  • 61. Data: 2016-07-26 16:32:11
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Co do tych urokliwych dzialek. W tv sa reportaze o problemach ludzi. Raz to dziury
    w drodze a innym razem ze obok kilkuletniego osiedla domkow polozonego w urokliwym
    terenie beda budowali linie wysokiego napiecia. Ze firma zbudowala magazyn i
    codziennie ciurkiem tiry jezdza. Byly anteny telekomunikacyjne, wiatraki,
    kompostownia smieci itp. Wszystko legalnie, zgodnie z wszystkimi przepisami z
    zachowaniem wiekszych niz wymagane stref ochronnych. Z dnia na dzien wartosc
    nieruchomosci w takich miejscach bardzo spada. A jak zaczynali budowac to ptaszki
    spiewaly, swierszcze cykaly.

    A liczyłeś ile jest reportaży o takich, których wyrzucili na bruk z
    mieszkania? Albo tych, których zaczął "kroić" nowy właściciel kamienicy
    lub doprowadził do tego, żeby sami się wynieśli. Liczyłeś osoby, które
    mieszkając w blokach czy kamienicach mieszkały w fajnej, zielonej
    okolicy, a później ponastawiali innych blokowisk, sklepów, gdzie o 6.00
    rano podjeżdżają TIR-y z towarem? Liczyłeś tych, którzy mieszkając w
    spokojnej okolicy zaczęli się bać wychodzić wieczorem na ulicę, bo po
    sąsiedzku bandziorstwo się wprowadziło, albo złodzieje? Bo za rogiem
    zadźgali, a po drugiej stronie pobili i okradli?

  • 62. Data: 2016-07-26 16:44:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 16:32:34 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    dziury w drodze a innym razem ze obok kilkuletniego osiedla domkow polozonego w
    urokliwym terenie beda budowali linie wysokiego napiecia.

    tak wlasciwie gdyby dało sie zassac troche energii z linii wysokiego napiecia (z ich
    strat -taka linia potrafi miec strat 40MW) to dzialki wzdłóż linii WN poszłyby w cene
    :-)
    Mam ze 100m do takiej linii :-)

    b.

  • 63. Data: 2016-07-26 23:12:56
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 12:32:16 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Jest jeszcze coś takiego jak kreowanie potrzeb
    > Żeby nie było że nie w temacie grupy to np o went mech napisze- w ostatnich
    > latach fajnie to wykreowano i stąd między innymi opinie na tej grupie że ci co
    > went mech nie mają to smród, grzyb i inne plagi więc went mech to obowiązek
    > bo jeszcze dodatkowo 80% koszty ogrzewania obniży.

    Odwiedzam czasem Niemiaszków w różnych stronach, każdy który się buduje
    ma rekuperację i niesmrodzące źródło ciepła. Dziwują się, kiedy im mówię
    że u nas prawie każdy palaczem w swoim nowym domu.
    Ukraińcy wczoraj nawiedzili moją budowę, dziwowali się macawszy styropian
    grubości 20cm, bo takich cudów to jeszcze nie widzieli.
    Jaki wniosek? Bliżej Ci do wschodu, niż zachodu, ale może to się kiedyś zmieni :]

    L.

  • 64. Data: 2016-07-27 03:41:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo pewno tam nie robia blokow styropianu metr na metr na trzy metry albo i wiekszych
    tylko od razu plyty 50x50x1. Fajnie sie dowartosciowywac tym ze gdzies indziej jest
    trzeci swiat a u nas juz wielki swiat. Nawet w fantazjowaniu trzeba miec umiar.

  • 65. Data: 2016-07-27 11:35:49
    Od: Heraklit <t...@h...pl>

    Był sobie taki dzień: 25 lipiec (poniedziałek), gdy o godzinie 14:26
    *Adam Sz.* naskrobał(a):

    oszczędności swe składają a dodatkowo nie biorą kredytów.

