eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieArgumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f › Re: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
  • Data: 2020-04-05 12:53:14
    Temat: Re: Argumenty Użytkownika na poziomy zbiornik buforowy c.w.u do pieca 2f
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Apr 2020 12:14:40 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Wróżką, ani jasnowidzem nie jestem, aby się domyślać czego nie
    > napisałeś.

    No ale użyłem słów kluczy "buforowy" oraz "napełniany" co
    jednoznacznie determinuje rodzaj instalacji,. Wspomniałem również,
    że wężownica będzie tylko do odbierania ciepła z kominka, jako
    sezonowy dodatek więc nie będzie służyć jako źródło ogrzewania tej
    wody.
    No więc skoro ustaliliśmy szczegóły: czy poziomy/pionowy ma jakieś
    szczególne znaczenie w takim modelu, gdy zbiornik jest napełniany
    gorącą wodą?
    Cel bufora: pozbycie się naturalnego ograniczonego przepływu dla cwu
    z pieca 2f

    Rozważam dwa możliwe układy. Pierwszy uproszczony, sterowanie pompy
    napełniania piec-->bufor z oryginalnego regulatora temp. z
    bufora-bojlera (zamiast włączyć swoją grzałkę włączy pompę). Wada
    jest taka, że jak bufor się skończy to zimna woda z niego ostudzi to
    co wypływa z pieca i wtedy ciepłej praktycznie brak.

    Drugi to podłączenie pompy napełniania i zaworu pod istniejący
    sterownik sterujący innymi bebechami w kotłowni ale w przypadku
    opróżnienia bufora sterownik odcina go zaworem by nie mieszać ciepłej
    z zimną. Ciepła woda jest nadal ale o zmniejszonym przepływie (prosto
    z pieca).

    Pierwszy prostszy bo nie ma tego dodatkowego zaworu i nie muszą
    zmieniać softu sterownika, stąd zacznę chyba od tego.

    Kwestia główna - poziomy czy pionowy będzie miała tu jakieś
    znaczenie? Chociaż po napisaniu tego posta znalazłem pasujący mi
    montażowo pionowy (Galmet Neptun Kombi), który się zmieści, więc
    chyba dam sobie spokój z tym poziomym...

    --
    Marek