  • Data: 2017-10-09 18:22:13
    Temat: Re: "Bez sąsiada się nie wybudujesz."
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-09 o 17:41, Adam Sz. pisze:

    > Skoro w środku niczego nie ma planu to obok może powstać spalarnia śmieci
    > - gdzie widzisz problem?

    Ale ten co się "nigdzie" wybudował będzie protestował, z czasem trzeba
    go będzie wywłaszczyć, a to wszytko czas i pieniądze.

    > Generalnie miasta powinny określić chociaż zgrubnie (to jest zdaje się
    > studium zagospodarowania przestrzennego) przeznaczenie ziemi na danym
    > terenie. No ale jak nie ma planu to inwestor buduje na własne ryzyko -
    > jego działka, jego budowa, jego ryzyko. Jak wybuduje pałac, a za 10 lat
    > wybudują obok ubojnie świnek - to będzie tylko i wyłącznie jego zmartwienie.

    Na razie to działa w drugą stronę.
    Kilkanaście kilometrów ode mnie, w pewnej wiosce facet kupił zabudowania
    po PGRze, no i zaczął z powrotem, jak to było ćwierć wieku temu, hodować
    świnie. Z tym, że między czasie na wieś sprowadziło się dużo miastowych,
    ziemia była tania to się pobudowali, i teraz im te chlewnie
    przeszkadzają, głównie smród, ale nie tylko. No i zaczęły się protesty,
    nasyłanie inspektoratów różnej maści, i facet zamiast prowadzić biznes
    musi się bujać ze wszystkimi.
    A w tym roku w najbliższej ode mnie wsi zaczęły się też protesty
    mieszkańców, bo firma z branży TLS, która kupiła zabudowania po dworcu
    kolejowym jakieś 2-3 lata temu, chce teraz wybudować magazyny.
    No i znowu "napływowym" przeszkadza, że przez środek wsi tiry będą
    jeździć, a oni sobie ostoję chcieli zrobić, tylko jakoś im do tej pory
    jedna z bardziej ruchliwych magistrali kolejowych w Polsce, z bocznicami
    włącznie, nie przeszkadzały. Zdążyli już zapomnieć z jakiego powodu
    działki tanio kupili.