    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 25 Jun 2017 23:58:56 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Basen betonowy + fundament pod przeszklenie
    From: w...@a...com

    W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 17:20:20 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Cześć.
    >
    > Zastanawiamy się nad wykopaniem basenu około 10m2 w ogrodzie. Pewno nie
    > głebszego niż 90cm. Czyli maluszek.
    >
    > Przeglądam oferty i włosy dęba staja, baseny stalowe i "jakieś inne",
    > pewno z włókna, mają idityczne zakazy typu nie wolno wylewać wody
    > poniżej 1/2 albo nie wolno skakać ani robić za dużych fal (!) itd.
    >
    > Ponieważ wychodzi na to że są wykonane z kartonu poszukuje czegoś
    > solidniejszego.
    >
    > Based betonowy, solidnie zbrojony, wykafelkowany jak basen powinien,
> [...]

    Masz bardzo ambitny pomysl. Niestety budowa takiego basenu w naszych warunkach
    to nie lada jakie wyzwanie.
    Najpierw poguglaj i zobacz jak to się robi. Wpisz w gogle a scislej na You
    tubie słowa "swimming pool building", jest tam tego troche.

    Np tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=IOWFtsKEJkg

    Ja pare basenow widziałem i nawet jeden remontowałem. Lekko rzeciekal i na
    zime pozostal pusty co doprowadzilo do jego poważnej dewastacji. Mroz doszedł
    z boku sicany boczne popekaly i trzeba je było nawet spawac (konstrukcja była
    stalowa). Potem samo ulozenie folii uszczelniającej to była sztuka jaka. Gdy
    folia w czasie zalewania ulegla sfałdowaniu, musialem czesc wody spuscic aby ja
    na powrot wygladzic. Cisnienie wody daje bardzo nieprzewidywalne efekty.

    Ale jak już sam taki obiekt zbudujesz, będziesz mogl otworzyć firme, których
    jak dotad w Polsce chyba brak.
    Z moich obserwacji, na baseny, takie bardziej wypasione o wymiarach powiedzmy 8
    x 16 m, i glebokoci do 2.4 m w najgłębszym miejscu gdzie można skakać z deski
    i nurkować, w USA stać było tylko milionerow.

    Potem taki basen wymaga ciaglej opieki i konserwacji. Duzo chemii a glownie
    chloru idzie bo się zaraz glony czy inna zielenina w nim zalegna. Do
    czyszczenia stosuje się rozne jezdzace po dnie roboty.

    A ogrzewanie wody to już wyzsza szkola jazdy. Systemy grzewcze robi już inna
    firma. Wiem, ze pompy często wysiadaja a to wszystko kosztuje.

    Pzdr
    Tornad