  • 131. Data: 2016-08-06 01:02:52
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-08-05 o 20:39, Adam Sz. pisze:

    > Normalny pokoj - w kazdym z pomieszczen przyjalem 22stC. Tylko lazienki
    > maja cieplej :) To parterowka i tam sa chyba 4 pokoje "w rzedzie". I
    > oczywscie te najbardziej w srodku maja mniejsze zapotrzebowanie na cieplo
    > od zewnetrznych / naroznych, czy tych, ktore granicza z nieogrzewanym
    > garazem. Tego nie da sie policzyc recznie...

    Jasne ze nie, nikt z tym nie dyskutuje. Wprawny instalator wezmie to pod
    uwage. Albo i nie. :-)

    > No tak wyjdzie w niektorych pomieszczeniach jak wszedzie zalozysz 10, czy
    > 15cm :)

    Ja tam nic nie zakladam. twierdze, ze demonizowanie jest bez sensu. To
    bedzie dzialac, tylko inwestycja moze byc wieksza.

    > Wtedy?

    Wtedy kiedy przegrzewano podlogowke.

    > Ja pisze o wspolczesnych czasach :-) Dalej wiekszosc instalatorow
    > nie ma zielonego pojecia co to OZC, dalej wala wszedzie rurki co 10cm
    > i wkladaja ludziom piece weglowe po 20-25kW, liczac zapotrzebowanie
    > "100W/m2" :-) Czas chyba najwyzszy zeby ta branza sie troche unowoczesnila.

    Owszem, ale przegrzac podloge w dzisiejszych czasach to sie chyba trzeba
    prosic o to.

    > zEOTujmy bo sie w miedzy czasie rozchorowalem i troche slaby jestem ;)

    Zdrowka zycze w takim razie.

    Pozdro.. TK

  • 132. Data: 2016-08-08 12:59:41
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 05:33:45 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Sasiadce ze dwa tygodnie temu wlasnie wylewki wylali. Ekipa od podlogowki
    > ukladala ja wedlug mojego projektu i dziwili sie czemu wszedzie nie dac
    > 10cm i przykrecic potem na zaworach gdzie bedzie trzeba, bo zawsze tak
    > robia :-)) A tymczasem w kuchni wychodzily rozstawy 8cm, a w niektorych
    > pokojach 25cm.

    8cm w kuchni? Tyle to mam w małej łazience. A w kuchni z 15cm ale może nawet całkiem
    zakręcone bo tam ciągle ciepło jest.

    No chyba że grzany sam placyk na środku pomiędzy meblami.

    --
    bajcik

  • 133. Data: 2016-08-08 13:00:46
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 09:45:43 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Mniejszej mocy pompka chociazby

    Ale i wyższa temperatura zasilania ;)

    --
    bajcik

  • 134. Data: 2016-08-08 15:46:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 12:59:44 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:

    > 8cm w kuchni? Tyle to mam w małej łazience. A w kuchni z 15cm ale może nawet
    całkiem zakręcone bo tam ciągle ciepło jest.

    > No chyba że grzany sam placyk na środku pomiędzy meblami.

    I to jest tylko potwierdzenie, ze kazdy dom jest inny i wymaga przeliczenia i
    indywidualnego podejscia, bo uniwersalne to tak jakby kazdy z nas nosil jeden
    rozmiar gaci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 135. Data: 2016-08-17 13:08:03
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Madrosc polega na tym ze bierze sie pod uzwage najgorszy scenariusz i okresla
    prawdopodobienstwo jego zaistnienia. Ci co dali swoja kase gosciowi od amber gold
    tego nie wiedzialy.

