  • 71. Data: 2016-07-27 16:29:55
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 15:25:16 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W Polsce pompe ciepla wybiera co 10-ty inwestor,
    > w Niemcach co trzeci.
    Skąd masz te dane?
    Bo jakoś w moim mieście nie rzucił się w oczy nikt z PC
    Solary i panele fotowoltaiczne to i owszem ale PC nie.
    Może dlatego że miasto dobrze "zgazyfikowane"

  • 72. Data: 2016-07-27 17:05:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ktos kto zarabia dwa tysiace nawet nie mysli o budowaniu domu ogrzewanego pompa
    ciepla. Ktos taki nawet nie mysli o budowaniu domu ogrzewanego weglem.

  • 73. Data: 2016-07-27 18:31:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-27 o 15:25, Adam Sz. pisze:

    > Mam wujasa ktory 30 lat w Niemcach mieszkal i stamtad przywiozl do Polski
    > projekt budynku pasywnego. Wybudowal go jako jeden z pierwszych pasywniakow
    > w Polsce w Swiebodzimiu. Nie pamietam kiedy - grubo ponad 10 lat temu. Takze
    > jak najbardziej Niemcy sa duzo bardziej do przodu jezeli chodzi o ekologiczne,
    > nowoczesne budownictwo. W Polsce pompe ciepla wybiera co 10-ty inwestor,
    > w Niemcach co trzeci.

    Wszytko powyższe wynika tylko z tego, że energia jest tak pi*drzwi 4x
    droższa niż u nas, mam na myśli gaz i prąd, bo węglem to praktycznie
    nikt tam nie pali.
    Mieszkam na granicy z Niemcami, tu praktycznie 3/4 budowlańców,
    elektryków czy hydraulików pracuje w Niemczech, wszystkie markety
    budowlane wożą materiały budowlane po kilkaset kilometrów(oczywiście
    całe TIRy) i jak gadam z tymi ludźmi, to wcale nie odstajemy w
    technologiach, one są dla nas po prostu za drogie.
    Pompy ciepła są w nich w porównywalnych cenach jak u nas, ale oni
    zarabiają 3-4 razy tyle co my i stąd bierze się ich cała ekologia.
    Ogniwa fotowoltaiczne też stawiają tylko dlatego, że mają do nich
    dopłaty inaczej ekologie mieli by w dupie podobnie jak my.

  • 74. Data: 2016-07-27 18:46:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 11:51, Maniek4 pisze:
> [...]
    > Od jakiegos czasu widuje na ogrodzeniach banery "sprzedam". Kiedys ich
    > nie bylo, pozniej z rzadka a teraz to nic nadzwyczajengo. To samo
    > dotyczy mieszkan. Sprawa kolejna, to rozwoj umownie "nowych technologii"
    > w budownictwie (a moze marketingu) sprawia, ze ludzie na starsze domy
    > patrza mniej chetnie jak na budowane samemu. Wiec jezeli budowe zleci
    > sie od poczatku do konca to np. lokata kapitalu moze byc zadna. I idac
    > dalej, czy nie lepiej jak Kogutek mawia wynajac i reszte przepic i cos
    > zobaczyc, zwlaszcza kiedy bierze sie kredyt na dziesci lat?
    Zależy co kto lubi. Niektórzy w pewnym momencie potrzebują stabilizacji
    - dzieci, szkoła itd. Osobiście nie chciałbym się pewnego dnia
    przekonać, że właściciel zmienił plany odnośnie wynajmowanego mieszkania
    i mam się z niego w miarę szybko wynieść. Własne nie zapewnia takich
    "atrakcji". Pomijam już ceny wynajmu, które jakoś nie są specjalnie niskie.

