  • 11. Data: 2013-02-21 18:45:12
    Temat: Re: Alarm domowy z powiadomieniem
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-21 12:20, Robson pisze:

    > To nie jest jedyny plus, ale jedyne rozwiązanie, jeśli masz czujek >128

    No zgadza się, bywa to jedynym rozwiązaniem.
    Ale bywają też obiekty (kurcze, całkiem sporo, chyba nawet większość)
    gdzie taka centralka obsługuje 20 czujników (raz montowałem Aritech'a
    Master'a chyba z 4 albo 5 czujnikami ;) albo co lepsze taka centralka
    robi tylko za kontrolę dostępu, a obok wisi Satel i obsługuje alarmówkę,
    a linie w centrali ATS leżą i się kurzą :)

    Lukasz

  • 12. Data: 2013-02-21 18:53:27
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-21 09:48, Kris pisze:

    > Oj zaraz kolega siudaski Ciebie z błędu wyprowadzi i napisze o ukrytym zamaskowanym
    pomieszczeniu itp

    pewnie że można, tylko po co? Chyba że przed domem stawia nowe Porsche,
    to i dom wtedy warto lepiej zabezpieczyć.
    Kontaktrony - jeśli na oknie a nie rolecie to zadziała max kilka sekund
    przed PIRem chroniącym ten obszar, a jeszcze dochodzi kwestia
    ewentualnego zbicia szyby. A jak już się w jakiś sposób złodziej
    dostanie do środka to bez PIRów ma wolną drogę.
    Ale oczywiście można, można też choćby czujkę na gaz usypiający powiesić
    - ale jak w okolicy nie było takiego przypadku a sypialnię mamy wysoko-
    to po co?

    Lukasz

  • 13. Data: 2013-02-22 10:14:45
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Zamierzam w ponad 20 letnim domu założyć alarm z powiadomieniem.
    > Nie bardzo widzi mi się instalacja przewodów więc raczej jakaś wersja
    > bezprzewodowa. Mam 11 okien na parterze i 10 piwnicznych plus 3 drzwi
    > wejściowe. Czy zamiast czujników na okna sprawdza się czujnik zbicia
    > szyby? Czy ktoś mi podpowie jakiej marki szukać?
    > Na razie poczytałem trochę o Satel.

    Podstawowe pytanie: Chcesz uniknąć włamania czy dowiedzieć się, że było?
    Czujka wewnątrz domu służy tylko do dowiedzenia się, że właśnie ktoś się
    włamał i zanim ktokolwiek zareaguje to złodziej już ucieka z łupami. Czujka
    na oknie ostrzega już przy próbie włamania dając kilka-kilkadziesiąt sekund
    więcej na reakcję odpowiednich służb. Najlepsze i w obecnych czasach już nie
    takie drogie jest wykrywanie intruza po wejściu na teren posesji. Oczywiście
    na profesjonalistów nic nie pomoże, ale na amatorów i pijaczków wyjący alarm
    + nagłe oświetlenie halogenem na środku trawnika działa doskonale :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-02-22 11:40:55
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-02-22 10:14, Ergie pisze:
> [...]
    > Czujka na oknie ostrzega już przy próbie włamania dając
    > kilka-kilkadziesiąt sekund więcej na reakcję odpowiednich służb.

    kilkadziesiąt sekund? przecież kontaktron musi się rozewrzeć na jakieś
    2-3cm więc tak naprawdę od takiego uchylenia do wejścia minie max kilka
    sekund - chyba że złodziej przyszedł się uczyć a nie kraść.
    Przypomniało mi się jak moja żona słyszała jakieś stuki na dole budynku
    - i tak przez pół godziny. Powiedziałem jej wreszcie że idę sprawdzić i
    jak będzie tam złodziej to sam mu wyniosę telewizor za to że ma taką
    cierpliwość ;)
    Kontaktron na rolecie jak najbardziej - nawet chyba lepiej jak roleta
    nie będzie antywłamaniowa - wtedy złodziejaszek ją podnosi, a tu zonk,
    od razu wyje :)

    > Najlepsze i w obecnych czasach już nie takie drogie jest wykrywanie
    > intruza po wejściu na teren posesji.

    i najfajniej generuje fałszywe alarmy :)

    Oczywiście na profesjonalistów nic
    > nie pomoże, ale na amatorów i pijaczków wyjący alarm + nagłe oświetlenie
    > halogenem na środku trawnika działa doskonale :-)

    a halogen jak najbardziej, z resztą sam sygnalizator powieszony na
    budynku odstraszy większość pijaczków...

    Lukasz