  • 1. Data: 2013-02-20 22:47:36
    Temat: Alarm domowy z powiadomieniem
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Zamierzam w ponad 20 letnim domu założyć alarm z powiadomieniem.
    Nie bardzo widzi mi się instalacja przewodów więc raczej jakaś wersja
    bezprzewodowa. Mam 11 okien na parterze i 10 piwnicznych plus 3 drzwi
    wejściowe. Czy zamiast czujników na okna sprawdza się czujnik zbicia
    szyby? Czy ktoś mi podpowie jakiej marki szukać?
    Na razie poczytałem trochę o Satel.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-02-21 07:35:57
    Temat: Re: Alarm domowy z powiadomieniem
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2013-02-20 22:47, Jacek pisze:
> [...]
    > wejściowe. Czy zamiast czujników na okna sprawdza się czujnik zbicia
    > szyby? Czy ktoś mi podpowie jakiej marki szukać?

    Witam
    Znajomy uparł się na zestaw bezprzewodowy firmy YALE. Jak dla mnie jest
    to troszkę zabawka gdyż zasięg czujki ruch pozostawia wiele do życzenia.
    Na razie uruchomiliśmy jedynie czujki na parterze + kontraktony +
    syrenę, bo na tyle nam czasu starczyło. Nie wiem jak z zasięgiem w
    dalszych odległościach od centrali. Centralka ma jakiś akumulatorek na
    podtrzymanie ale bez zdjęcia obudowy nie mogłem określić jaki. Zasilana
    jest przez zasilacz sieciowy 9V. Każdy kontrakton zasilany jest 1
    baterią AAA. Czujka posiada zasilanie na 3 baterie AAA. Zaś syrena
    zasilana jest bateriami R20 - 4 szt. Zatem wymiana zestawu baterii w
    całym alarmie jest dość kosztowna.
    Co do satela to już wyższa półka cenowa ale jednocześnie i lepsza
    jakość. Musisz dokładnie określić ile będziesz miał czujek, kontraktonów
    itp i w zależności od tego dobierasz odpowiedni model np. CA-64, no i do
    tego dedykowane klawiatury. Co do powiadamiania to jak masz linię
    telefoniczną to od razu wpinasz centralkę dokładając syntezator mowy lub
    moduł GSM LT-1 zastępujący linię telefoniczną.
    Niestety ale na temat czujnika zbicia szyby się nie wypowiem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-02-21 08:42:38
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Co do satela to już wyższa półka cenowa ale jednocześnie i lepsza

    Nie żartuj, że SATEL to wyższa półka cenowa za system o takich
    możliwościach, chyba nie widziałeś, ile kosztują systemy z możliwością
    sieciowania, mogące obsłużyć tysiące linii wejściowych.

  • 4. Data: 2013-02-21 08:52:00
    Od: "Zgredzik" <f...@n...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wejściowe. Czy zamiast czujników na okna sprawdza się czujnik zbicia
    > szyby? Czy ktoś mi podpowie jakiej marki szukać?

    Z satela najtańsze rozwiązanie w tym przypadku to będzie micra. Kwestia doboru
    czujników zależy od budżetu, szacowanego ryzyka i funkcji jakie ma spełniać system.
    Czujnik na oknie powinien teoretycznie wykryć już próbę jego otwarcia/wybicia.
    Czujnik zbicia zareaguje dopiero na zbicie szyby, ale raczej nie wykryje otwarcia
    skrzyła okna innym sposobem, czujka PIR zareaguje praktycznie dopiero po wejściu
    złodzieja do środka.