    > Skad wiesz, ze nie biora? Moze wlasnie dom maja w kredycie a gotowke inwestuja
    > inaczej :) Inna sprawa, ze inwestowanie w cos pokroju ambergold to jawna
    > glupota - ja tam raczej polecam inwestycje w biznes.

    Biznes to też ryzyko, o czym jakiś czas temu przekonali się entuzjaści
    firmy Enron.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 27-07-2016 11:31:32

  • 66. Data: 2016-07-27 14:02:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 03:41:38 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Bo pewno tam nie robia blokow styropianu metr na metr na trzy metry albo
    > i wiekszych tylko od razu plyty 50x50x1.

    Nie, chodziło o grubość.

    > Fajnie sie dowartosciowywac tym ze gdzies indziej jest trzeci swiat a u nas
    > juz wielki swiat. Nawet w fantazjowaniu trzeba miec umiar.

    To jest tylko i wyłącznie fakt. Paręnaście lat temu myśmy się ślinili
    na widok germańskich cudactw, teraz u nas to norma. Polacy zasuwali
    u Helmuta na budowie, teraz Ukraińcy przyjeżdżają robić do nas,
    wszystko się przesuwa na wschód.

    L.

  • 67. Data: 2016-07-27 14:20:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 lipca 2016 23:12:58 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Odwiedzam czasem Niemiaszków w różnych stronach, każdy który się buduje
    > ma rekuperację i niesmrodzące źródło ciepła. Dziwują się, kiedy im mówię
    > że u nas prawie każdy palaczem w swoim nowym domu.
    Kurcze też jeżdżę do szwagierki w okolice Lubeki i jakoś nie zauważyłem żeby
    niemcaszki specjalnie nowocześnie i energooszczędnie budowali.
    Co do reku i went mech się nie wypowiem czy daja bo w środku domów budowanych nie
    byłem ale styra tez 20cm czy grubszego nie widziałem żeby dawali. No i tradycyjne
    błędy jak u nas czyli murowanie szczytów, łatanie szpar klejem też widywałem
    > Ukraińcy wczoraj nawiedzili moją budowę, dziwowali się macawszy styropian
    > grubości 20cm, bo takich cudów to jeszcze nie widzieli.
    Jak w 2008 zamawiałem u gości co ma największa hurtownię w moim mieście styro 12cm
    to na zamówienie sprowadzał bo wszyscy to 5-10brali. Nie dawno pytałem go czy coś się
    zmieniło to powiedział że nie- na 20cm jeszcze zamówienia nie miał.
    Te 20cm styro to jak yeti, ludzie o tym piszą a nikt nie widział;)
    Ja po okolicznych budowach łażę, rowerem po szeroko pojętej okolicy jeżdżę- jest u
    nas część miasta gdzie gmina kilkaset chyba działek sprzedała i nowe domy jak grzyby
    po deszczu tam powstają. 20cm styro raczej nie widziałem a to się da zauważyć
    Więc jeszcze to takie popularne nie jest albo inwestorzy po prostu liczyć potrafią i
    wychodzi im że na dzisiaj 20cm nie opłaca się.

    > Jaki wniosek? Bliżej Ci do wschodu, niż zachodu, ale może to się kiedyś zmieni :]
    Tak po środku między wschodem a zachodem jestem.
    I tą profesjonalną budowlanka na zachodzi żebym się nie podniecał- szwagier lata już
    w tym robi i jak opowiada to nic lepiej jak u nas nie robią a wprost przeciwnie
    czasami.
    Taka ciekawostka- mieszkają w budynku 6 chyba rodzinnym- ze dwa lata temu remont
    generalny klatki schodowej właściciel robił- przewody od oświetlenia dzwonków itp. po
    tynku pociągnięte, osprzęt w stosunku do tego co w naszych sklepach archaiczny.
    Chyba nawet fotki co wtedy zrobiłem tu linkowałem
    W bloku gdzie mam mieszkanie podobny remont chyba 6 lat temu robiliśmy i takie cuda
    nie do pomyślenia by były

