" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ig1rb7$mom$1@speranza.aioe.org...
    > tak sobie siedze i mysle czy nie zrobic sobie elektrowni w domu :)
    >

    > spalając w nim olej opałowy powinienem srednio otrzymac z 3 litrów na
    > godzinę ponad 20KW/h pradu i 15KW/h ciepła w postaci gorącej wody
    > chłodzącej
    > silnik.
    > daje to wg dzisiejszych cen okolo 49 groszy za KW/H pradu i 0 za ciepłą
    > wodę.
    Prąd w jednej taryfie kosztuje ok 52gr
    W dwutaryfowym planie kosztuje 59/31gr

    > Oczywiscie nie uwzgledniajac kosztów amortyzacji sprzętu, olejów itp.
    > Sam agregat z 4-o culindrowym leylanda silnikiem kosztuje 20 tys i ma
    > pradnicę około 35 KVA

    Za 20tys zł masz prawie 39tys kWh z elektrowni czyli prąd na ponad 10lat.

    > Czy to jest bardzo głupi pomysł?

    Kwestia policzenia co sie komu opłaca.

    Krzysiek

  • 2. Data: 2011-01-05 14:17:01
    Od: "Papa Smurf" <toważy...@g...ał>

    Órzytkownik "Kris" napisał:

    > Za 20tys zł masz prawie 39tys kWh z elektrowni czyli prąd na
    > ponad 10lat.

    ale nie doliczyłeś ciepłej wody!:O)

  • 3. Data: 2011-01-05 14:17:05
    Od: "Papa Smurf" <toważy...@g...ał>

    Órzytkownik "Jan Werbinski" napisał:
    > Jak ja liczyłem, to licząc 5 zł za litr benzyny jedna kWh kosztuje 3 zł.
    > Przy pewnych agregatach można zejść do 1,5-2 zł/kWh. Czyli znacznie
    > drożej, niż z elektrowni.

    w paliwie jest "pdatek drogowy" w popale go nie ma, ale i tak jakiś podatek
    tam jest, wic mżna pokombinować z jakimś jeszcze tańszym paliwem
    nieopodatkowanym, wyjdą grosze:O)

  • 4. Data: 2011-01-05 15:07:16
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2011-01-05 17:49:54
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Do rozważenia jest jeszcze gaz generatorowy z odpadów drzewnych.

  • 6. Data: 2011-01-05 20:41:26
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-05 16:07, Jan Werbinski pisze:

    > Jak ja liczyłem, to licząc 5 zł za litr benzyny jedna kWh kosztuje 3 zł.
    > Przy pewnych agregatach można zejść do 1,5-2 zł/kWh. Czyli znacznie
    > drożej, niż z elektrowni.

    Po 5zł to jest do napędzania samochodów.
    Można kupić paliwo (ropę) rolniczą, dla motorowodniaków - która powinna
    być zdecydowanie tańsza od tej ze stacji benzynowej dla pojazdów
    samochodowych.
    Można zasilać silnik agregatu paliwami zastępczymi, typu olej rzepakowy :D

    Pozdrawiam !!

    PS: Możliwości jest wiele, a nie tylko po 5zł za litr z cepeenu ;P

  • 7. Data: 2011-01-05 20:52:44
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:ig2l1h$erv$1@news.onet.pl...
    > PS: Możliwości jest wiele, a nie tylko po 5zł za litr z cepeenu ;P

    W latach gdy benzyna była na kartki i stało się po nią po kilka dni w
    kolejce jeździłem swoim komarkiem na rozpuszczalniku. Tylko straszne
    nagary zostawiał.

    Marek

  • 8. Data: 2011-01-05 22:15:43
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > Można kupić paliwo (ropę) rolniczą, dla motorowodniaków - która powinna
    > być zdecydowanie tańsza od tej ze stacji benzynowej dla pojazdów

    Liczyłem to dla swojego agregatu, którego żywotność wynosi około 1500
    godzin. Zatem do kosztu paliwa 3 zł/kWh należy doliczyć koszt agregatu,
    który wynosi 0,60 zł/kWh. Zatem sam koszt agregatu to cena prądu w droższej
    taryfie, a paliwo to jeszcze kilka razy więcej.

    > Można zasilać silnik agregatu paliwami zastępczymi, typu olej rzepakowy :D
    >
    > Pozdrawiam !!
    >
    > PS: Możliwości jest wiele, a nie tylko po 5zł za litr z cepeenu ;P

    Jak się ma takie możliwości, to się z nich ma tyle kasy że ma się w dupie
    ceny energii.

  • 9. Data: 2011-01-06 10:19:47
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-05 23:15, Jan Werbinski pisze:

    > Jak się ma takie możliwości, to się z nich ma tyle kasy że ma się w
    > dupie ceny energii.

    Ja mam na myśli możliwości wlania paliwa do baku agregatu - przypominam,
    agregat nie jest pojazdem samochodowym i nie obowiązują go obostrzenia
    jak samochody. Możesz wlać w bak cokolwiek co silnik jest w stanie
    spalić, a nie jest obciążone wysoką akcyzą - tak jak paliwa wlewane na
    stacji do baków.

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2011-01-06 14:19:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.01.2011 11:19, Czarek Daniluk pisze:

> [...]
    > jak samochody. Możesz wlać w bak cokolwiek co silnik jest w stanie
    > spalić, a nie jest obciążone wysoką akcyzą - tak jak paliwa wlewane na

    Tylko że de facto popełniasz w tym momencie przestępstwo skarbowe - bo
    od takiego paliwa spalanego w generatorze zasadniczo należałoby
    odprowadzić akcyzę.

    Tak, wiem - to chore.

    Ale ktoś musi płacić za przygody w Iraku i Afganistanie, powodziowe
    kampanie wyborcze, trwonienie kasy na miesiące żałoby, kampanie walki ze
    złem wcielonym (i później pewnie także odszkodowania za łamanie przy
    okazji prawa) czyli "aferę dopalaczową" oraz generalną niekompetencję i
    pazerność rządzących.

    I za lata podobnej aktywności innych ekip.