  • 5. Data: 2013-02-21 09:43:37
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-21 08:52, Zgredzik pisze:

> [...]

    czujka PIR

    zareaguje praktycznie dopiero po wejściu złodzieja do środka.

    dlatego przy bezprzewodówce dawałbym tylko piry, przy alarmie
    przewodowym - dodatkowo kontaktrony na roletach zewn. Więcej IMO w domku
    (do ochrony przed złodziejem) nie potrzeba

    Lukasz

  • 6. Data: 2013-02-21 09:45:26
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-21 08:42, Robson pisze:

    > Nie żartuj, że SATEL to wyższa półka cenowa za system o takich
    > możliwościach, chyba nie widziałeś, ile kosztują systemy z możliwością
    > sieciowania, mogące obsłużyć tysiące linii wejściowych.

    Ja widziałem. Jedyny plus to możliwość sieciowania, poza tym bardziej
    awaryjne od Satela mimo że kosztuje parę razy tyle...

    Lukasz

  • 7. Data: 2013-02-21 09:48:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2013 09:43:37 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:
    > Więcej IMO w domku
    >
    > (do ochrony przed złodziejem) nie potrzeba
    Oj zaraz kolega siudaski Ciebie z błędu wyprowadzi i napisze o ukrytym zamaskowanym
    pomieszczeniu itp

  • 8. Data: 2013-02-21 10:06:09
    Od: SJS <s...@p...pl>

> [...]
    > wejściowe. Czy zamiast czujników na okna sprawdza się czujnik zbicia
    > szyby? Czy ktoś mi podpowie jakiej marki szukać?
    Po pierwsze masz bardzo wysoki poziom zagrożenia
    Jeż samo to, że masz trzy drzwi wejściowe powoduje około dwunastokrotne
    zwiększenie zagrożenia w stosunku do domu z jednymi drzwiami.
    Dodatkowo zagrożenia dość potężnie generują okna w piwnicy czyli jest
    bardzo źle ale aby doradzić sensownie musiałbym wiedzieć ile pomieszczeń
    jest z oknami w piwnicy ponieważ są czujki bezprzewodowe kontaktronowe
    które mają wejście z czujek kontaktronowych przewodowych.
    Czyli jedna bezprzewodowa może obsłuzyć nawet kilka - kilkanaście
    przewodowych.

    Może się okazać, że wystarczy około 4-6 czujek bezprzewodowych
    kontaktronowych plus ok 20 przewodowych.
    Jak widać zakładam, że podstawowa agresja to wyważenie okna a nie jego
    rozbicie bo tak się dzieje w większości włamań - nie ma hałasu, nie ma
    odłamków które trzeba usunąć.

    Czujki ruchu PIR
    Dałbym tylko w pomieszczeniach szczególnie newralgicznych
    Do tych kontaktronowych dałbym od 2 do 4 czujek PIR czyli nie tak
    kosztownie a montaż powinien zająć nie więcej niz dzień.
    Jeśli wybierzesz Jablotron to możesz dodatkowo wybrać jedno, dwa miejsca
    z czujakmi PIR sprzężonymi z ukrytymi w nich kamerami
    Masz alarm, widzisz na ekranie komórki obraz tego co się dzieję w domu.
    Można też pomyśleć o torach lub czujka zewnętrznych bo są oferowane
    także bezprzewodowe - także z zasilaniem solarnym.
    ALe jest tyle możliwości, że to co napisałem jest tylko pokazaniem
    możliwości

    -

    --
    sjs

  • 9. Data: 2013-02-21 10:09:36
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-02-21 09:48, Kris pisze:

    > Oj zaraz kolega siudaski Ciebie z błędu wyprowadzi i napisze o ukrytym zamaskowanym
    pomieszczeniu itp

    Natomiast kolega Kris namówi cię na montaż systemów klasy SA-3 wg normy
    z 1993 roku albo wg specyfikacji technicznej Polalarmu co na jedno wychodzi

    --
    sjs

  • 10. Data: 2013-02-21 12:20:02
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-02-21 09:45, ddddddd pisze:

    > Ja widziałem. Jedyny plus to możliwość sieciowania, poza tym bardziej
    > awaryjne od Satela mimo że kosztuje parę razy tyle...

    To nie jest jedyny plus, ale jedyne rozwiązanie, jeśli masz czujek >128