  • 68. Data: 2016-07-27 15:15:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 14:02:05 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > na widok germańskich cudactw, teraz u nas to norma. Polacy zasuwali
    > u Helmuta na budowie, teraz Ukraińcy przyjeżdżają robić do nas,

    Oby swiat sie zatrzymal bo kultura zachodu to teraz jedynie zgnilizna :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2016-07-27 15:25:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 14:20:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Kurcze też jeżdżę do szwagierki w okolice Lubeki i jakoś nie zauważyłem żeby
    niemcaszki specjalnie nowocześnie i energooszczędnie budowali.

    Mam wujasa ktory 30 lat w Niemcach mieszkal i stamtad przywiozl do Polski
    projekt budynku pasywnego. Wybudowal go jako jeden z pierwszych pasywniakow
    w Polsce w Swiebodzimiu. Nie pamietam kiedy - grubo ponad 10 lat temu. Takze
    jak najbardziej Niemcy sa duzo bardziej do przodu jezeli chodzi o ekologiczne,
    nowoczesne budownictwo. W Polsce pompe ciepla wybiera co 10-ty inwestor,
    w Niemcach co trzeci.

    > nie byłem ale styra tez 20cm czy grubszego nie widziałem żeby dawali. No i
    tradycyjne błędy jak u nas czyli murowanie szczytów, łatanie szpar klejem też
    widywałem

    Bo pewnie Polacy na budowie tyrali to i bledy przenosza do nieswiadomych
    inwestorow :D

> [...]
    zmieniło to powiedział że nie- na 20cm jeszcze zamówienia nie miał.

    Gdzie Ty mieszkasz. Ja w 2009 pojechalem i 20-stke mieli na stanie bo.. Wlasnie
    obklejali swoj nowy budynek hurtowni takim :-) Dzisiaj 20-stke maja od reki na
    stanie we wszystkich trzech najwiekszych hurtowniach w moim miescie.

    > Te 20cm styro to jak yeti, ludzie o tym piszą a nikt nie widział;)

    Pfffffffffffffff...

> [...]
    po deszczu tam powstają. 20cm styro raczej nie widziałem a to się da zauważyć

    Cywilizacja jeszcze do Was nie dotarla :) Spoko - za pare lat dojdzie i to.

    > Chyba nawet fotki co wtedy zrobiłem tu linkowałem
    > W bloku gdzie mam mieszkanie podobny remont chyba 6 lat temu robiliśmy i takie cuda
    nie do pomyślenia by były

    Wiesz nie wiem gdzie Twoj szwagier mieszka ale jakby ktos u nas remontowal
    blok w ktorym mieszkaja Ukraincy to tez by sie nie jebal w nawyzszej klasy
    osprzet ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2016-07-27 15:54:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 lipca 2016 15:25:16 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    >W Polsce pompe ciepla wybiera co 10-ty inwestor,
    > w Niemcach co trzeci.
    Prąd w Niemczech dwa razy droższy jak w Polsce ale zarobki średnio pewnie 4 razy
    wyższe
    Na ogrzewanie PC wydajesz w Polsce 2000zł, w Niemczech by to wyszło w przeliczeniu
    4tys zł pewnie.
    Kowalski w Polsce aby zarobić 2 tys musi miesiąc pracować Niemiec aby zarobić
    1000euro musi pracować 1-1,5tygodnia

    > Wiesz nie wiem gdzie Twoj szwagier mieszka ale jakby ktos u >nas remontowal blok w
    ktorym mieszkaja Ukraincy to tez by sie >nie jebal w najwyższej klasy osprzet ;)
    Srają muchy będzie wiosna
    W tym budynku oprócz szwagra mieszkają same niemieckie rodziny
    I jest to bardzo ładny z zewnątrz budynek zlokalizowany praktycznie w centrum
    przepięknego ok 30tys miasteczka