    Maciek

  • 75. Data: 2016-07-27 20:28:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wlasciciel zyje z wynajmowania mieszkan w domach z mieszkaniami do najmu. Jak
    wynajmujacy nie pali w piecu deskami z podlogi to rozwiazanie umowy nie jest
    niemozliwe ale niezwykle trudne. Jesli najemca uzywa mieszkania zgodnie z
    przeznaczeniem i sie nie zgodzi na rozwiazanie umowy to tylko sad moze rozwiazac
    umowe ale moze nakazac wyprowadzenie lokatora pod warunkiem ze wlasciciel wskaze
    rownorzedne mieszkanie. Kamienicznicy dobrze zyja ze swoich nieruchomosci a znany im
    od lat placacy systematycznie czynsz lokator to skarb. Jak by bylo inaczej to
    wlasciciel kamienicy w ktorej mieszkam nie dokupowal by nowych kamienic. Mylisz najem
    w kamjenicach do najmu okazjonalnego. Czyli takiego ze ktos odziedziczyl po babci
    wlasnosciowe mieszkanie w bloku i je wynajmuje. W kamienicach ustawa chroni przede
    wszystkim lokatora a inna ustawa zwiazana z najmem okazjonalnym wlasciciela.

  • 76. Data: 2016-07-27 22:05:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 14:20:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Kurcze też jeżdżę do szwagierki w okolice Lubeki i jakoś nie zauważyłem żeby
    > niemcaszki specjalnie nowocześnie i energooszczędnie budowali.

    Nie muszą, mają blisko morze, więc zimy łagodne.

    > Te 20cm styro to jak yeti, ludzie o tym piszą a nikt nie widział;)

    Przy zamawianiu nikt okiem nie mrugnął nawet, mieli na stanie od ręki.

    > Więc jeszcze to takie popularne nie jest albo inwestorzy po prostu liczyć
    > potrafią i wychodzi im że na dzisiaj 20cm nie opłaca się.

    Nie ma to jak profesjonalne inżynierskie podejście, nie znam
    założeń ani warunków, ale na pewno "nie opłaca się".

    L.

  • 77. Data: 2016-07-27 22:56:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 22:05:22 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Przy zamawianiu nikt okiem nie mrugnął nawet, mieli na stanie od ręki.

    u mnie nie mieli, musialem zamawiac w tym roku troche. Mówili ze niepopularny.

    inwestorzy przewaznie niczego nie liczą - budują to co sobie wymarzyli, ganek,
    balkonik, subtelnie dobrane kolory desek tarasu itp. Ocieplenie stoi daleko w kolejce
    ważnosci.

    b.

  • 78. Data: 2016-07-27 23:03:14
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 15:50:55 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ups troche sie zagalopowalem :-)
    > Oczywiscie nie da sie sprzedac domu bez gruntu. I koniec ;)

    Nie dawno widziałem ofertę "oddam stodołę za darmo". Bez gruntu, trzeba sobie
    rozebrać i wywieźć.

    Domyślam się że nie o to ci chodziło ;)

    --
    bajcik

  • 79. Data: 2016-07-27 23:50:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 22:56:06 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > inwestorzy przewaznie niczego nie liczą - budują to co sobie wymarzyli, ganek,
    > balkonik, subtelnie dobrane kolory desek tarasu itp. Ocieplenie stoi daleko
    > w kolejce ważnosci.

    Może takie podejście jest kurna dobre? Ludzie jak słyszą o liczeniu
    zapotrzebowania na ciepło to patrzą jak na debila, hydrauliki po otrzymaniu
    schematu kotłowni powykreślali co im się widziało, bo stwierdzili
    że "z internetów ściągnął". Po naprostowaniu i korektach wielkie zadziwienie.
    O wentylacji to już w ogóle zero trybienia, jakbym mówił o fizyce kwantowej.
    Robię sam, ale teściowa dalej nie ogarnia, że okap kuchenny NIE będzie miał
    wylotu kominem ;) itp.
    Może to pieprznąć i wyjechać w Bieszczady, zamieszkać w drewnianym domku
    i odpuścić sobie te wszystkie głupoty? :P

    L.

  • 80. Data: 2016-07-27 23:54:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-25 o 20:11, nadir pisze:

    > Nie mieszajmy w to deweloperów.
    > Oni budują nie dla siebie tylko na sprzedaż, często na kredyt, z
    > najtańszych materiałów sprzedają domy/mieszkania najdrożej jak się da.

    No ale ceny dyktuja kupujacy, nie sprzedajacy. :-)

    > Żaden deweloper nie czeka jednak 10 lat aż mu się nieruchomość upłynni
    > bo by z torbami poszedł.

    Mo to czemu mieszkania i domy sie sprzedaja?

    Pozdro.. TK