  • 11. Data: 2011-05-04 16:08:02
    Temat: Re: Bin Laden i jego rezydencja :-)
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@t...fel> napisał w wiadomości
    news:iprs5i$ju9$1@opal.futuro.pl...

    > Bin Laden miał fajną kuchnię :-) Kafelki widzieliście ?

    Ja nie widzialem, ale oni zyja na zewnatrz, a my wewnatrz* wiec roznice
    powinny byc w druga w druga strone. W kazdym razie ja tak zaobserwowalem.

    *sprawdzic czy nie anglik - zyje wewnatrz ale pubu

  • 12. Data: 2011-05-04 18:31:03
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Najbardziej w Syrii i Maroku.

    W Syrii nie byłem, ale w Maroku wielokrotnie. Ostatnio jakies 4-5 lata temu
    i to co pisałem o tragicznej estetyce i bałaganie ma właśnie odniesienie też
    do tego kraju. Tragedia. Dom zamieszkały widać, że już sie prosi o remont a
    tam jeszcze graty po budowie. To taki typowy obrazek jaki mi utkwił np. po
    jeździe z Casablanki do Agadiru. Bardzo dużo domów też już zamieszkałych ale
    jeszcze nie ukończonych. To pewnie ma związek z ich systemem podatkowym. Ale
    taka generalna niechlujność wyłazi na każdym kroku.

    Mam też własną teorię na ten temat. Kobiety tam nie mają zbyt wiele do
    powiedzenia i generalnie to chłopy tam decydują o wszystkim a w tym i o
    wyglądzie domów i obejscia. A czy nam coś przeszkadza? :D Tam liczy się
    święty spokój a nie kwiatki na balkonie czy tarasie.
    No więc tam tak właśnie jest. tam nikomu nic nie przeszkadza i nic nie
    potrzeba. A i kobitki nie zrzędzą na każdym kroku;) Czego wszystkim
    grupowiczon życzę.

  • 13. Data: 2011-05-05 08:55:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > już zamieszkałych ale jeszcze nie ukończonych. To pewnie ma związek z ich
    > systemem podatkowym. Ale taka generalna niechlujność wyłazi na każdym

    Ale zauwazyles, ze mowa o architekturze a nie chlujnosci?

> [...]
    > No więc tam tak właśnie jest. tam nikomu nic nie przeszkadza i nic nie
    > potrzeba. A i kobitki nie zrzędzą na każdym kroku;) Czego wszystkim

    Mam tez swoja teorie, niektorzy Polacy sa tak niechlujni w dyskusji, ze sami
    nawet nie wiedza co chca napisac.

  • 14. Data: 2011-05-05 12:46:55
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Ale zauwazyles, ze mowa o architekturze a nie chlujnosci?

    Architektura to dużo więcej niż tylko sam kształt i forma budynku ważne jest
    jego wykończenie, usytuowanie i wkomponowanie w lokalny krajobraz. Więc
    trudno rozmawiać o wrażeniach architektonicznych jeśli budynek czy jego
    otoczenie jest niechlujne wykończone. Dla mnie nie ma tam nic specjalnego,
    mówię o przeciętnym poziomie budownictwa a nie o luksusowych hotelach czy
    rezydencjach lub centrach bogatych aglomeracji. Te ostatnie jest ciężko
    porównywać bo taki Dubai czy Doha to prawie całkowicie nowe miasta a w
    Europie centra są raczej o wiele starsze.

    > Mam tez swoja teorie, niektorzy Polacy sa tak niechlujni w dyskusji, ze
    > sami nawet nie wiedza co chca napisac.

    Upss, widzę że przechodzimy na dyskusję o języku polskim, dziękuję.

  • 15. Data: 2011-05-05 14:05:24
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > jest ciężko porównywać bo taki Dubai czy Doha to prawie całkowicie nowe
    > miasta a w Europie centra są raczej o wiele starsze.

    Nie musi byc zaden Dubaj i nawet starsze budynki, mimo faktycznego "zuzycia"
    po prostu sa fajnie zaprojektowane. Jak najbardziej wkomponowane, wyjecie
    ich do Europy daloby koszmarek.

    BTW swiezym wymagajacym okiem spojrzec po Polsce i mamy tez nieciekawy wynik

  • 16. Data: 2011-05-08 08:45:44
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Nie musi byc zaden Dubaj i nawet starsze budynki, mimo faktycznego
    > "zuzycia" po prostu sa fajnie zaprojektowane. Jak najbardziej
    > wkomponowane, wyjecie ich do Europy daloby koszmarek.

    Ponizej dwa linki do zdjec zrobionych tak na szybko, w Egipcie z nowo
    powstającego miasta.

    Przepraszam za jakość ale zdjęcia robiłem komórka i z oddali więc trochę
    kiepska jakość. Przy powiększeniu można jednak zobaczyć jak to wygląda.

    http://zapodaj.net/e995b85e8a61.jpg.html
    http://zapodaj.net/e01b480bc970.jpg.html

  • 17. Data: 2011-05-08 13:42:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    No i?

  • 18. Data: 2011-05-08 17:01:43
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    Nic, tylko tyle że ja w Egipskim przeciętnym budownictwie żadnej finezji
    architektonicznej nie widzę. A to miast i tak wygląda dość dobrze, więc nie
    wiem dalej w czym im nie dorównujemy?

  • 19. Data: 2011-05-09 13:51:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nic, tylko tyle że ja w Egipskim przeciętnym budownictwie żadnej finezji
    > architektonicznej nie widzę. A to miast i tak wygląda dość dobrze, więc
    > nie wiem dalej w czym im nie dorównujemy?

    Ale zauwazyles, ze pojedyncze zdjecia (na ktorych niewiele widac) z Egiptu
    nie stanowia przecietnego obrazka z Maroka badz Syrii?

  • 20. Data: 2011-05-09 19:23:37
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Ale zauwazyles, ze pojedyncze zdjecia (na ktorych niewiele widac) z Egiptu
    > nie stanowia przecietnego obrazka z Maroka badz Syrii?

    No to zasyp nas tymi perłami obecnego budownictwa z Maroka i Syrii. Dawaj,
    chętnie pooglądam!

    Może to jakaś skaza, ale ja tam wolę nasze budownictwo i naszą architekturę.
    Dziwi mnie, że takt łatwo przychodzi nam zachwycanie się cudzym a nie
    dostrzeganie tego co sami budujemy. Sam żadnych kompleksów w tej mierze nie
    powinniśmy mieć. Powiem więcej, uważam że przeciętnie jesteśmy sporo do
    przodu do takich krajów jak wspomniane przez Ciebie Maroko. W obecnym
    budownictwie nie ma tam nic ciekawego.