  • 11. Data: 2011-01-06 14:53:48
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
    Od: "Papo Smurfso" <t...@g...ał>

    Órzytkownik "Jan Werbinski" napisał:
    > Liczyłem to dla swojego agregatu, którego żywotność wynosi około 1500
    > godzin. Zatem do kosztu paliwa 3 zł/kWh należy doliczyć koszt agregatu,
    > który wynosi 0,60 zł/kWh. Zatem sam koszt agregatu to cena prądu w
    > droższej taryfie, a paliwo to jeszcze kilka razy więcej.

    skąd taka żywotność?:O)
    1500 godzin to zaledwie 2 misiące ciągłej pracy:O)

  • 12. Data: 2011-01-06 15:34:35
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Ale ktoś musi płacić za przygody w Iraku i Afganistanie, powodziowe
    > kampanie wyborcze, trwonienie kasy na miesiące żałoby, kampanie walki ze
    > złem wcielonym (i później pewnie także odszkodowania za łamanie przy
    > okazji prawa) czyli "aferę dopalaczową" oraz generalną niekompetencję i
    > pazerność rządzących.

    Zapomniałeś o KLERZE

    MS

  • 13. Data: 2011-01-06 16:46:30
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-01-06 15:19, Andrzej Lawa pisze:

    > Tylko że de facto popełniasz w tym momencie przestępstwo skarbowe - bo
    > od takiego paliwa spalanego w generatorze zasadniczo należałoby
    > odprowadzić akcyzę.
    >
    > Tak, wiem - to chore.

    Chwila chwila - akcyza należy się tylko od paliw które są wlewane do
    baków pojazdów samochodowych. Kiedyś ten temat przerabiał Janusz Weiss :)
    Pozdrawiam !

    PS:
    Przestępstwo skarbowe popełnisz jak wlejesz paliwo nie obłożone wysoką
    akcyzą do baku samochodu, jeśli spalisz je w czymś innym to nie.

  • 14. Data: 2011-01-06 18:49:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Tylko że de facto popełniasz w tym momencie przestępstwo skarbowe - bo
    > od takiego paliwa spalanego w generatorze zasadniczo należałoby
    > odprowadzić akcyzę.

    Nie. Od prądu wyprodukowanego. Możesz sobie postawić agregatownię
    pędzoną mazutem bezakcyzowym - ale wówczas podpadasz pod produkcje
    energii i musisz akcyzę za prąd ze źródeł nieodnawialnych zapłacić...

    > Tak, wiem - to chore.

    To co ja opisałem - nie mniej.

    --
    Darek

  • 15. Data: 2011-01-06 23:36:21
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Papo Smurfso" <t...@g...ał> napisał w wiadomości

    > skąd taka żywotność?:O)
    > 1500 godzin to zaledwie 2 misiące ciągłej pracy:O)

    Inwerterowy Kipor tak ma. Mnie wystarczy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2011-01-07 07:26:39
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 7 Sty, 00:36, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Inwerterowy Kipor tak ma. Mnie wystarczy.

    Masz popierdółkę a nie agregat ;P
    http://allegro.pl/agregat-pradotworczy-63-kva-andori
    a-diesel-s-324-i1383389392.html
    Agregat to jest to.
    Ciekawe tylko jakie ma to zużycie paliwa na godzinę pracy ;) i w
    przypadku tego agregatu mogłoby być już sporo ciepła do odzysku w
    ogrzewaniu chałupy :D
    I żywotność na pewno większa jak 1500h pracy ;)

    Pozdrawiam !

  • 17. Data: 2011-01-07 08:12:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.01.2011 17:46, Czarek Daniluk pisze:

> [...]
    > Przestępstwo skarbowe popełnisz jak wlejesz paliwo nie obłożone wysoką
    > akcyzą do baku samochodu, jeśli spalisz je w czymś innym to nie.

    Głowy nie dam, ale jak kiedyś szperałem przez przepisy to wynikło mi z
    nich, że za paliwo zużyte do wyprodukowania energii elektrycznej też się
    należy akcyza. Za to za cieplną już nie - co może rodzić interesujące
    konsekwencje przy generatorze używanym w np. 70% do ogrzewania ;)

  • 18. Data: 2011-01-07 08:35:21
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    ogrzewaniu chałupy :D
    I żywotność na pewno większa jak 1500h pracy ;)

    ==================

    Gówno które w swojej niewiedzy zaproponowałeś nie zasili mi sieci
    komputerowej, bo nie jest inwerterowy. Kosztuje 10 razy więcej i nie wiadomo
    ile pali. Jest drogi i nigdy mi się nie zwróci. I nie zabiorę go jedną ręką
    do samochodu.

    Mój Kipor daje stabilne zasilanie do komputerów i elektroniki. Po 1500
    godzin go wyrzucam i kupuję nowy. Koszt 1,5 zł za godzinę, to tylko mały
    procent kosztów jego działania, bo paliwo to 7,5 zł za godzinę.

  • 19. Data: 2011-01-07 09:36:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.01.2011 09:35, Jan Werbinski pisze:

    > Gówno które w swojej niewiedzy zaproponowałeś nie zasili mi sieci
    > komputerowej, bo nie jest inwerterowy.

    Zasili.

    > Kosztuje 10 razy więcej i nie wiadomo ile pali. Jest drogi i nigdy
    > mi się nie zwróci. I nie zabiorę go jedną ręką do samochodu.

    Wiesz, Jasiu... Trzeba być kompletnym janemwerbińskim, żeby nie dostrzec
    tak oczywistego żartu.

    > Mój Kipor daje stabilne zasilanie do komputerów i elektroniki. Po 1500
    > godzin go wyrzucam i kupuję nowy. Koszt 1,5 zł za godzinę, to tylko mały
    > procent kosztów jego działania, bo paliwo to 7,5 zł za godzinę.

    Hmm... 1,5l na godzinę, przy wartości opałowej benzyny daje to około
    44MJ na tę godzinę i to powinno dać około 12kWh. I nawet zakładając, że
    cały czas dawał z siebie 2kW (model za 1500zł ma max. 2kW) - co jest
    mocno naciągane z oczywistych względów - daje to sprawność około 16%. W
    rzeczywistości wyjdzie pewnie poniżej 10%. Mizernie.

  • 20. Data: 2011-01-07 09:44:33
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    wiadomości news:4d26def8@news.home.net.pl...

    > Zasili.

    Prądnica na korbę też zasili. Chodzi o jakość.

> [...]
    > mocno naciągane z oczywistych względów - daje to sprawność około 16%. W
    > rzeczywistości wyjdzie pewnie poniżej 10%. Mizernie.

    Mi nie chodzi o wydajność kWh z litra.