    Ja niestety też zwykle widzę wszystko w bardziej pesymistycznych
    wariantach niż pozytywnych, ale też prawda jest taka, że m.in. dlatego
    moim zdaniem mamy tyle biedy w społeczeństwie, bo naszą narodową cechą
    jest marudzenie, narzekanie i widzenie wszystkiego w ciemnych barwach,
    zamiast po prostu pozytywnego spojrzenia w przyszłość, sensownego planu,
    zakasania rękawów i próby jego realizacji dla poprawy bytu. Czasem nie
    wyjdzie, ale jak ktoś względnie z głową coś przemyśli, to nie powinno
    być aż takiej tragedii.
    A niektórzy to w ogóle zauważyłem boją się często czegoś, co w ogóle nie
    istnieje - to tak patrząc po współpracownikach czasem - tylko w ich
    głowach się to ulęgło.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 136. Data: 2016-08-17 13:14:31
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-27 o 14:20, Kris pisze:
    > Jak w 2008 zamawiałem u gości co ma największa hurtownię w moim mieście styro 12cm
    to na zamówienie sprowadzał bo wszyscy to 5-10brali. Nie dawno pytałem go czy coś się
    zmieniło to powiedział że nie- na 20cm jeszcze zamówienia nie miał.
    > Te 20cm styro to jak yeti, ludzie o tym piszą a nikt nie widział;)
    > Ja po okolicznych budowach łażę, rowerem po szeroko pojętej okolicy jeżdżę- jest u
    nas część miasta gdzie gmina kilkaset chyba działek sprzedała i nowe domy jak grzyby
    po deszczu tam powstają. 20cm styro raczej nie widziałem a to się da zauważyć
    > Więc jeszcze to takie popularne nie jest albo inwestorzy po prostu liczyć potrafią
    i wychodzi im że na dzisiaj 20cm nie opłaca się.

    Ja swój dom ocieplałem 15 cm styro. 20 cm wychodziło dość diametralnie
    drożej i w moim odczuciu, ta różnica nie była warta dopłaty. Zbyt duża była.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 137. Data: 2016-08-17 13:36:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 sierpnia 2016 13:14:32 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ja swój dom ocieplałem 15 cm styro. 20 cm wychodziło dość diametralnie
    > drożej i w moim odczuciu, ta różnica nie była warta dopłaty. Zbyt duża była.

    Roznica musiala wynosic dokladnie ~33% wiecej za sam styropian. Bo przeciez
    styro kupujesz na m3 - grubosc nie ma znaczenia :) Jak masz 200m2 scian i
    cene 150 pln / m3 to 15cm bedzie kosztowac 4500 pln, a 20cm - 6000 pln.
    Do tego naprawde mikroskopijne ilosci tynku wiecej (w koncu elewacja sie
    powieksza minimalnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 138. Data: 2016-08-17 13:41:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chcialbys jezdzic winda zrobiona wedlug zasady " pan sie nie martwi, damy rade,
    bedzie dobrze".

  • 139. Data: 2016-08-17 15:29:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Chcialbys jezdzic winda zrobiona wedlug zasady " pan sie nie martwi, damy rade,
    bedzie dobrze".

    Oczywiście, że nie. Ale jest spora różnica między "nie da się", "stara
    bieda", "nic nie umiem i będę nadal pracował za minimalną", "na pewno mi
    nie wyjdzie", zajęciem się czymś sensownym, co jednak przyniesie większy
    zysk, a budowaniem windy wedle wspomnianej przez Ciebie zasady.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 140. Data: 2016-08-17 15:40:20
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 20:38, Adam Sz. pisze:
    > Ale co z tego skoro nie da sie sprzedac domu bez gruntu ani gruntu bez domu.
    > Piszemy wiec o calej nieruchomosci - dom + grunt. To jaka czesc stanowia mury,
    > a jaka dzialka nikogo za bardzo nie interesuje :-)

    To samo miałem napisać. To zawsze trzeba liczyć jako całą nieruchomość
    przecież. Jak można to rozdzielać?!
    Więc nie dom kosztuje 400 kPLN tylko nieruchomość (potocznie "dom"),
    czyli zarówno działka, dom i wszystko co się na tej działce znajduje...
    Jeżeli wartość domu nawet przyjmijmy spada, ale wartość działki wzrasta,
    to co z tego, że jest amortyzacja domu, skoro finalnie całość kosztuje
    więcej?

    Pzdr
    --
    /__/_* /