  • 21. Data: 2011-01-07 10:05:15
    Temat: Re: Agregat prądotwórczy na olej opałowy jako źródło ciepła
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 7 Sty, 10:44, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomościnews:4d26def8@news.home.net.pl...

    > Prądnica na korbę też zasili. Chodzi o jakość.

    Masz coś do jakości ?
    Czy Twój sprzęt komputerowy, jest sprzętem medycznym że potrzebujesz
    aż takiej jakości zasilania ?
    Sądzę, że agregat który pokazałem, po ustabilizowaniu obrotów silnika,
    zasiliłby spokojnie i Twoje komputery i komputery wszystkich Twoich
    sąsiadów w sporej okolicy - wszak 64kVA to nie licha moc.
    Patrząc na to, iż jest to zapewne zapas wojskowy to nie powinien
    grzeszyć jakością, bardziej obawiałbym się o silnik Andorii jak o
    przebieg napięcia z tego generatora.

    Pozdrawiam !

  • 22. Data: 2011-01-07 10:53:16
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    Patrząc na to, iż jest to zapewne zapas wojskowy to nie powinien
    grzeszyć jakością, bardziej obawiałbym się o silnik Andorii jak o
    =================================

    Nie wiem jak by Ci tu bez urazy powiedzieć, bo ludzie się obrażają jak się
    powątpiewa w ich kompetencje.

    Nie masz pojęcia na temat zasilania. Bladego pojęcia. Ani trochę.
    Jeśli chodzi o ekonomię, to jak wyżej.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2011-01-07 11:39:38
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 7 Sty, 11:53, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Nie wiem jak by Ci tu bez urazy powiedzie , bo ludzie si obra aj jak si
    > pow tpiewa w ich kompetencje.
    >
    > Nie masz poj cia na temat zasilania. Bladego poj cia. Ani troch .
    > Je li chodzi o ekonomi , to jak wy ej.
    >
    > --
    > Jan Werbi ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatnahttp://www.janwer.com/
    > Nasza siechttp://www.fredry.net/

    Za ty Ty masz największe pojęcie. EOT. Nie ma o czym dyskutować.

  • 24. Data: 2011-01-07 12:19:17
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > Prywatnahttp://www.janwer.com/
    > Nasza siechttp://www.fredry.net/

    Za ty Ty masz największe pojęcie. EOT. Nie ma o czym dyskutować.
    ==========

    Ooopsss, aj did it egejn...

  • 25. Data: 2011-01-07 21:49:14
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Czarek Daniluk napisał:

    > Masz coś do jakości ?
    > Czy Twój sprzęt komputerowy, jest sprzętem medycznym że potrzebujesz
    > aż takiej jakości zasilania ?

    Ale co on w ogóle chce od jakości zasilania? Im cięższy agregat
    (fizycznie - większy moment bezwładności mas wirujących) tym lepsza
    jakość zasilania. Agregaty inwertorowe wymyślono bo
    dziesięciokilogramowe agregaciki zmieniały częstotliwość po włączeniu
    jednej żarówki. Inwertorowy częstotliwość utrzyma, z napięciem już
    gorzej - zanim silnik poda większą moc to obroty siadają i napięcie za
    inwertorem takoż. Jeszcze akumulator w pracy buforowej by się przydał
    albo - właśnie stosowna masa wirująca żeby obroty do czasu podania
    wyższego momentu przez silnik utrzymać na stosownym poziomie.

    Wole ciężki obcowzbudny klasyczny jak lekki inwertorowy. Tylko
    asynchronicznych nie toleruję - prądnice asynchroniczne powinny pracować
    w dużej, sztywnej sieci.

    --
    Darek

  • 26. Data: 2011-01-08 09:15:51
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d278a5a$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

    Wole ciężki obcowzbudny klasyczny jak lekki inwertorowy. Tylko
    asynchronicznych nie toleruję - prądnice asynchroniczne powinny pracować

    Z grubsza jest tak jak piszesz. Dodatkową zaletą inwerterowych jest niższe w
    porównaniu z tradycyjnymi zużycie paliwa przy niepełnym obciążeniu. I teraz
    w mojej sytuacji ten mały agregat inwerterowy zasili cały dom (bez
    ogrzewania), więc jaki sens ma stosowanie dużego przewymiarowanego
    agregatu???
    Agregat żeby był ekonomiczny musi być dobrany dokładnie do potrzeb.
    Przewymiarowanie, to niepotrzebne duże zużycie paliwa.

  • 27. Data: 2011-01-10 07:53:48
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.01.2011 10:44, Jan Werbinski pisze:
    > w wiadomości news:4d26def8@news.home.net.pl...

    > Prądnica na korbę też zasili. Chodzi o jakość.

    Tia, o smak. Póki parametry mieszczą się w granicach tolerancji
    zasilacza (a są one dość szerokie - sporo z nich jest dostosowanych do
    pracy w zakresie 100-250V) urządzenie ma w nosie jak bardzo przebieg
    przypomina sinusoidę.

    Przecież wewnętrznie i tak te urządzenia pracują na zupełnie innych
    napięciach.

    [ciach]

    To widać.

  • 28. Data: 2011-01-10 08:35:03
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:igedud$plb$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > przypomina sinusoidę.
    >
    > Przecież wewnętrznie i tak te urządzenia pracują na zupełnie innych

    Moje UPS twierdzą, że nie masz racji.

  • 29. Data: 2011-01-10 08:42:03
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.01.2011 09:35, Jan Werbinski pisze:

    > Moje UPS twierdzą, że nie masz racji.

    Bo to złe UPSy są.

    Albo testowałeś z takim małym, gównianym dwusuwowym generatorkiem w
    okolicach 500W - one są wybitnie niestabilne.

    To po pierwsze.

    Po drugie UPS ma za zadanie dość upierdliwie badać "jakość"
    dostarczanego prądu elektrycznego i z tego powodu bywa nadgorliwy.

    Prosty przykład: mój zasilacz od laptopa jest dostosowany do napięć od
    100 do 240V (a dodając zwykle przyjmowaną tolerancję, przypuszczam że
    bez problemów działałby w zakresie 90-260).

    Teraz pokaż mi dostosowany do europejskiej sieci UPS, który mając na
    wejściu 110V - nawet idealnej sinusoidy - nie przełączy się na zasilanie
    bateryjne...