  • 1. Data: 2011-01-05 19:11:36
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]

    > Sam agregat z 4-o culindrowym leylanda silnikiem kosztuje 20 tys i ma

    > pradnicę około 35 KVA

    > jest to sprzet do pracy ciagłej, ale mysle ze wystarczy jak bedzie pracował

    > tylko w ciagu dnia, przez noc dom sie nie wychłodzi, bo jest murowany i

    > solidnie ocieplony.

    > Myślę że byłbym w stanie to wsadzić do kotłowni i stawając na eleastycznych

    > nogach w celu unikniecia przenoszenia drgan, samą kotłownie też wyciszyć tak

    > zeby halas sie nie przenosił.

    > Tłumik który bedzie równiez odbierał ciepło do wody na tyle wyciszy spaliny

    Troche się pomylileś w obliczeniach. Diesel na sprawnoś ponad 30%. Czyli
    uzyskasz 70% ciepla i 30% możesz zamienić na prąd. Jak Ci zalezy na cieple to
    benzynowy lepszy. Jesli masz gaz z rury to bedzie tanie paliwo. Na dodatek masz
    80% ciepla i 20% mozesz przeznaczyć na prace mechaniczną. W sumie sprawnośc
    pieca do co w okolicach 80% nie jest taka najgorsza. Przy silniku jako zrodle
    ciepla spaliny mozesz wychlodzic do temperatury otoczenia bo nie ograniczają Cie
    ciagi kominowe zalezne od temperatury spalin, bo z silnika spaliny ida pod
    cisnieniem. Trwalosc silnika spalinowego pracujacego w ustalonych warunkach jest
    niestety niezbyt duza i wynosi do 10 tysiecy godzin.Trochę ponad rok ciąglej
    pracy. Dla mnie, jesli bezproblemowo dostepny jest wegiel drewno gaz, sensu w
    tym nie ma. Jak już bym mial spalac paliwo zeby cieplo zrobc to lepiej spalic je
    w dedykowanym piecu. A za koszty zakupu nowych silnikow spalinowych, lub kosztow
    remontu wyeksploatowanych, taniej kupic prad.

  • 2. Data: 2011-01-07 09:34:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    mnie kiedyś uczono, że bardzo dobry diesel potrzebuje ok 120g ON na KMh
    czyli jakieś 165g na kWh co odpowiada ok 220mL na kWh

    sprawność supernowoczesnego diesla jest na poziomie 34-45% (szok że tak
    dużo!)

    teraz policz wszystko od początku.....

  • 3. Data: 2011-01-07 16:46:09
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > mnie kiedyś uczono, że bardzo dobry diesel potrzebuje ok 120g ON na KMh
    > czyli jakieś 165g na kWh co odpowiada ok 220mL na kWh

    ... i litr opałowego za 3zł80 gr

  • 4. Data: 2011-01-07 17:01:14
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > ... i litr opałowego za 3zł80 gr

    I wychodzi, że po zainwestowaniu kilkudziesięciu tysięcy opłacalność w
    porównaniu z małym agregatem owszem wzrosła, ale dalej jest grubo poniżej
    kosztu prądu z elektrowni.

    Gdyby było inaczej to już ktoś by na to wpadł.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2011-01-07 21:53:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik qlphon napisał:

    > mnie kiedyś uczono, że bardzo dobry diesel potrzebuje ok 120g ON na KMh
    > czyli jakieś 165g na kWh co odpowiada ok 220mL na kWh

    Bardzo dobry i bardzo duży...

    --
    Darek